Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pioneer ddj-t1

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Is het mogelijk om de pioneer ddj-t1 met virtal dj te laten werken ?
Ik ga me Vitual dj pro aanschaffen daarmee ?

Grtz
 

Posted Tue 11 Feb 14 @ 11:52 pm
Ja, maar niet standaard. Hij komt niet voor in de lijst Controllers, die worden ondersteund door VDJ. http://www.virtualdj.com/wiki/VirtualDJ%20Controllers.html
Met een aparte mapper kun je hem echter wel aan het werk krijgen. Zie ook http://www.virtualdj.com/forums/162313/VirtualDJ_Plugins/Pioneer_DDJ-T1_SDK_Mapper.html
Het is alleen wel aan te raden een controller aan te schaffen die standaard ondersteund wordt door VDJ (als je daar tenminste mee wilt gaan draaien). De DDJ-S1 komt bv wel voor in de lijst.
 

Posted Wed 12 Feb 14 @ 2:56 am
Ah oke en de ddj t1 gaat niet perfect werken met virtual dj dan?

grtz
 

Posted Wed 12 Feb 14 @ 10:17 am
Ja ik ga me de pro versie van virtual dj aanschaffen dus wil zeker gaan werken met virtual dj dan ist aan te raden om de ddj s1 te kopen ? En die werkt er wel perfect op ?

mvg
 

Posted Wed 12 Feb 14 @ 10:27 am
En heb je dan ook een mapper voor de ddj s1 ? Of hoe werkt dat dan ? Want ga die wss 2de hands kopen dan .

Mvg
 

Posted Wed 12 Feb 14 @ 10:39 am
Moet gwn zeker weten dat de ddj s1 er heel goed op werkt dan wil ik gerust de s1 gaan halen.

mvg
 

Posted Wed 12 Feb 14 @ 11:56 am
Ik heb met de S1 alleen een voorbeeld gegeven. Ik ga je niets adviseren omdat je, zonder een controller te hebben geprobeerd in de winkel of iets dergelijks, nooit kunt weten of de controller in je behoeften voldoet. Ik ga je dus zeker niet zeggen dat je de S1 MOET kopen, wel dat je voor jezelf goed moet nagaan of het je ding is.

Ook "perfectie" ga ik je niet garanderen. Er zijn voldoende gebruikers die met verschillende controllers problemen hebben, wat meestal te herleiden is tot PC's die niet zijn geoptimaliseerd voor het gebruik van VDJ. Je kunt ook niet verwachten dat een controller vlekkeloos werkt op een Pentium 4-PC. Je hardware moet dus ook geschikt zijn.

Voor de S1 heb je overigens geen mapper nodig: elke controller, die standaard ondersteund wordt door VDJ, werkt. Je kunt hooguit met een andere mapping de functies van de controller aanpassen, maar nodig is het niet.
Tot slot: Met een mapping voor de T1 werkt de controller wel, zoals ik eerder zei. Je kunt dus hoogst waarschijnlijk prima aan de slag met je Pro-versie, de T1 en de mapping. Het is alleen aan te raden een controller te kopen die standaard door VDJ wordt ondersteunt. Is de wat veiliger optie. Zie daarvoor de lijst met controllers. Keus genoeg.
 

Posted Wed 12 Feb 14 @ 5:32 pm
Oke super ja de ddj s1 lijkt wel behoorlijk op de ddj t1 dus alvast bedankt voor de tips .

mvg
 

Posted Wed 12 Feb 14 @ 11:24 pm


(Old topics and forums are automatically closed)