Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Discover DJ Pro

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Mijn zoontje heeft de Discover DJ Pro gekregen. Installatie van de software (virtual DJ versie 7.0.5 REVB) werkt perfect. Maar met de draaitafel kan hij niets. Aangesloten op de laptop met bij geleverde usb kabel blijven alle lampjes branden en kan er niets mee. Als de Ipod erop staat gebeurd er ook niets. Hij kan op de Ipod zelf een song aanzetten maar kan er verder niets mee. De muziek komt over de aangesloten boxen of de headset maar geen enkele knop reageert ergens op. Wie oh wie kan zeggen wat het probleem is.
 

Posted Wed 25 Dec 13 @ 7:59 am
Ion is gestopt met de ondersteuning van de Discover DJ Pro. Er is dus geen enkele handleiding meer te vinden bij hun....
Welke Windows-versie gebruik je? Kijk eens op de verpakking of de bijgeleverde handleiding of de controller wordt ondersteund door je Windows. Controleer ook of de controller niet op een USB3-poort is aangesloten (als je in de aansluiting op de PC kijkt, is een USB3-poort blauw van binnen)
Zorg ook dat de controller is aangesloten voordat je VDJ start en je kunt ook proberen de controller eerst aan te sluiten voordat je de PC start.
 

Posted Thu 26 Dec 13 @ 5:04 am
Hoi Martin. Ik gebruik windows XP. Voor zover ik het kan bekijken is de usb aansluiting niet blauw maar zwart. De controller zou ondersteund worden door xp/vista en 7. Heb intussen wel ergens gelezen dat de iPod connector van de Numark bij de nieuwe iPod en Iphone niet werkt. Dus zal waarschijnlijk bij de Ion ook niet zijn. Zijn twee dezelfde controllers met een andere naam. Moet ik dan voor deze misschien andere Dj software gebruiken? en zo ja welke? Beetje vreemd dat ze dan de Virtual Dj erbij leveren toch?
 

Posted Thu 26 Dec 13 @ 5:38 am
Ik moet het even uit mijn hoofd doen (nu geen tijd meer om de handleiding erbij te zoeken) maar er zit een selectie-schakelaar op de controller. Daarmee selecteer je hoe de controller moet worden gebruikt: Als iPod-speler of als DJ-controller. Kijk eens na in de handleiding hoe die moet worden gebruikt.
Mocht je er niet uitkomen: vanavond kan ik dat eventueel verder uitzoeken. Je probleem ligt overigens niet bij VDJ, maar is iets in de instellingen van de controller. Als je controller niet werd gezien door VDJ, was het programma weer afgesloten met de melding dat er geen controller is aangesloten.
 

Posted Thu 26 Dec 13 @ 5:45 am
ok alvast bedankt voor zover. vind het vreemd welke kant de schakelaar ook staat alle lampjes blijven branden en er op de pc niets te zien is. krijg ook geen enkel lampje uit of kan er iets mee doen. hoor het nog graag van je.
 

Posted Thu 26 Dec 13 @ 5:54 am
Zo. Nog ff hierin gedoken: je kunt via het instellingenmenu van je PC naar Systeem. Als je bij systeembeheer kijkt, staat de controller dan als herkend apparaat tussen de USB (HID)-apparaten? Als er een apparaat tussen staat dat niet wordt herkend, is dat herkenbaar door een geel gevarendriehoekje door het icoon van het USB-apparaat heen. Je kunt dan proberen die mislukte driver te verwijderen en de controller op een andere USB-poort aan te sluiten zodat de driver opnieuw wordt geïnstalleerd. Lukt dat ook niet, dan kan het zomaar zijn dat het ding kapot is.
Gebeurt gelukkig niet te vaak ;)
 

Posted Thu 26 Dec 13 @ 3:41 pm
Hoi Martin, bij de usb apparaten was niets bijzonders te zien. Hebben de Ion omgeruild voor een Numark. Op de XP laptop hetzelfde probleem, de controller wordt op een of andere manier niet gevonden hoewel VDJ zichzelf niet direct weer afsluit. Alles geprobeerd op een Win7 laptop en daar doet hij het wel. Het probleem nu is dat hij het nummer laad en begint af te spelen maar de playsong hapert steeds. misschien dat dit iets software matigs is. Heb er nu VDJ 7.0.5 opstaan. Zit er over te denken om deze Numark ook weer terug te brengen en iets van Hercules te bestellen bij Bax. Zit hierbij te denken aan en Hercules DJ Control Instinct
 

Posted Fri 27 Dec 13 @ 4:11 am
Haperend afspelen heeft niets met de controller te maken. De Numark omruilen voor een Hercules is om die reden dus niet nuttig. Ook vraag ik me af of je er v.w.b. de kwaliteit van de controller iets mee opschiet.

Als je PC moeite heeft met het afspelen van muziek is het zaak eerst te zorgen dat je PC zo optimaal mogelijk is gemaakt om VDJ ongestoord z'n werk te laten doen: http://www.virtualdj.com/wiki/Common%20PC%20Performance%20Issues.html
 

Posted Fri 27 Dec 13 @ 6:55 am
hoi Heb intussen de controller omgeruild voor de Hercules voor ik je antwoord las. Alles werkt nu perfect op beide laptops. Zowel XP als Win7.
In ieder geval hartelijk dank voor je hulp en je inzet.
 

Posted Fri 27 Dec 13 @ 3:16 pm
semih38Home userMember since 2014
Het zelfde probleem is ook bij mij ik heb windows 7 en virtual dj pro mijn controller is discover dj pro ion.
 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 1:57 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
registreer je pro versie , je staat nu bekend als een thuisgebruiker...(iemand zonder licentie)
En de home versie werkt niet met een controller ....

 

Posted Thu 19 Jun 14 @ 2:22 pm


(Old topics and forums are automatically closed)