Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluidskaart

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Daar was ik weer, morgen krijg ik mijn hercules mp3 e2 binnen.
Nou Wilrijk hem aansluiten op me laptop. Ik heb een behringer u-control 202 gekocht.
Nu vraag ik me af of dit wel de goede is? Omdat ik L/R input/output zie.

 

Posted Tue 20 Aug 13 @ 7:49 am
Nee, dat had ik in je andere post al gemeld:
Martin FourS wrote :
Bij de vereisten staat, voor gebruik met een koptelefoon voor voorbeluistering, een 4.1-geluidskaart of beter. Je hebt dus een geluidskaart nodig met tenminste 2 aparte stereo uitgangen.

Je kunt altijd proberen om je voorbeluistering via je interne geluidskaart te laten lopen, maar dan moet je rekening houden met verschil in latency (vertraging).
 

Posted Tue 20 Aug 13 @ 8:10 am
Martin FourS wrote :
Nee, dat had ik in je andere post al gemeld:
Martin FourS wrote :
Bij de vereisten staat, voor gebruik met een koptelefoon voor voorbeluistering, een 4.1-geluidskaart of beter. Je hebt dus een geluidskaart nodig met tenminste 2 aparte stereo uitgangen.

Je kunt altijd proberen om je voorbeluistering via je interne geluidskaart te laten lopen, maar dan moet je rekening houden met verschil in latency (vertraging).


Ik ben totaal niet thuis in alle kabeltjes etc. Ik kan dus het beste de geluidskaart terug sturen? Kun je me aangeven welke ik dan eigenlijk moet kopen?
 

Posted Tue 20 Aug 13 @ 8:19 am
Laat ik het even uitleggen.

Ik wil dus draaien met hercules mp3 e2 vdj

Ik heb op mijn laptop koptelefoon uitgang.
Verder heb ik dus geluidskaart gekocht van behringer 220
Nu wil ik geluid door boksen van laptop en voor beluisteren via laptop.

 

Posted Tue 20 Aug 13 @ 8:26 am
Martijn,

de simpelste manier om uit te leggen dat het niet gaat wat je wilt:
- Zet een muziekje op op je laptop. Het geluid klinkt nu uit de speakers.
- Prik nu je koptelefoon in de koptelefoonaansluiting van je laptop. Je speakers gaan nu uit en je hoort je muziek via de koptelefoon.
- Dat betekent dat je speakers en je koptelefoon dezelfde (stereo) uitgang gebruiken. Dat kun je met alleen je laptop niet scheiden, ongeacht hoeveel geluidskaarten je erop aansluit.

Ergo: als je de Behringer geluidskaart op een ingang van de laptop aan sluit (kan niet anders als je dat geluid uit je laptopspeakers wilt laten komen) dan hoor je altijd je Master- en je koptelefoonsignaal door elkaar. Gaat dus niet.

Je hebt dus een extra setje (PC-)speakers nodig of je huiskamer (slaapkamer)-setje om het geluid van bv je Master-uitgang te horen. Je koptelefoon kun je dan laten werken via de koptelefoonaansluiting van je laptop.

En dan wat anders: Dit is een forum, geen telefoon. Als je een vraag stelt zul je moeten wachten totdat iemand reageert die online is. De meesten hier hebben een baan (ik dus ook) en zitten niet 24/7 te wachten totdat iemand een vraag stelt. Niemand hier werkt voor Atomix, we zijn allemaal gebruikers van de software, net als jij.
Je vraag herhalen en zelfs PM erachteraan om eerder antwoord te krijgen helpt niet.
 

Posted Tue 20 Aug 13 @ 11:30 am
Je hebt volkomen gelijk, mijn excuses hiervoor.
Ik heb nog een box liggen. iPad stand, via een aux kabeltje krijg ik hier geluid uit.
Kan de iPad stand in combinatie met de behringer 220? en waar moet ik dan alles instoppen etc.

Ik ben blij dat jullie hulp bieden, en uit enthausiasme bercihtte ik je via PM en dubbele posts.

Nogmaals sorry, en ik hoop dat je/jullie met nog 1x kunnen helpen met instellingen en waar alles in moet.
 

Posted Wed 21 Aug 13 @ 11:59 am
Martijn,

excuses hoeven ook niet. Ik denk dat je een verkeerd beeld krijgt als ik toevallig (koffiepauze) even inlog en je vrij kort na je vraag al kan beantwoorden. Ik doe mijn best minimaal 1x per dag in te loggen en zodoende niemand al te lang op antwoord te laten wachten maar zelfs de kopstukken van Atomix zijn niet 24/7 aanwezig. Zoals ik zei: het is een forum.

Ik durf je geen concreet antwoord te geven. Voor mij is een iPad-stand een statief voor je iPad en geen speaker. Ik begrijp dus niet helemaal wat je bedoelt.
Je kunt als hoofdgeluid de laptopspeakers gebruiken en als ik het goed zie heeft de Behringer UCA202 (die bedoel je waarschijnlijk) een koptelefoonuitgang. Die zou je dan kunnen gebruiken als voorbeluistering. Uiteraard is het advies een beetje degelijk speakersetje te kopen en die aan te sluiten op de Behringer. Dat werkt een stuk lekkerder.
Daar kom je waarschijnlijk wel uit. Lees vooral de handleiding bij de controller over de audio-configuratie van VDJ.
 

Posted Wed 21 Aug 13 @ 6:01 pm


(Old topics and forums are automatically closed)