Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ track error

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

RiessiePRO InfinityMember since 2009
Ik heb laatst,vanwege een crash, de HD van mijn laptop vervangen voor een SSD exemplaar en heb Windows en VDJ opnieuw geinstalleerd.

Omdat ik baalde van de crash vd laptop heb ik al mijn tracks nu op een externe harde schijf staan.
Zelfde mappen, zelfde tracks, echter krijg ik bij een aantal tracks een error als ik ze af wil spelen.
VDJ vind ze nog wel als ik ze intoets in het zoekveld, maar hij kan ze niet laden?

iemand een idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt.
 

Posted Tue 03 Dec 13 @ 12:50 am
Het zoekveld haalt de info uiit de database, en niet uit de mapstructuur op je schijf. Daarom vindt hij hem wel, maar als het nummer op een andere plek staat dan dat de database aangeeft, krijg je deze error.
Controleer eens via de browser (dus niet via een zoekopdracht) of het nummer ook werkelijk staat waar de database denkt dat hij staat.
- Zoek naar het nummer, selecteer het en klik dan met de rechter muisknop op het nummer.
- selecteer dan File Infos.
- Controleer nu, via de browser, of het nummer ook daar staat als dat in de pathname staat vermeld. Klopt dat niet, dan kun je dat in File Infos aanpassen.

Wil je op zeker, maak dan een kopie van je database, gooi hem daarna weg uit je map Mijn Documenten/Virtual DJ en maak hem opnieuw aan van de externe schijf. Je kunt, als dat nodig is, altijd je originele database weer terugzetten. (Denk ook aan de database in de root van je externe schijf!!)

Oh, ja... Zorg dat de externe schijf een vaste driveletter heeft, anders gaat het alsnog mis. (Zoek in Windows eens naar Schijfbeheer. Daar kun je de vaste driveletter toekennen)
 

Posted Tue 03 Dec 13 @ 4:18 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik zit met een aanverwant probleem. Om geen verrassing te krijgen met mijn schijf op mijn laptop plaatste ik ook een SSD. Deze begaf het echter na minder dan 3 maanden... Onder garantie plaatste ik een nieuwe ssd en installeerde alles opnieuw. Ik heb een externe schijf van 2 TB met zowel mijn audio als video tracks. In de loop van deze week heb ik een 100 tal oude nummers uit de toppop bibliotheek van het internet gedownload. Nu mijn probleem. Ik zie in verkenner al de tracks op mijn "f" schijf staan maar als ik deze map wil openen in VDJ dan verschijnt er slechts een fractie van die tracks. Ik heb ooit nog eens een soortgelijk probleem gehad en kreeg toen het advies om het programma als "administrator" uit te voeren. Dat doe ik maar het maakt niets uit. Iemand een idee?
 

Posted Sat 07 Dec 13 @ 10:07 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb mijn probleem gevonden. Had te maken met een extensie .webm De codec voor dit bestandstype stond niet in VDJ. Ik heb dat dus aangepast en kijk! De tracks zijn opgedoken in VDJ.
 

Posted Mon 09 Dec 13 @ 8:13 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Error in the Video Driver.

Ik was even wat effecten en overgangen aan het downloaden en had het echt naar mijn zin met alles uit te proberen. Totdat ik op het "ShowCover" effect klikte. Plots kreeg ik de bovenstaande errorcode: Error in the Video Driver. Ik heb in mij settings geprobeerd om de accelerator aan en uit te zetten en ja, zonder accelerator werkt de videomix wel maar zonder leuke effecten of leuke overgangen.
Ik wilde even bekijken in de Registry tool of er daar settings waren gewijzigd. Je moet dan eerst je programma stoppen alvorens je verder kunt. Dat deed ik en vervolgens probeerde ik de registry tool te starten. Op mijn scherm krijg ik prompt de mededeling dat Virtual DJ eerst moet worden afgesloten !?.
Ik val hier van het ene probleem in het andere... Iemand een idee wat ik fout zou kunnen hebben gedaan?
 

Posted Mon 09 Dec 13 @ 8:25 am
Het kan dat, door de error, een proces is blijven lopen. Als je de PC herstart en daarna de registry editor opent, moet het wel lukken. Het zou alleen niet normaal zijn dat een plugin je registry aanpast. Dan zou ik er sowieso geen gebruik meer van maken.
Ik heb ook geen 100% als score in video-effecten. Zelfs Sonic heeft standaard een paar effecten aan boord die de zaak vast kunnen zetten. Best lastig om die eruit te filteren.
 

Posted Mon 09 Dec 13 @ 12:27 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb hem terug opgestart en alles werkt weer. Ik heb het programma showcover inclusief dll weggehaald en alles weer eens overlopen. Lijkt nu weer allemaal top. Ook de "Registry tool" opent normaal en er zijn geen settings gewijzigd. Vreemd maar ook goed!
 

Posted Tue 10 Dec 13 @ 11:42 am
 

Posted Tue 10 Dec 13 @ 5:14 pm


(Old topics and forums are automatically closed)