Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nieuwe RMX 2 gekocht zit LE versie bij

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hi, Net een nieuwe RMX2 hercules gekocht. Heb eerst een half jaar zitten klooien met de free versie en V8. De automix functie vind ik leuk, dezezit NIET op de bijgeleverde LE versie. Nu moet ik 40 euro betalen om te upgraden. Mijn vraag is dan ook.
1) welke versie krijg ik dan? Weer een LE versie zonder automix?
2) Heb ik straks recht op VDj9? of ander upgrades?
3) Kan ik plugins downloaden en gebruiken?

Beetje jammer dat de verkoopwinkel niet duidelijk is.

Gr Alex



 

Posted Tue 03 Jun 14 @ 3:55 pm
Hoi, Alex,

Ik laat je vraag even open voor andere Controller-users voor wat betreft Automix. Er is er in ieder geval 1 met zo'n licentie die je waarschijnlijk kan vertellen of Automix werkt bij hem. Het lijkt erop dat, met een bijbetaling van €40,- je de Controller-versie krijgt. Die heeft beperkingen en kan niet wat de Pro infinity-versie kan. De beperkingen bestaan uit een gelimiteerde mogelijkheid om te downloaden (plugins, effecten en skins) en functies in VDJ. Kortom:
1) (Nog) geen idee
2) Nee. Wel op revisie-updates. Dus zolang het binnen V8 blijft, krijg je updates.
3) Beperkt. Niet alles is beschikbaar.

Een alternatief is (maar dat is aan jou. Ik kan niet in je budget kijken) om te upgraden naar de Pro-versie. Die kost je meer geld, maar dan heb je ook onbeperkt toegang tot alles wat VDJ je te bieden heeft: Kostenloze upgrades naar V9, alle downloads uit de downloadsectie, enz. Mocht je als Dj al wat inkomen hebben, dan kun je vlot bekijken of dit rendabel is voor je.
 

Posted Tue 03 Jun 14 @ 5:23 pm
Thanx Martin, ik heb geen inkomen als DJ. Puur hobby en lol en om mijn zoon wat bij te brengen. Ben zelf uit de tijd van Technics en die zwarte schijven :).

Zo jammer dat Hercules niet de laatste software mee levert en dat BAS-shop ook niet duidelijk is. Als ik dit had geweten dan...... maar goed. De RMX is wel leuk en compact.

Weet jij of er r=ergens een vergelijk is qua functies? Nergens is te zien dat de LE versie GEEN automix functie heeft, en die is juist cool en vooral makkelijk als ik een biertje ga halen :) Tuurlijk mix ik live, maar kan handig zijn als ik aan het werk ben en op de achtergrond hoor ik de gedownloade muziek zelf mixen. Ik delete de slechte gelijk dan.

Thanx voor je hulp anyway.


 

Posted Wed 04 Jun 14 @ 2:12 pm
Hoi, Alex,

daar zijn we voor.
Ironisch genoeg was de RMX2 aangekondigd met V8, maar blijkbaar wilden ze daar niet op wachten. Zit je dus met 7... De laatste batch wordt overigens geleverd met DJuced.

Het vervelende van de LE-versies is dat er geen peil op te trekken is wat er bij de diverse controllers aan extra's is toegevoegd. Het kleinste controllertje van Numark heeft bv een LE Light-versie, waarmee je bijna alleen je muziek kunt starten en stoppen, terwijl bij de duurdere controllers de software weer meer functionaliteit heeft gekregen. Het is dus vrijwel niet na te gaan wat wel of niet werkt. Dit wordt veroorzaakt door de fabrikant van de controllers. Atomix levert een LE-versie, waarbij de fabrikant bepaalt wat er in wordt verwerkt. Daar heeft Atomix verder geen invloed op.

Wil je toch weten wat je eventueel met de controllerversie van V8 kan, laat dan eens een vraag achter bij Support ( http://www.virtualdj.com/contact/index.html ) Zij kunnen je in ieder geval vertellen of Automix wordt gebruikt in de Controllerversie.
 

Posted Wed 04 Jun 14 @ 5:37 pm


(Old topics and forums are automatically closed)