Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: virtual dj LE loopt vast

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

JoenoPRO InfinityMember since 2013
Hallo,

Wie kan mij helpen? Virtual dj loopt meerdere malen vast tijdens het draaien. Het viel mij eerst op dat het gebeurde tijdens het inladen van een mp3, maar nu loopt hij zelf vast als ik er niks mee doe......

Ik werk met een HP laptop I3 2,40 ghz en 4 gb ram met windows 8.1
 

Posted Sun 01 Jun 14 @ 2:37 am
Welke controller?

Het lijkt erop dat je USB-poort in slaap valt. In de instellingen van Windows (Systeembeheer, USB Hub selecteren met rechter muisknop en kiezen voor Eigenschappen. In Energiebeheer het vinkje weghalen bij "De computer mag deze poort uitschakelen om energie te sparen".

Loop ze allemaal even na om te kijken of er 1 is vergeten.
Haalt dat niets uit, dan kun je het eens met een andere USB-kabel proberen.
 

Posted Sun 01 Jun 14 @ 11:49 am
JoenoPRO InfinityMember since 2013
Hallo,

Het gaat hier om een Hercules RMX2 controller.

Ik heb in ieder geval de USB's aangepast. Ik zal aankomende week proberen om een aantal keer te testen.

Gisteravond stond ik gelukkig maar op een klein feestje toen het een aantal keren gebeurde. Het lijkt gewoon of het programma vastloopt. Het enigste wat ik dan kon doen is VDJ uitschakelen in taakbeheer. Het staat knap lullig als je een plaat aankondigt die niet begint met spelen.
 

Posted Sun 01 Jun 14 @ 2:55 pm
Ik heb dit aangegeven omdat een LE-versie niet werkt zonder controller. Als LE dus de verbinding met de controller verliest (doordat de USB-poort wordt uitgeschakeld of de kabel niet goed is) dan loop je tegen dit soort klachten aan.
Houd ons op de hoogte.
 

Posted Mon 02 Jun 14 @ 3:44 am
JoenoPRO InfinityMember since 2013
Hallo Martin,

Het veranderen van de USB-poorten heeft helaas niet geholpen kwam ik achter.. Ik heb helaas geen andere usb kabel, dus dit heb ik nog niet geprobeerd.
Trouwens de LE versie die ik heb werkt zeker wel zonder controller........

Jeroen
 

Posted Thu 05 Jun 14 @ 6:05 am
ik had dit ook voor en heb een andere usb kabel genomen en het is werkt terug normaal
 

Posted Fri 06 Jun 14 @ 7:50 am
JoenoPRO InfinityMember since 2013
Ik zal vandaag even naar de computerwinkel gaan voor een nieuwe USB kabel. Ik hoop dat dit de oplossing is aangezien ik vrijdag met het WK moet draaien hier in het dorp.
 

Posted Tue 10 Jun 14 @ 2:34 am
JoenoPRO InfinityMember since 2013
Hallo allen,

Het probleem is niet opgelost! Wat kan er nog meer aan de hand zijn?

Ik hoor het graag.
 

Posted Mon 16 Jun 14 @ 3:43 am
JoenoPRO InfinityMember since 2013
wie oh wie?????????????
 

Posted Wed 18 Jun 14 @ 2:03 am
Het wordt een beetje mager met ideeën...... Als je die vastloper krijgt, blijft de muziek dan wel doorspelen? Schuift je waveform nog steeds door? Of gaat alles meteen vast? (M.a.w: stopt de waveform en je geluid)
 

Posted Wed 18 Jun 14 @ 7:38 am
JoenoPRO InfinityMember since 2013
Hallo Martin,

Ik probeer een nummer in te laden en dan gaat het mis. De computer geeft een teken dat hij aan het laden is en het programma loopt dan helemaal vast. Als ik de controller los koppel en gebruik ga maken van een externe usb geluidskaart dan gaat het wel goed. Het is dus echt de combi van controller en VDJ wat niet fijn werkt. Het lastige is dat het onvoorspelbaar is, het kan ieder moment gebeuren.
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 1:51 am
Ik heb eens een kijkje genomen op de supportpagina van Hercules m.b.t. de RMX2 ( http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=17&fid=62&pid=308&cid=1 ). Er staat een waarschuwing op die, in jouw geval, best belangrijk kan zijn:

Quote :
IMPORTANT :
Please note that a powered USB hub might also be necessary for your console to be recognized and used properly on recent Intel based systems with USB 3.0 ports.


Je hebt een redelijk recent ssyteem, dus dat zou het probleem dus kunnen zijn. Je kunt ook kijken of je een USB1 / 2-poort hebt op de laptop. De USB-aansluitingen met een blauwe binnenzijde zijn USB 3. De USB 1 of 2-poorten hebben een witte binnenzijde.
Dit verhaal komt op als het stroomverbruik van de RMX2 tegen het maximum zit van wat de USB-poort kan leveren. Vandaar dat Hercules in dat geval een powered USB-hub adviseert.
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 6:52 am
JoenoPRO InfinityMember since 2013
Dank u, dan gaan we dat proberen. Ik heb direct een powered usb hub bestelt. Zaterdagavond weer draaien namelijk.
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 9:23 am
Heb je geen "oude" USB-poort dan?
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 9:38 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Of een kabel die 2 poorten gebruikt.....heb ik op een externe hdd.
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 9:40 am
JoenoPRO InfinityMember since 2013
Beste,

Waarschijnlijk weet ik waar het aan lag. Helaas kwam ik hier niet op en echte fijne manier achter. De externe harde schijf heeft het begeven....weg 600 gig aan mp3.
Gelukkig had ik nog wel een andere externe harde schijf bij me, dus die maar aangesloten. Daarna 4,5 uur gedraaid zonder problemen.
 

Posted Tue 24 Jun 14 @ 6:38 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Awel , opgelost ...zowel je probleem alsmede je data :-(
 

Posted Tue 24 Jun 14 @ 5:13 pm


(Old topics and forums are automatically closed)