Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Advies nieuwe beamer

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Mijn huidige beamer is vandaag overleden, (dell 2400MP)
er zaLdus een nieuwe moeten komen.
welke gebruiken jullie? tips om op te letten bij een nieuwe?
 

Posted Thu 30 May 13 @ 12:38 pm
Poeh...
Kan roepen dat de forumregeltjes daar een "mening" over hebben... ;)
Je budget en wensen zijn, denk ik, je grenzen. Ik heb vorig jaar in een opwelling een NEC NP210G gekocht. Is een uitgefaseerd (en dus lekker goedkoop) model met een maximum resolutie van 1280 x 1024 en een lichtsterkte van 2200 ANSI-lumen, maar heeft, tot dusver, z'n geld wel opgeleverd. Het ding doet zelfs zo goed zijn werk dat ik heb vrijwel altijd in de Eco-stand heb staan (wat een lagere lichtsterkte en dus een langere levensduur van de lamp oplevert).
Ik draai er video, karaoke en foto's mee weg. Verrassingselementen (filmpje van een vriend ver weg op een 50e verjaardag) komen prima over.
Kan zomaar zijn dat mijn prima ervaringen voor jou niet voldoende zijn. Ik snap dat je niet simpelweg een beamer mee kunt nemen om hem eens een avond te testen. Misschien een huurbeamer? http://www.beamerhuren.nl/ Je kunt dan iig kiezen en kijken of jouw favo er bij zit.


Overigens: wel een kleine aanpassing: Ik heb er een Vogel Beamer-plafondmontageset op gezet en deze aangepast zodat er een G-haak op kan. Ik kan het ding nu in een lichtstatief o.i.d. hangen.

 

Posted Thu 30 May 13 @ 4:39 pm


(Old topics and forums are automatically closed)