Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: iemand ervaring met licentie aanschaffen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Gisteren na (te) lang wachten vdj8 geinstalleerd op mac.
Aangesloten op Denon MC6000. Helaas komt pas na 10 minuten de melding naar voren dat ik een licentie moet aanschaffen voor het gebruik van de Denon MC6000. (handig als je dat niet verteld is, 10 minuten instelling lopen veranderen zonder resultaat....) Het komt erop neer dat je alleen de master knop kunt gebruiken van MC6000 als je geen licentie hebt.
Ik heb een vdj 7 pro licentie.
Als ik probeer een licentie te kopen heb ik alleen de optie een single licentie (advanced home users) aan te schaffen. (dat is genoeg voor alleen de denon MC6000) En dat is een beetje tricky. Want on the road prik ik de mac wel in andere controllers. Dan heb ik dus niets aan de single licentie.
De optie proffesional licentie aanschaffen krijg ik niet te zien????

Heeft iemand hier ervaring mee?

Thanks
 

Posted Sat 24 May 14 @ 4:58 am
Martin FourS wrote :
- Er is geen Serial Number meer. De versie die je download is 1 versie, waarvan de functionaliteit afhangt van je status op dit forum. Ben je dus een No Licence User, dan opent VDJ als de Home Free Edition. Ben je Pro Infinity-user, dan werkt V8 als Pro Infinity-versie met alle opties. Daartoe moet je, na het installeren, bij de eerste keer starten verbinding hebben met internet. Er wordt gevraagd om je gebruikersnaam en wachtwoord welke je hier ook gebruikt in het forum. Aan de hand van het antwoord van de server na inlog start V8 op in de goede uitvoering.
 

Posted Sat 24 May 14 @ 10:16 pm
Ok Martin, dank voor je uitleg.
Er is inmiddels de pro infinity version gedownload.
Het blijkt dat de mc 6000 nog niet helemaal juist reageert. Ja het programma reageert wel op het bewegen van de crossfader en de master.
Maar de toonregeling en de schuiven (toch wel handig) reageren niet. Daarom dacht ik even dat ik nog een extra licentie moest aanschaffen (niet dus)
Heb jij een idee waar ik dit moet zoeken of zal ik nog even moeten wachten op een nieuwe update?
 

Posted Sun 25 May 14 @ 9:18 am
Ze zouden ook een "hijdoetutwel"-pagina moeten maken.....

Ik heb geen problemen met de mijne. OK, op mijn scherm bewegen de kanaalfaders niet, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Ik zie wel op de controller in welke stand de faders staan. Je kunt eventueel met Fake-commando's de mapping aanpassen zodat ze wel meedoen,maar nodig is het niet. Het mixerdeel in de MC6000 is een hardwaremixer en regelt het geluid buiten de software om.
Heb je, uit V7, nog een oude mapping in gebruik? Daar kan een stuk van je probleem in zitten. Open in V8 je setup eens en kies voor "controller". Standaard is je keyboard geselecteerd. Klik nu op de regel met "Denon DN-MC6000" en zorg dan dat het drop-down-veld recht daarvan staat op "Factory_default". Klik daarna op het diskettesymbool rechts van "Factory_default" en sluit setup.
VDJ afsluiten en opnieuw opstarten en dan nog maar eens proberen. Er zitten een paar dingetjes niet goed in die mapping, maar als je door hebt wat dat is, kun je er prima omheen werken.
 

Posted Sun 25 May 14 @ 5:44 pm
Hallo Martin,
Sorry was even een weekje weg. Ik kan inderdaad prima zonder de faders op het scherm werken. (net als jij heb ik die niet nodig)
Wat wel lastig is dat de faders op de controller wel bediend kunnen worden maar daardoor wordt er geen geluid uitgestuurd. Ik kan het geluid alleen harder of zachter zetten door het bedienen van de master knop en kan dus niet mixen of voor afluisteren via mijn koptelefoon.
Ik heb je oplossing geprobeerd. Ik kan factory settings selecteren en op het diskette symbool drukken. Als ik vdj8 opnieuw opstart staan de oude settings (factory settings) toch weer aan.
Zou het dan toch een mappen probleem zijn? By the way VDJ 7 werkt gewoon (als vanouds)
Maar de nieuwe VDJ ziet er toch net wat beter uit en klinkt ook wel beter.

Ik zal ook een bericht geven als hijutweldoet ok?
 

Posted Sun 01 Jun 14 @ 8:29 am
hijdoetutwel
belooft is belooft.....
zojuist ook op het amerikaanse forum gekeken. (handige link dank daarvoor)
Hier wordt verwezen naar een andere mapper (combat)
Als je deze installeert kun je de kanalen zoals in vdj7 gebruiken.
Handig om te weten.
Allen bedankt voor de hulp.

 

Posted Sun 01 Jun 14 @ 9:12 am
Ik denk dat ik je begrijp: je hebt de skin (Combat) geïnstalleerd. Daarin is het mogelijk de kanaalvolgorde te veranderen. (1, 2, 3, 4 of 3, 1, 2, 4) en dat zal je waarschijnlijk hebben gedaan.
De mapper is hetgeen je hebt geselecteerd (factory_default). Dat die blijft staan op factory default is juist de bedoeling. Een alternatieve (onder V8 werkende) mapper is voorlopig nog niet beschikbaar. Ik wacht daar ook nog ff op, omdat niet alle knoppen van deze mapper goed werken (Effect select, effect bank, sommige drukknoppen).
 

Posted Sun 01 Jun 14 @ 11:42 am


(Old topics and forums are automatically closed)