Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VIRTUAL DJ 8 DEMO DJ EXPI 2013

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

 

Posted Fri 13 Sep 13 @ 5:54 am
mmm...

Tja..klinkt heel vernieuwend, maar als ik het allemaal zo zie dan clone je dus eigenlijk de track naar een nieuw 'sandbox' deck, speel je er mee en ga je terug naar je originele deck. Dat kan je nu ook eigenlijk al doen...

Breng dat acht nou maar gewoon uit, heeft lang genoeg geduurd. En als er niets in de geluidskwaliteit verbeterd is ben ik toch bang dat ik serieus eens moet gaan kijken naar een andere oplossing.
 

Posted Fri 13 Sep 13 @ 10:33 am
jboerlage wrote :
mmm...

Tja..klinkt heel vernieuwend, maar als ik het allemaal zo zie dan clone je dus eigenlijk de track naar een nieuw 'sandbox' deck, speel je er mee en ga je terug naar je originele deck. Dat kan je nu ook eigenlijk al doen...

Breng dat acht nou maar gewoon uit, heeft lang genoeg geduurd. En als er niets in de geluidskwaliteit verbeterd is ben ik toch bang dat ik serieus eens moet gaan kijken naar een andere oplossing.


Ja idd heeft wel nu wel lang genoeg geduurd :)
 

Posted Sat 14 Sep 13 @ 1:19 pm
jboerlage wrote :
mmm...
de geluidskwaliteit ...........


FF off-topic: het valt me op dat de geluidskwaliteit bij het draaien van videoclips minder is dan bij audio.
Als ik overschakel naar MP3 - wel op een andere maar oudere laptop -- lijkt het net op ik meer "punch" heb in mijn muziek.
Is dit al meer opgevallen of is mijn "video-laptop" nieuwe HP i7 de schuldige?

 

Posted Sat 14 Sep 13 @ 3:08 pm
bobhofmans wrote :
jboerlage wrote :
mmm...
de geluidskwaliteit ...........


FF off-topic: het valt me op dat de geluidskwaliteit bij het draaien van videoclips minder is dan bij audio.
Als ik overschakel naar MP3 - wel op een andere maar oudere laptop -- lijkt het net op ik meer "punch" heb in mijn muziek.
Is dit al meer opgevallen of is mijn "video-laptop" nieuwe HP i7 de schuldige?



Mmmm dat is lastig vergelijken, hangt er maar helemaal vanaf wat de audiostream van de video voor kwaliteit heeft. Het zou zo maar eens een lagere bitrate of andere codec kunnen zijn.

Waar ik een beetje moe van wordt is de verminking die optreed bij de combi key lock en pitch changes, de kwaliteit van het geluid gaat dan echt hard achteruit. Zeker als de pitch change minimaal is en het bijvoorbeeld een acapella stuk is. Gegarandeerd crackles, niet van de geluidskaart, maar van de software engine zelf. Je hoort het duidelijk terug op de opname.
 

Posted Sat 14 Sep 13 @ 3:18 pm
 

Posted Sat 14 Sep 13 @ 6:17 pm
jboerlage wrote :
Hendrik64 wrote :
Dit ziet er wel waanzinnig uit.


Hier wordt ik nou warm van http://www.youtube.com/watch?v=I3Dk-cnxayk


Dit is een wel erg leuk apparaat, kost wat !!...Maar dan heb je ook wat..
Hou het voorlopig wel bij mijn N4 :)
 

Posted Sun 15 Sep 13 @ 8:39 am
Bob, je ript je DVD's toch zelf? Dan zou je inderdaad eens kunnen kijken of je rip-software een betere geluidskwaliteit kan maken. Ik denk dat je een te lage kwaliteit hebt ingesteld.

De geluidsengine die nu wordt gebruikt in de ontwikkeling van V8 kan geluidskaarten tot (i.i.g.) 96 kHz en tot 32 bits ondersteunen. Zou dat soort problemen op moeten lossen.

De NS7 is een tijd gebruikt door Bas en opgeruimd omdat hij loodzwaar en knap rumoerig is vanwege de geforceerde koeling. Ik heb nog niet kunnen ontdekken dat dit met de II beter is. Dat wordt dus afwachten.
 

Posted Sun 15 Sep 13 @ 10:43 am
Martin FourS wrote :

De geluidsengine die nu wordt gebruikt in de ontwikkeling van V8 kan geluidskaarten tot (i.i.g.) 96 kHz en tot 32 bits ondersteunen. Zou dat soort problemen op moeten lossen.


Geluidskaart is het issue niet, als ik opneem dan komt die niet eens om de hoek kijken, het zijn de gebruikte algoritmen (élastique Efficient V2 van zplane). Performance wise licht maar gevolgen voor de geluidskwaliteit. Kijk naar Ableton Live of Reaper, dat gebruikt élastique Pro V2, dat is zo goed als zonder kwaliteits verlies. En als ik zie wat die programma's in staat zijn om live te mixen (immens veel tracks, effecten etc) dan zou dat voor vier tracks al helemaal geen probleem moeten zijn.

Martin FourS wrote :
De NS7 is een tijd gebruikt door Bas en opgeruimd omdat hij loodzwaar en knap rumoerig is vanwege de geforceerde koeling. Ik heb nog niet kunnen ontdekken dat dit met de II beter is. Dat wordt dus afwachten.


Yeah.. het gewicht is zeker een issue. Toch een serato 1.3 installeren met mijn VCi-400 :)
 

Posted Sun 15 Sep 13 @ 5:53 pm
Hendrik64 wrote :
jboerlage wrote :
mmm...

Tja..klinkt heel vernieuwend, maar als ik het allemaal zo zie dan clone je dus eigenlijk de track naar een nieuw 'sandbox' deck, speel je er mee en ga je terug naar je originele deck. Dat kan je nu ook eigenlijk al doen...

Breng dat acht nou maar gewoon uit, heeft lang genoeg geduurd. En als er niets in de geluidskwaliteit verbeterd is ben ik toch bang dat ik serieus eens moet gaan kijken naar een andere oplossing.


Ja idd heeft wel nu wel lang genoeg geduurd :)


Serato, veel beter
 

Posted Mon 30 Sep 13 @ 3:33 pm
dydayPRO InfinityMember since 2008
ik snap ook niet dat ik deze gekocht heb het vorig bericht heeft 1000000 % gelijk.
ik wacht al heel lang op iets nieuw dat verbeteringen brengt maar er komt niets.
 

Posted Thu 03 Oct 13 @ 2:41 pm
Dat je VDJ 7 heb gekocht was mss het beste idee dat je ooit had.
De 8 schijnt niet zoveel echt BRUIKBAAR nieuws te brengen als ik het allemaal zo lees.

Net zoiets als de "upgrade" van Windows 7 naar W8.
Die heeft ook veel mensen hoofdpijn bezorgd.
Btw en off-topic: voor 3,82 € heb ik Stardock8 gedownload. Die haalt die vervelende tegels weg, gaat meteen naar je desktop en geeft je een icoontje zoals W7.
Met dit advies heb ik ook al een aantal vertwijfelde nieuwe W8 users gelukkig gemaakt.

Martin zal hier ongetwijfeld commentaar op hebben.

 

Posted Fri 04 Oct 13 @ 6:48 am
Nee, hoor, Bob. Ik ben, na een goed half jaar, aardig gewend aan het gebruik van zowel de desktop als de Metro-omgeving. Dat heeft me heus tijd gekost: ook ik ben vanaf de allereerste Windows-versie meegegaan en dan is 8 echt wat anders. Ik kan me indenken dat je zo'n oplossing hebt gekozen.


Over VDJ 8: Ik volg alle fora binnen VDJ en vooral de gebruikerservaringen van degenen die VDJ 8 mochten proberen op de laatste beurs (Engeland?) gaven aan dat het draaide, maar nog niet meer dan dat. Grafische foutjes in de skin, nog niet echt soepel, en zo waren er nog wel een paar dingetjes.
Het is al eerder gemeld: VDJ is volledig herschreven. Ze zijn met bit 1 begonnen en hebben elke bit opnieuw ingeklopt. Het mag, op de video's en foto's, erg lijken op VDJ7, maar het is volkomen nieuw. De diverse video's met uitleg over de menu's, instellingen, resizen, geluidskwaliteit en -flexibiliteit, video, enz. enz. laten ook dingen zien die we nog niet eerder tegen zijn gekomen. Er worden voldoende nieuwe functies bijgebouwd, dus ik zie zelf genoeg bruikbare nieuwtjes. En ik wacht er rustig op ;)

En dat Serato beter zou zijn: 't is maar net wat je met je software doet. Serato is voor mij totaal onbruikbaar. En dat geldt ook voor Traktor, hoewel ik daar ook een Pro-versie van heb. Ik kan er niet echt aan wennen, vind het niet gebruiksvriendelijk en vaak te omslachtig. Maar belangrijker is dat het standaard geen video kan spelen, geen CDG ondersteunt en waar je niet zomaar een willekeurige controller aan kunt hangen. Maar dat is mijn mening. Niet meer dan dat.
 

Posted Fri 04 Oct 13 @ 4:08 pm
Met alles eens Martin al vind ik traktor er grafisch er wel beter uitzien en de spectrum timeline ben ik ook zeer positief over.
maar qua instellingen, muziek inlezen en bijhouden een draak van een programma,
Maar op 1 punt wint het duidelijk en dat is de duidelijk betere hoorbare kwaliteit van het geluid en dat is de ook de enige reden waarom ik traktor gebruik ipv VDJ.
Maar ook ik zit met spanning te wachten op V8 en hoop dat dit probleem dan is opgelost.
Ik heb inmiddels mijn SC2900's binnen en die worden door VDJ veel beter ondersteund dan traktor.
In traktor werken ze wel goed qua functies maar de verlichting van de knoppen is erg sober en de ledring werkt helemaal niet.
Als ik dan zie hoe de SC2900's worden ondersteund door vdj dan is dat flink balen dat ik deze software niet kan gebruiken door de mindere geluidskwaliteit.
In mijn ogen is dat toch 1 van de belangrijkste punten waaraan djsoftware moet voldoen. Je publiek wil niet alleen een goede mix maar het moet ook lekker klinken.

Kortom, heeeeeeel erg nieuwsgierig naar V8 en ik hoop dat ze hun belofte waarmaken.
 

Posted Sat 12 Oct 13 @ 4:26 am


(Old topics and forums are automatically closed)