Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vertraging bij laden muziek

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

1ShortyHome userMember since 2014
Hoi hoi,

Ik heb gebruik Windows 8.1 (laptop) met Virtual DJ in combinatie met Pioneer DDJ-ergo.
Nu heb ik gekozen voor advanced setup voor laptop als master en DDJ-ergo voor headphones. Het probleem hierbij is dat wanneer ik een nieuwe liedje laad, er een verschil van afspelen komt tussen de master (laptop geluid) en headphones. Als ik dan opnieuw op "Apply" druk dan is het weg, maar dit geeft uiteraard problemen het geluid.

Is hier een oplossing voor?
Ik heb voor deze setup gekozen, zodat ik mijn headphones kan gebruiken om muziek goed te zetten en dus via de cue andere muziek te horen dan de master. Waarvoor de Cue ook bedoeld is :)

Mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik het graag..
 

Posted Sat 17 May 14 @ 3:16 pm
Hoi,

het probleem komt omdat je 2 verschillende geluidskaarten gebruikt. Elke geluidskaart heeft zijn eigen latency (vertraging) en dat is vrijwel niet bij te stellen. De geluidskaar tin de Ergo is een stuk beter dan die in je laptop, en de laptop zal dan ook de trage kaart in je systeem zijn. Ik neem voor het gemak even aan dat je voor deze opzet hebt gekozen omdat je geen speakers hebt die op de Ergo kunnen worden aangesloten, maar die speakers zijn uiteindelijk wel de oplossing. Je kunt dan ook de koptelefoonuitgang van de Ergo gebruiken, je gebruikt dezelfde geluidskaart en het verschil is weg.
 

Posted Sat 17 May 14 @ 6:43 pm


(Old topics and forums are automatically closed)