Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Problemen met database in VDJ Pro

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

cpz379PRO InfinityMember since 2006
Ik heb 2 harde schijven met muziek, een nieuwe schijf met letter B van 3 GB en een schijf met letter M van 2 GB. De liedjes van schijf M blijven bewaard in de database van VDJ, maar de liedjes van schijf B niet. Bij iedere sessie kan ik die wel toevoegen aan de database van VDJ, maar telkens als ik VDJ dan afsluit en heropen ben ik alle liedjes weer kwijt. Nochtans is er wel degelijk een VDJ-XML bestand aanwezig op de harde schijf B. Wat is de oorzaak hiervan en hoe kan ik dit database probleem verhelpen. Dank voor jullie hulp.
 

Posted Fri 03 Jan 14 @ 4:18 pm
Controleer eens of de database op de B-schijf niet op Read-Only staat. Dan worden wijzigingen nl niet opgeslagen.
 

Posted Sat 04 Jan 14 @ 9:49 am
cpz379PRO InfinityMember since 2006
Martin,

Ik denk het niet. Mijn veiligheidsinstellingen voor schijf B zijn wijzigen, lezen en uitvoeren, mapinhoud weergeven, lezen en schrijven. Voor schijf M zijn de veiligheidsinstellingen dezelfde als schijf B en de database van schijf M blijft wel bewaard in VDJ Pro.
 

Posted Sat 04 Jan 14 @ 3:42 pm
Dat zijn je schijfinstellingen. Dat wil niet zeggen dat je bestandsinstelling voor je database ook vrij staat.
Met je rechter muisknop klikken op de database van je B-schijf en "eigenschappen" kiezen. Staat er een vinkje bij "alleen lezen" dan moet je dat weghalen.
 

Posted Sun 05 Jan 14 @ 4:50 am
cpz379PRO InfinityMember since 2006
Martin,

Het probleem opgelost door de letter van schijf B te veranderen in N. Nu worden de songs op schijf N wel bewaard in de database van VDJ Pro. Dank je voor alle hulp.
 

Posted Sun 05 Jan 14 @ 9:35 am
Ah... Dom van mij. A, B en C zijn gereserveerde driveletters.
Dank voor de terugkoppeling.
 

Posted Sun 05 Jan 14 @ 12:15 pm


(Old topics and forums are automatically closed)