Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opstarten Virtual DJ Mixer settings verkeerd

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

pdjonghPRO InfinityMember since 2011
Hoi,

Ik heb Virtual DJ 7.4 met een Denon MC6000 mixer.
Bij het opstarten van de software staat bij de mixer altijd de MID en LOW niet op "0".
Op de mixer staan ze wel in de "0" positie.

Kan ik dit op een of andere manier aanpassen?

Gr

Paul
 

Posted Fri 16 Aug 13 @ 9:19 am
Paul, hoe heb je de instellingen achterop de MC6k staan? In de stand Ext. is het mixerdeel nl puur een hardwaremixer zonder MIDI-koppeling met de software. Dan reageert hij ook niet op de EQ-knoppen.
 

Posted Mon 19 Aug 13 @ 4:22 pm
pdjonghPRO InfinityMember since 2011
Martin,

Ik heb de mixer op INT MIX staan (2 decks).
Als ik de software gebruik zonder de Denon MC-6000 staan alle knoppen in de "0" positie.
Als ik de software opstart met de Denon aangesloten, staan ze niet meer op "0".
Elke keer als ik opstart moet ik even de instellingen aanpassen. Was even benieuwd of dat niet aangepast kon worden.
En inderdaad reageren de knoppen op het scherm niet op de mixer, maar dat is niet erg.

Ik maak overigens geen gebruik van de mappers die te downloaden zijn op de VirtualDJ site.
Heb ze wel getest, maar dan wordt er veel meer aangepast dan ik zou willen :(
(bij 1 mapper gingen alle leds knipperen op de muziek, leuk effect maar erg vermoeiend na een tijdje)
 

Posted Wed 21 Aug 13 @ 8:09 am
Ben nu ff repeteren. Ik probeer vanavond of morgen even uit te zoeken wat wel werkt.
 

Posted Wed 21 Aug 13 @ 11:45 am
 

Posted Thu 22 Aug 13 @ 1:47 pm
Zo.
ff Uitleggen waarom ik vroeg naar je instellingen.....
VDj onthoudt de laatste instellingen. Dat doet het ook per configuratie. Wat je dus eens zou kunnen proberen is de MC6k in PC-Mix te zetten (wel even helemaal afkoppelen van je PC) en daarna alles weer aansluiten en VDJ op te starten. Nu reageren de EQ-instellingen wel op de controller. Zet ze zo dan eens allemaal op 0 (of hoe je ze wilt hebben) en sluit daarna VDJ weer af.
Zet nu de controller weer in Int. Mix en sluit alles weer aan. Dan VDJ weer opstarten en dan eens kijken of je scherm nu wel netjes neutraal staat.

Ik denk dat je, in de oude situatie, met de muis alles op nul zet op je scherm voordat je begint, de oude controllerinstellingen niet kunt overschrijven.
Ik ben benieuwd......

[EDIT]

Schiet me nog iets te binnen: omdat je de EQ van de MC6k gebruikt kan het helemaal geen kwaad dat de EQ in de software bij elk nieuw nummer gereset wordt. En die optie heeft VDJ aan boord: Ga eens naar Config / Options en zet daar, in de rechter kolom, een vinkje bij "EQ Reset on load". Dat zou het ook op moeten lossen.

Dat vinkje wil je overigens bij de stand "PC-Mix" niet aan hebben.... Als je je EQ op kwart voor hebt gezet en met het inladen van het nieuwe nummer zet de software hem op je scherm op nul, klopt er niets meer van je instellingen. Maar dat terzijde. Niet nodig.
 

Posted Fri 23 Aug 13 @ 12:35 pm
pdjonghPRO InfinityMember since 2011
Martin,

Dank voor je reactie's.
Ik ga beide opties (MC6K op PC-mix en EQ Reset on Load) testen en laat het zo snel mogelijk weten.

tav Henny, thanks, maar alles werkt zoals het hoort, behalve de EQ instellingen. Draai al enige tijd met de MC6K en VDJ :)
 

Posted Tue 27 Aug 13 @ 6:20 am


(Old topics and forums are automatically closed)