Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: American audio versus Virual dj le

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

LucaboemControlleristMember since 2013
Hallo,
ik heb onlangs de dj-mixer van American audio MXR-14 aangekocht.
Er zat de virtual dj software bij.
Ik heb deze geïnstalleerd op mijn laptop en aangesloten met de usb kabel op mijn mixer.
Nadien de mixer opgestart met de control button ingeduwd zoals beschreven in de handleiding om elke cd speler van de software op een kanaal te krijgen.
Dit is gelukt en werkt, maar het probleem is dat het geluid uit mijn laptop komt ipv uit de boxen.
Ik heb dan de verbinding van mijn geluidkaart van mijn laptop naar een kanaal op de mixer gemaakt en het geluid komt nu uit de boxen.
Is dit de normale installatie?
Volgens mij zit er een geluidskaart in de mixer en hoeft de extra verbinding van mijn laptop niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind enkel de handleiding wat de buttons van de mixer kunnen en hoe bedienen, niet hoe en wat de software kan en moet verbonden worden.

Groeten Luc.

 

Posted Wed 11 Dec 13 @ 4:37 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Kan je de geluidskaart van de MXR-14 niet selecteren ipv de geluidskaart van je laptop ?
In VDJ Pro kan je dat bij de settings (Config), maar weet niet of dit beschikbaar is bij de LE-versie.
 

Posted Wed 11 Dec 13 @ 5:25 am
Handleiding, blz. 9 bovenaan: heb je de kanalen van de mixer met de MIDI-Logknoppen bovenaan de kanalen op USB gezet?

Verder: als je de MXR aanzet, dan de PC opstart en daarna VDJ, gaat het dan nog niet goed? Anders idd, zoals Pepeis aangeeft, de standaard geluidskaart wijzigen naar de MXR.
De handleiding van VDJ staat in de map Mijn Documenten/Virtual DJ. In de handleiding van de MXR staat overigens wel degelijk een verwijzing naar de configuratie van VDJ. Pag. 10, halverwege:

"5. CONTROLLER MODE -
This mixer has two operating mode; Mixer mode (default) and Controller mode.
To activate Controller mode, hold down the Controller Mode Button when powering up before the VU meter displays the Firmware Version.
The LED will glow when Controller Mode is activated. To exit this mode, power down, then power up while holding the Controller Mode button.
Mixer Mode - This mode will route the USB-audio stream to 2 Mixer channels, MIDILOG 2 and 3 by defualt.
NOTE: Set your software audio routing to External mixer. Set Deck A to USB 1+2, Deck B to USB 3+4. Set MIDILOG channels 2 and 3 to USB.
Controller Mode -
This mode routes the USB-audio streams to the MXR mixers master and headphone outputs.
NOTE: Set your software audio routing to Headphones. Set the Master to USB 1+2 and the Headphones to USB 3+4."
 

Posted Wed 11 Dec 13 @ 5:38 am
LucaboemControlleristMember since 2013
Hallo,
bedankt al voor de hulp.
Momenteel kan ik met de geluidskaart van de mixer spelen.
De 2 spelers hebben elk een kanaal op de mixer.
Ik heb ook een extra muis op de pc ingestoken, want de cursor kon ik niet bedienen met het panel van de laptop.
Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat de muziek soms wegvalt.
Ik ga nog wat instellingen proberen te veranderen.

Groeten
 

Posted Wed 11 Dec 13 @ 11:23 am
Even terug naar de opmerking uit de handleiding: voor jou is het het best werken als je de PXR in "Mixer-mode" zet. Anders kun je met je faders het volume niet controleren (alleen met de Master-fader.) Da's best lastig mixen.
 

Posted Wed 11 Dec 13 @ 6:43 pm
LucaboemControlleristMember since 2013
Hallo,

momenteel werkt het wel enkel als ik de laptop op de mixer aansluiten krijg ik steeds tijdens het spelen korte onderbrekingen. Als ik de mixer wegneem en via de laptop speel is dit niet.
Heb de software op een oude laptop geïnstalleerd en daar heb ik het probleem niet, enkel loopt deze vast omdat de laptop niet te voorgeschreven sterkte heeft.
Heb de geluidskaarten van de huidige laptop uitgeschakeld om alleen met de geluidskaart van de mixer te spelen maar het kort haperen of wegvallen van de muziek blijft nog steeds.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten Luc.
 

Posted Sun 15 Dec 13 @ 4:42 am
Er draait waarschijnlijk teveel mee op de achtergrond. Sluit alles af dat je niet nodig hebt met VDJ (Bluetooth, WiFi, internet, viruscontrolle, enz)
>>Hier<< is een hoop te vinden over het optimaliseren van je PC.
 

Posted Sun 15 Dec 13 @ 2:30 pm
LucaboemControlleristMember since 2013
This opgelost.
Bij mijn oude laptop viruscanner verwijdert en netwerk afgesloten. Werkt perfect.
Bij mijn nieuwe laptop heb ik de usb aansluiting verandert en nu werkt hij ook. Ik had hem eerst in een 3 zitten, nu een 2.
 

Posted Wed 18 Dec 13 @ 12:22 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Dat wegvallen bij de 14 MXR heb ik ook, kun jij mij uitleggen wa je precies hebt gedaan?

Bij American Audio snappen ze ook niet hoe dit kan.
 

Posted Sat 04 Jan 14 @ 3:51 pm
LucaboemControlleristMember since 2013
Heb een andere usb aansluiting gebruikt in mijn laptop, en twas opgelost.
Je moet er ook voor zorgen dat er niet te achtergrond programma's draaien op de laptop, zoals een antivirus.
Grtz.
 

Posted Mon 06 Jan 14 @ 12:45 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Oke, heb je ook problemen dat de GAIN zichzelf midden in een GIG aanpast?
Zal eens kijken of dat de truc is om de boel soepel te laten draaien.
Ik heb naast de mixer ook nog 2 american audio CDJs erbij die nu analoog op de mixer staan.

Voor zover bedankt.
 

Posted Tue 07 Jan 14 @ 12:16 am
Als je gain variabel is, dan heb je AutoGain aanstaan. Is wel de veiligste optie en zorgt dat vrijwel al je muziek op hetzelfde level blijft. Dat hangt wel af van de manier waarop je muziek geript is.
 

Posted Tue 07 Jan 14 @ 11:54 am
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Ik kan in de LE versie autogain niet uitschakelen
 

Posted Tue 07 Jan 14 @ 5:04 pm


(Old topics and forums are automatically closed)