Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Probleem met mp3 bestanden

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo, ik was een playlist aan het maken en toen ik 2 nummers in het playlist gedeelte geselecteerd had en naar voven sleepte om die nummers eerder af te spelen, Alle nummers weg en nu zie ik dus helemaal geen bestanden meer. Nergens in welke muziek map dan ook. Ik heb hem al een keer opnieuw geïnstalleerd en pc opnieuw opgestart. Maar niks helpt.
Hoe kan ik dit oplossen? Ze lijken wel nzichtbaar geworden, de muziek mappen zijn er nog wel maar er staat niks in, terwijl als ik op de pc zelf ipv VJ kij, staat alles er nog. Ook het zoek gedeelte is verdwenen.

 

Posted Tue 24 Dec 13 @ 10:46 am
Hallo,

Als ik dat zo zie heb je een (klein) issue met je database.
open je database eens in een tekst editor (niet aanpassen/opslaan maar gewoon bekijken). Deze is te vinden in de root van jouw E: (waarschijnlijk getiteld 'VirtualDJ Local Database v6.xml' o.i.d.)

Als het goed is zie je daar wel verwijzingen naar jouw files staan
<Song FilePath="E:\blah - voorbeeld.mp3" FileSize="9315245">
Als je dit niet ziet is jouw database leeg (en daarom toont vdj geen files)

Mogelijk dat het iets vandoen heeft dat het een verwisselbare schijf is (USB stick?) die even een stootje heeft gekregen (geen goed kontakt maakte) terwijl de database net werd bijgewerkt o.i.d..

Het meeste wat ik hierboven meld is niet gebaseerd op ruime ervaring met vdj maar wel op ruime ervaring met computers.

Jovel
 

Posted Tue 24 Dec 13 @ 4:07 pm
Ewout,
kun je uitleggen hoe je de playlists hebt willen maken? Eens kijken of ik kan reproduceren wat je bent tegengekomen.
Een paar (voorzichtige) ideeën:
- Playlist niet opgeslagen
- Geen vaste driveletter toegekend aan de externe schijf (en dat daarom de database naar de verkeerde schijf kijkt)
- Geen rechten om te mogen schrijven op de externe schijf.
- Buiten VDJ om je folders aangemaakt.
 

Posted Tue 24 Dec 13 @ 7:13 pm
Jovel:
Ik heb even screentjes gemaakt van mn usb map en wat jij zei de database.(Zie onderaan) Ik bedacht me trouwens dat ik wel een keer per ongeluk iets weg heb gegooit een mapje(iets met local of zoiets)...misschien dat het dat kan zijn geweest(zou heel stom zijn

@Martin
Ik heb mwa wat zal het zijn geweest....nummertje of 50 in het playlist gedeelte gedaan, vanuit e muziek mappen die ik heb.
Daarna ging ik de volgorde van de nummers veranderen handmatig, ik had 4 nummers geselecteerd om vervolgens naar boven te slepen zodat ze bovenaan stonden. Toen ik dat gedaan had was alles in 1 keer weg.....


 

Posted Wed 25 Dec 13 @ 11:24 am
Ik heb dat verwijderde bestand Virtual DJ Database Local v6 terug gevonden(via progje dat verwijderde bestanden uit prullenbak terug kan halen)
en heb ik het bestand terug gezet op mijn USB waar hij ook stond. Ik dacht dat het nu opgelost zou zijn maar als ik VDJ opstart geeft hij dit aan:
The Database on drive E: is Corrupted. Go to Config/Browser and click Fix to fix the E database. Wat moet ik nu doen? Of hoe kan ik het oplossen?
 

Posted Wed 25 Dec 13 @ 2:04 pm
Fijn... Te lang over mijn verhaal gedaan, kan ik dus opnieuw beginnen..

Ik heb vaker over dat probleem gehoord maar daar geen oplossing voor gevonden. Wat je sowieso beter kunt doen is de playlist (tijdelijk) opslaan. Ben je hem dan kwijt als je gaat schuiven, dan kun je hem simpelweg opnieuw laden. Hij komt dan in het middelste vak van je browser te staan en daarvandaan kun je ze zo weer in het rechterveld slepen.
Opslaan als volgt: Selecteer alle nummers die in de playlist staan en klik dan op het icoontje onder de AutoPlay-knop. Dat zijn de playlist-opties. Kies dan onderin "Save..." en geef de list een naam. Hij wordt nu als mapje getoond in de linker lijst van je browser. Als je nu via je verkenner in die map zou kunnen kijken, dan staat daar alleen een m3u-bestandje. Dat is een bestand met info voor VDJ waar die nummers zijn te vinden.
Heb je die playlist niet meer nodig, dan klik je in VDJ met je rechter muisknop op het mapje en kies je Delete. Daarmee verdwijnen alleen de verwijzigen en niet de nummers. Dat is dus veilig om te doen.

Je database bestaat altijd uit tenminste 2 bestanden: de "hoofd"-database, die te vinden is in de map Mijn Documenten/Virtual DJ (dat is het bestand Virtual DJ Database V6.xml) en op elke drive waar muziek op staat die ooit in VDJ is benaderd of waarvan je muziek hebt gespeeld in VDJ. Het verwijderde bestand van je USB-stick is waarschijnlijk niet meer up-to-date omdat je er met muziek aan het rommelen bent geweest en je hoofd-database heeft andere info aan boord. De reparatie-suggestie die VDJ doet kun je gerust uitvoeren. Alleen de referenties naar de USB-stick zullen worden gerepareerd.
 

Posted Thu 26 Dec 13 @ 5:39 am
Thnx Martin, het is inmiddels opgelost. Ik dacht dat je iets in de usb moest fixen maar het was in vdj zelf, Nogmaals bedankt!
 

Posted Thu 26 Dec 13 @ 8:11 am


(Old topics and forums are automatically closed)