Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Songs uit ITunues spelen slechts 30 seconden

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hopelijk kunnen jullie helpen! Mijn zoon heeft een Numark MixtrackQuad en de software Virtual DJ LE. De te spelen nummers draaien over ITunes. Maar.... iedere song speelt maar 30 seconden. Kan iemand mij ajb helpen dit op te lossen?? Dank je wel!
 

Posted Thu 30 Jan 14 @ 12:04 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Zou dit niet met de betaal service van VDJ (8 euro per maan) te maken hebben?
Mijn licentie geeft namelijk aan at het daarmee te maken moet hebben. Betaal je niet voor de VDJ rechten licentie van 8 euro per maand, draaien dit soort serviceses de tracks maar 30 sec. Correct me if i'm wrong.
 

Posted Fri 31 Jan 14 @ 3:54 am
Wezzy-k wrote :
Correct me if i'm wrong.


Bij deze :p
Dat staat los van VDJ en is de muziek die je "leased" via het Premium Membership. Dat heeft dus niets met iTunes te maken.

iTunes heeft een DRM-beveiliging (Digital Rights Management). Daar zijn vaker problemen mee gemeld maar meestal onder een ander kopje. Is dus lastig zoeken. ik moet dit dus uit mijn hoofd doen:

- Laat iTunes-muziek op de originele DL-plaats staan (als je tenminste met dezelfde PC werkt). Als je de muziek naar een andere PC zet, kopieer dan de hele iTunes-map en zorg dat deze dezelfde locatie krijgt als dat de originele map had. (bv: C:/gebruikers/iTunes/Muziek, dan zet je de kopie op de andere PC in dezelfde map)
- Zet je iTunes-folder aan in de browser (Config, tab Browser)
- Analiseer je muziek. Klik, met je rechter muisknop, op de map iTunes in je browser in VDJ en klik dan op Scan for Tags. Om het goed te doen, kun je dat ook nog doen voor Scan for BPMs (dat kost overigens best een hoop tijd, dus doe dat 's nachts)
 

Posted Fri 31 Jan 14 @ 5:09 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Aha, Maar in principe werkt het dan wel onder dezelfde interface alleen is er een trucje voor.
 

Posted Fri 31 Jan 14 @ 10:34 am
Interface? Trucje? Ik begrijp je niet helemaal.
Je kunt iTunes-muziek afspelen in VDJ en die muziek behandelen als alle andere muziek is alleen maar belangrijker. Scannen van je muziek is iets wat je altijd (éénmalig) moet doen om VDJ lekker vlot te laten laden en werken.
 

Posted Fri 31 Jan 14 @ 11:36 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Ik moet zeggen dat ik met de apple diensten die ik regelrecht in andere software gebruik ik dezelfde problemen heb. Vandaar dat ik dacht dat het hetzelfde zou werken als met de VDJ dienst (Zelfde trucje).
 

Posted Fri 31 Jan 14 @ 11:40 am
Heren.... ik dacht een melding te krijgen wanneer iemand een reactie plaatst. Niet dus. Toevallig dat ik nogmaals kwam zoeken naar een oplossing voor het probleem. Zie nu pas jullie reactie. Top: dank je wel! Ik ga het proberen.... fingers crossed.

Nou... geprobeerd, maar ben snel klaar :( . Als ik klik op 'config', dan krijg ik alleen de opties "sound set up" (headfones e.d.) of "advanced" (probeer pro voor 20 dagen). Dus niet het tabje "browse". De muziek staat op een NAS, maar VDJ gebruikt nu de c-schijf.

Hebben jullie nog een suggestie voor de volgende stap????
 

Posted Tue 18 Feb 14 @ 3:40 pm
Martin FourS wrote :

iTunes heeft een DRM-beveiliging (Digital Rights Management). Daar zijn vaker problemen mee gemeld:
- Laat iTunes-muziek op de originele DL-plaats staan (als je tenminste met dezelfde PC werkt). Als je de muziek naar een andere PC zet, kopieer dan de hele iTunes-map en zorg dat deze dezelfde locatie krijgt als dat de originele map had. (bv: C:/gebruikers/iTunes/Muziek, dan zet je de kopie op de andere PC in dezelfde map)


Al geprobeerd? (Al heb je kans dat het verplaatsen nu niets meer uithaalt)
 

Posted Wed 19 Feb 14 @ 3:01 am
djgaitPRO InfinityMember since 2007
Muziek in Itunes word volledig afgespeeld op de computer waarop deze is aangeschaft / geimporteerd. Dit komt omdat de DRM beveiliging gekoppeld is aan de Computer.

Als je muziek importeert kun je ook de importinstellingen aanpassen naar MP3 formaat. Zie de Itunes instellingen. Dir voorkomt DRM toevoegingen in Itunes.



 

Posted Mon 24 Feb 14 @ 2:37 am


(Old topics and forums are automatically closed)