Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hulp gevraagd

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste mensen,

Graag wijs ik jullie op mijn post in het Engelstalige deel van het VDJ-forum hier:
http://www.virtualdj.com/forums/178787/Mix_lessons/Need_some_help_to_get_started.html

Dan nu een andere vraag:

Stel ik heb een computer met VDJ, een Hard Disk met eindeloos veel muziek erop, goede boxen (althans voor mijn doelgroep) en een versterker. Dan zoek ik dus nog een mixer. Welke zouden jullie mij aan kunnen raden? Ik zie ze af en toe voor rond de 70 EUR, is deze leuk om mee te beginnen? (20 tot 30 personen)

En wat gebruiken jullie als 2e 'channel' bij een mixer? Want VDJ heeft zijn 2 kanalen dan als 1 in de mixer neem ik aan?

Bedankt voor het lezen en hopelijk antwoorden!

~DutchBeginner
 

Posted Tue 18 Jun 13 @ 1:24 pm
Hey Beginner,

Het makkelijkste is om naar de dichtstbijzijnde gear shop te gaan (Bax shop, Feedback, Musicstore etc etc) en je daar goed voor te laten lichten. De keuze van een controller (want dat wil je hebben, niet zo zeer een mixer) is erg persoonlijk, dus je moet ze bekijken, bevoelen en even uitproberen. Daar kan je ook voorlichting krijgen over het aantal kanalen (VDJ gebruikt er of twee of vier, en op vier kanalige controllers kan soms ook externe apparatuur aangesloten worden).

Denk van te voren goed na wat je wilt investeren en hoe serieus je bent met het idee om op feestjes te gaan draaien. Wil je het voor de lol in besloten kring doen of wil je dat professioneel (voor betaling) gaan doen. Dat zijn twee verschillende dingen; zo kan je bij niet besloten feestjes niet aan komen zetten met 'op internet gevonden muziek'. Alles zal legaal moeten zijn en al je apparatuur moet tegen een stootje kunnen dus zit ook hoger in prijs klasse.

Last but not least, beetje afhankelijk wat je wilt gaan draaien, maar het is niet iets wat je van de een op de andere dag zomaar kan.

Cheers,

JB





 

Posted Tue 18 Jun 13 @ 3:19 pm
Ik ben het sowieso met Jan eens: een controller werkt uiteindelijk het lekkerst. Je hoeft dan niet meer met je muis en toetsenbord je overgangen. samples, effecten e.d. te starten maar dat kan dan (afhankelijk van de controller) bijna allemaal vanuit 1 apparaat worden gedaan. Daarnaast zit de mixer al ingebouwd in het apparaat (sotware- of hardwarematig. Bij de laatste is het simpeler om er iets bij aan te sluiten: CD, platenspelers, enz)

Maar nu ga ik even uit van je huidige situatie met je Free Home Edition van VDJ en de vraag op het Mix Lessons-forum:
Als je nu en budgetmixertje zou kopen dan sluit je de computer aan op 1 stereo kanaal van de mixer en je telefoon (voorop gesteld dat die een koptelefoonaansluiting heeft) op het 2e stereo kanaal. Je kunt dan in ieder geval draaien met VDJ (dat werkt dan nog net zo als dat het nu doet) en je kunt je telefoon met Spotify gebruiken. Let wel op: Spotify mag niet als "openbare" muziekbron worden gebruikt. Dan zou je (zoals in het andere forum is gezegd) beter een ContentUnlimited-abonnement af kunnen sluiten voor een tientje in de maand.

Je kunt in ieder geval weer even verder ;)
 

Posted Tue 18 Jun 13 @ 4:56 pm
He mannen (/vrouwen),

Bedankt voor de reacties. Ik heb alléén nog 1 vraag: (vage uitleg, ken de termen niet allemaal)

Klopt het dat VDJ de gekochte controller 'opmerkt' en automatisch 'integreert'? Zodat je de 2 kanalen die je gebruikt op VDJ (of 4,6 etc. maar ik gebruik maar 2, voor mij voldoende) ook gescheiden kunnen worden gebruikt op de controller, ook al heb je je computer op 1 kanaal?

Lijkt me niet, maar ze zeggen dat stomme vragen niet bestaan (al heb ik het idee dat deze in de buurt komt). Ik wil gewoon een bevestiging of dit al dan niet kan.

Bedankt!


~DutchBeginner
 

Posted Wed 19 Jun 13 @ 4:38 am
DucthBeginner wrote :


Klopt het dat VDJ de gekochte controller 'opmerkt' en automatisch 'integreert'? Zodat je de 2 kanalen die je gebruikt op VDJ (of 4,6 etc. maar ik gebruik maar 2, voor mij voldoende) ook gescheiden kunnen worden gebruikt op de controller, ook al heb je je computer op 1 kanaal?


Als de controller een ingebouwde geluidskaart heeft (en dat hebben ze zo goed als allemaal) dan neemt deze het als geluidskaart over van de computer. Dus onder iedere schuif op je controller staat één deck. De controller zelf heeft weer één uitgang naar de geluidsinstallatie.
 

Posted Fri 21 Jun 13 @ 12:42 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
jboerlage wrote :
De controller zelf heeft weer één uitgang naar de geluidsinstallatie.

Niet altijd waar... Zelfs de Hercules MK2 had al 2 uitgangen, zodat je het mixen kon doen op een extern mengpaneel, wat ik persoonlijk prefereer omdat mijn mengpaneel effecten bevat die beter klinken dan deze in VDJ.
 

Posted Sun 23 Jun 13 @ 4:17 pm


(Old topics and forums are automatically closed)