Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: aansluiten Numark N4

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende:

Ik ontvang binnenkort mijn Numark N4 en wil gebruik maken van VDJ.

Ik heb een Lexicon Alpha USB interface, simpelweg omdat mijn standaardgeluidskaart te weak is.
De Lexicon Alpha is nu mijn standaard geluidskaart, hierop heb ik twee (KRK) monitors (XLR) aangesloten.

Sluit ik de Numark op de audio interface aan of direct op de monitors aangezien de Numark N4 al een interface heeft?
Wat is beter?

Als jullie mij kunnen helpen..graag!

 

Posted Tue 25 Jun 13 @ 6:05 am
Denk dat je dat zelf moet gaan ervaren. Vanaf papier is niet te zeggen welke nou 'beter' is.
 

Posted Tue 25 Jun 13 @ 10:53 am
Makkelijker: Direct op de N4.
Beter: Geen idee. De Alpha is niet echt een "dijk van een kaart". Dat wordt dus uitproberen wat beter klinkt.
 

Posted Tue 25 Jun 13 @ 11:44 am
Ben zelf ook sinds kort in het bezit van een Numark N4...Helemaal geweldig...Alles werkt perfect.
Met de Tannoy's en Eq (benr)...Lekker soundje
 

Posted Thu 27 Jun 13 @ 1:58 pm
ik heb de Numark eindelijk in huis!
Maar helaas lukt het aansluiten niet helemaal.
Zoals hierboven vermeld, heb ik de Numark aangesloten op mijn externe geluidskaart.
Welke setting ik ook gebruik, soms komt er helemaal geen geluid uit, of de bekende Asio Channel error komt er bij kijken.

Ik heb de audio in van mijn geluidskaart losgekoppeld, zodat alles via de USB gaat (als ik het goed heb).
Maar ook dan heb ik het gewenste resultaat niet.

Het lijkt erop, dat wanneer ik in de config van VDJ aangeef dat er een headphone gebruikt wordt, dat er dan weer geen geluid uitkomt, of krijg ik de Asio channel error.

Ik heb geen mogelijkheid de numark direct aan te sluiten op mijn Krk's...dus moet het wel via mijn externe geluidskaart of USB.
Vele voorbeelden heb ik gezien op het internet, maar kom er toch echt niet uit.

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank!
 

Posted Sat 29 Jun 13 @ 2:30 pm
De foutmelding komt (zoals in een ander topic aangegeven) omdat de Alpha onder ASIO draait en de N4 niet. Een ASIO-kaart en een WDM-kaart tegelijkertijd is een probleem voor Windows en daarmee ook voor VDJ.
De KRK's kunnen best worden aangesloten op je N4. Je kunt twee XLR-kabels aanschaffen. Daarmee kun je een directe verbinding met de KRK's maken. (de Master Out van de N4 is een XLR-aansluiting en (zoals je zelf al aangaf) de KRK's hebben ook een XLR-aansluiting. De mogelijkheid heb je dus wel.) Dat je dit op een zondag niet voor elkaar krijgt, snap ik.

Je audio van de N4 loopt NIET via de USB. Dit komt omdat de N4 een hardware-matige mixer aan boord heeft. Wil je de audio via de Alpha laten lopen, dan moet je de Master van de N4 (of de Line-out:L 2x RCA (of tulp)) op de audio-ingang van de Alpha aansluiten. Je dient dan wel de ASIO-driver van de Alpha uit te schakelen en de Alpha als WDM-kaart te gebruiken. Kies daartoe in VDJ de optie Headphones en kies als soundcard de Alpha. Je moet hier dus NIET voor de ASIO-driver kiezen. Selecteer dan via welke uitgangen je het Master-signaal en de koptelefoon wilt gebruiken. Ik weet wel dat Lexicon niet sterk was in het apart selecteren van een koptelefoon-uitgang, dus het kan goed zijn dat er een 2e audio-uitgang moet worden gekozen.

Maar nogmaals: 2 XLR-microfoonkabeltjes is de simpelste oplossing.
 

Posted Sat 29 Jun 13 @ 7:25 pm
Hoi Martin,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Jammer dat ze bij de winkel niet de goede uitleg gegeven hebben....
Maar oke, de 2e optie laat ik even voor wat het is.

Ik had op de output van de Numark 2 XLR kabels naar de Alpha lopen (TRS).
Deze heb ik uit de Alpha gehaald en in de KRK's gedaan, deze hebben ook TRS ingangen.

En ook dan...krijg ik de headphones alsnog niet aan de praat.

Bij soundsetup ziet het er als volgt uit:

Input: none
Output: single input
Soundcard: Simple of Asiodriver

Als ik de output op single input heb staan dan zie ik het volgende:

Bij simple:
primair geluidsstuurprogramma
luidsprekers N4
luidsprekers USB apparaat.

Bij Asiodriver:
AlphaAsio
Asio4all V2

Verander ik de output naar Headphones, dan kies ik master chan1&2/headphones chan 3&4
In de Soundcard optie komen er meer keuze bij kijken:

Mono separated:
primair geluidsstuurprogramma
luidsprekers N4
luidsprekers USB apparaat

2 cards:
Bij allebei de kaarten idem als Mono separated

4.1 card
idem als Mono separated

Asiodriver:
AlphaAsio
Asio4all V2

Het is een lapje tekst, maar nu zijn al mijn opties goed in kaart gebracht hoop ik.
Heb je enige suggesties?

Bij voorbaat dank!











 

Posted Sun 30 Jun 13 @ 3:52 am
Wat ook een puntje is..als de output van de Numark aangesloten is op de KRK, krijg ik geen "normaal" geluid meer uit mijn KRK..
Bijv als ik een liedje afspeel met VLC o.i.d., zal ik eerst de TRS kabels moeten uitpluggen, anders komt er geen geluid meer uit..
 

Posted Sun 30 Jun 13 @ 3:59 am
:D
Dat scheelt een hoop typewerk: Hier staan de juiste instellingen: http://www.virtualdj.com/wiki/N4.html
Dat VLC geen geluid geeft, komt omdat in Windows je Alpha als primaire geluidskaart staat ingesteld. Je kunt simpelweg de Alpha afkoppelen en je PC opnieuw opstarten met een ingeschakelde en aangesloten N4. Die zal dan als primair geluid worden gebruikt. Een andere optie is via de Windows mixer (rechter muisklik op het speakersymbool in je system tray, afspeelapparaten kiezen) de N4 als primaire geluidskaart instellen. Alle geluiden uit je PC lopen dan via de N4.
 

Posted Sun 30 Jun 13 @ 9:41 am


(Old topics and forums are automatically closed)