Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vdj 8 en vdj 7

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hi,

Ik draai momteel nog op vdj 7 laatste versie, met mijn Denon mc 6000, vaak met video, durf de stap naar VDJ8 tijdens een gig nog niet te maken, heb echter v8 al op een andere pc staan/ ben hiermee aan het testen.
Kan ik tevens V8 op mijn pc zetten waar nu V7 op draait, of gaat dat conflicten opleveren? ik wil absoluut geen storingen tijdens optredens / VD7 draait superstabiel.....

...
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 10:06 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik heb ze allebei geïnstalleerd staan zonder dat ze elkaar "bijten".....
7.4 aan ...uit ....8 aan ....uit 7.4 aan ...uit geen probleem.
ik heb ze ook al per ongeluk tegelijk aan gehad ....werkt ook gewoon ;-)
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 10:51 am
Ikke ook.
1 Dingetje waar je op moet letten: Als je V8 voor de eerste keer opstart op je gig-laptop wordt de info uit de V7-database overgenomen in de V8-database. Voeg je nieuwe nummers toe, dan moet je beide databases updaten. Doe je dit alleen in 7, dan wordt de V8-database niet bijgewerkt en andersom. Dat kun je overigens forceren door je V8-database weg te gooien zodat hij de V7-database opnieuw moet inlezen, maar ik heb daar niet op vertrouwd.
De MC6000 werkt trouwens als een zonnetje met de nieuwe versie. Omdat de geluidskaart nu automatisch herkend en gevolgd wordt als 48 kHz-geluidskaart kan het ding nu prima op ASIO met een belachelijk lage latency. Ik heb 3 weken proefgedraaid met 1 ms latency....
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 12:06 pm
Top, bedankt mannen!
We gan m installeren op mn gig laptop.
Martin draai je op 2 decks met de 6000? Hoe staan je geluidsinstellingen, heb je een fotootje?
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 12:50 pm
Ja. 2 Decks is genoeg. De MC6K staat op Int. Mix (dus als hardwaremixer, zodat ik 2 kanalen vrij heb voor een backup-plan), en in Settings in VDJ8 kies je eerst aan de linkerkant voor de MC6000 (daarmee worden 4 ASIO-kanalen toegewezen), waarna ik terug ga naar External Mixer. Hoeft niet zo, maar dan hoef ik zelf de ASIO-kanalen niet toe te wijzen. Luie mannen-stap dus..... De laatste 2 ASIO-kanalen verwijderen en klikken op Toepassen.
Ik gebruik Combat als skin, omdat je daarin (links bovenin) kan kiezen voor een 3-1-2-4 - indeling. Gaat prima.
Fotootje moet ik morgen ff op de zaak maken, daar staat alles nu opgesteld om verder te kunnen testen.
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 4:54 pm
Zoals toegezegd:



Rode stip (External Mixer) is 2e keus. Eerst dus in het midden de MC6000 kiezen, daarna aan de linkerkant External Mixer. Hij wijst dan automatisch 4 kanalen toe, maar ik gebruik er maar 2. Kanaal 3 en 4 kun je verwijderen door op hert kruisje te klikken zoals die boven de rode pijl.
 

Posted Fri 20 Jun 14 @ 12:40 pm
dank je Martin top!
 

Posted Fri 20 Jun 14 @ 6:47 pm


(Old topics and forums are automatically closed)