Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Steeds crash

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb steeds het probleem dat VDJ8 crasht na een 15 minuutjes. Ik ben dan gewoon nummers na elkaar aan het spelen. Gelukkig staat VDJ7 nog steeds op mijn laptop. De kwaliteit is echter niet zo goed en daarom graag wat feedback van mensen met dezelfde ervaring. Misschien dat ik een of andere instelling moet veranderen?
 

Posted Mon 23 Jun 14 @ 5:13 am
Gebruik je plugins en effecten uit V7? Het is bekend dat degene die niet specifiek voor V8 zijn geschreven of aangepast, problemen kunnen veroorzaken. Deze kun je dan ook maar beter verwijderen.
 

Posted Mon 23 Jun 14 @ 8:27 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Bij de laatste update heb ik gemerkt dat verschillende skins verdwenen zijn. Kan dat? Ik heb verder geen extra dingen gedownload en ik was enkel met audio bezig. Ook geen tags aan het aanpassen gewoon liedje na liedje opwarmmuziek. Ik merk dat er veel effecten verdwenen zijn uit de lijst + dat de selectie niet meer gebeurt vanop mijn controller. Bij vorige versies werkte dat wel.
 

Posted Mon 23 Jun 14 @ 9:13 am
Sowieso zijn skins, die niet compatible zijn met V8, uitgeschakeld. Met veel (geluids)effecten is dat ook het geval.
Het kan zijn dat je de standaard mapper van je controller moet opslaan. In Settings kies je voor de tab Controller en selecteer je in het veld aan de linker kant je controller. Kies dan in het veld rechts daarvan voor Factory_Default en klik dan op het diskje rechts van dat veld. Je gebruikt dan in ieder geval de controllermapping die werkt met V8.
De aangepaste mappers voor V7 geven nog wel eens problemen.
 

Posted Mon 23 Jun 14 @ 10:45 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Als ik op de knoppen druk op mijn controller( Denon DJMC3000) dan zie ik op het scherm helemaal links de juiste weergave van wat ik heb ingedrukt maar ik weet bij god niet welke functie ik dan rechts onder moet aangeven. De beschrijving is me te summier en tevens vrees ik dat mijn kennis van het Engels hier tekort komt... Kan er iemand mij helpen?
 

Posted Thu 26 Jun 14 @ 4:24 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Als ik op de knoppen druk op mijn controller( Denon DJMC3000) dan zie ik op het scherm helemaal links de juiste weergave van wat ik heb ingedrukt maar ik weet bij god niet welke functie ik dan rechts onder moet aangeven. De beschrijving is me te summier en tevens vrees ik dat mijn kennis van het Engels hier tekort komt... Kan er iemand mij helpen?
 

Posted Thu 26 Jun 14 @ 5:35 am
Waarschijnlijk wel, maar ik heb ook een 40-urige werkweek. Werken met mijn set op mijn bureau geeft waarschijnlijk wat weerstand hier op de zaak......
Als je hier meldt wat je voor elkaar wilt krijgen met welke knoppen, dan kan ik er in de avonduurtjes eens naar kijken. (als is dit voor mij ook ff pionieren)
 

Posted Thu 26 Jun 14 @ 11:02 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Fijn dat je wil helpen... Het betreft de toetsen om te switchen tussen de schermen: "browse" "sample" "efx"en"record". Mixer, video, scratch,master. Bij vdj7 zijn er ook combinaties van deze toetsen. Misschien alle opties even opsommen.1 Om het beeld van de mixer te krijgen duw ik op "browser" en"sample" tegelijk. 2 Om de video layout te krijgen druk ik op "sample" en "efx" tegelijk. 3 Om de layout voor scratching te krijgen duw ik op "efx" en "record" tegelijk.
4 Om de browser onderaan te krijgen druk ik op browser. 5 Om de sampler te activeren in de onderzijde van het programma druk ik op sampler. Dit is een toggle functie tussen browser en sampler. 6 Door op effects te duwen krijg je onderaan de effecten te zien. Dit is ook een toggle tussen effects en browser. In VDJ8 zou dat dan de dropdown moeten activeren en die openhouden. Selectie van het effect met de selectiedraaiknop. Drukken om te openen en instellingen weer te geven. 7 door op record te drukken zou het masterscherm moeten openen. Heb ik dat duidelijk opgesomd? Bedankt bij voorbaat...
 

Posted Mon 30 Jun 14 @ 7:02 am
Duidelijk. Ik ga eens zoeken.
De combinatieknoppen lijken vooralsnog niet te werken. Die heb ik ook (MC6000), maar ik krijg vreemde resultaten in de KeyLearn-box. Geen combi's, maar 2 aparte regels.
Nu is er voor de mijne van de week een aangepaste mapper gepost die ik van de week ga uitproberen. Als ze daar een oplossing voor hebben, zou ik die moeten kunnen vinden.

Een paar dingetjes (had ik al aangegeven in een ander topic, maar ben aan het werk, dus ga niet zoeken....):
- De sampler en effecten zijn naar de sidelist verschoven. Die komen niet meer breeduit in beeld zoals in V7. Je kunt ze er wel "uit trekken" zodat ze vrij verplaatsbaar zijn. Daarmee verliest de button-combi zijn kracht. Ik verwacht dus niet dat die nog goed gaan werken.
- De browser is standaard zichtbaar. Hiervoor geldt ook een beetje het bovenstaande verhaal: deze is ook "dockbaar", en kan dus uit de skin worden gehaald en ergens anders geplaatst. Dan kan ook het formaat aangepast worden. Sommige skins ondersteunen dit standaard. Daarmee is ook die combi noet echt nuttig meer.

Wat in ieder geval te doen moet zijn is in de sidelist togglen tussen effecten, browser, automix enz. met de knoppen. daar ga ik eerst eens naar kijken. De rest hoor je van me als ik de nieuwe mapper heb uitgeprobeerd.
 

Posted Mon 30 Jun 14 @ 8:52 am


(Old topics and forums are automatically closed)