Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: XDJ-R1

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,
Heb een XDJ-R1 DJ set aangeschaft. Ik heb ook VirtualDJ pro gekocht. Maar het systeem wil niet communiceren. Kabels zijn goed aangesloten en met de Home versie lukt het een beetje, maar ook niet kompleet.
Ik heb zowel de ser num van de XDJ-R1 als van de Virtual DJ LE maar daar is niet achter gevraagd.
Wat nu?
grt Raoul
 

Posted Wed 04 Dec 13 @ 4:34 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Wed 04 Dec 13 @ 8:14 am
OK, begrepen...had de Home versie geladen ipv de LE nu werk alles ok.
bedankt.
Raoul
 

Posted Thu 05 Dec 13 @ 8:12 am
Beetje bizarre situatie.
Bij het upgrade van m'n LE versie naar de pro versie vraagt men mij terug te betalen ondanks het feit dat ik reeds betaalde pro software heb?
Hoe moet ik mijn pro-software aanpassen voor het gebruik met XDJ-R1?
grt
Raoul
 

Posted Tue 10 Dec 13 @ 7:29 am
Moest wel een beetje lachen toen ik je post zag.... ;)
Je hebt Pro al. Een update van je nieuwe LE-versie betekent inderdaad dat je Pro opnieuw aanschaft. Is natuurlijk geen enkel probleem, dat moet kunnen. Je zou maar omhoog zitten met licenties......

VDJ zou, bij het opstarten, je XDJ al moeten herkennen. Als dat niet zo is, dan is de controller misschien niet goed geïnstalleerd (voor zover nodig. Beetje laat, ga er nu de handleiding niet meer op nakijken....) Sluit eerst de XDJ aan op je PC en zet hem aan. Start dan pas VDJ op. Je kunt nu controleren of VDJ de controller herkent. Dat zie je via Config, tab Mappers:



(Ik heb vals gespeeld: ik heb het ding niet, maar ik (lees: iedereen) kan zoeken op alle apparaten, ook als ze niet zijn aangesloten)
Als de XDJ al is geselecteerd, zou hij normaal moeten werken. Wat kan helpen is een aangepaste mapper gebruiken die de betere functies van de controller ondersteunen. Ik heb dat bv ook gedaan voor mijn MC-6000. Die deed het wel, maar er is een betere mapper voor gemaakt.
Deze zou voor jou bv een optie kunnen zijn: http://www.virtualdj.com/addons/16043/Pioneer_XDJ-R1.html
Ook een skin kan een extra ondersteuning bieden voor de XDJ: http://www.virtualdj.com/addons/skins.html?category=controller&order=default&resolution=all&search=XDJ

Graag even terugkoppeling met je resultaten. Is altijd handig ;)
Succes!
 

Posted Tue 10 Dec 13 @ 5:28 pm
Hello Martin,
Ik heb de pro 7.4 versie.voor mac. De skins heeft hij perfect opgehaald en na het opstarten van de XDJ-R1 start ik m'n Virtualdj op de macbook op en ik kan muziek van Virtualdj afspelen via de XDJ-R1 alleen werk de bediening van de XDJ-R1 niet op mijn pro versie. (Op de LE versie wel????)
Onder Config en de folder "skins" zie je de diverse controllers staan waaronder de XDJ-R1. In de folder "Mappers" staat niets....So what now?
grt Raoul
 

Posted Thu 12 Dec 13 @ 9:20 am
Gevonden: 7.4 is van april 2013. De controller is in juni uitgebracht. In 7.4 wordt het ding dus nog niet ondersteund.
In je downloadcenter staat, als het goed is, 7.4.1 klaar. Daar zit de XDJ-R1 wel in ;)
 

Posted Thu 12 Dec 13 @ 9:49 am
Thanks Martin alles ok.
Super
 

Posted Thu 12 Dec 13 @ 10:20 am
Mooi zo.
Graag gedaan.
 

Posted Fri 13 Dec 13 @ 7:07 am


(Old topics and forums are automatically closed)