Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Midi valt weg

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Gegroet,

ik heb te kampen met een toch wel vervelend probleem: ik gebruik 2 Synq DMC1000'en als midi controllers voor Virtual DJ Pro 7.4 op mijn Macbook Pro. Aangezien ik reeds één USB-poort gebruik voor mijn audio interface, zijn de twee controllers via een USB hub aangesloten.

Vaak (ongeveer iedere 20 min) valt het signaal van beide spelers weg en ben ik genoodzaakt om de USB's uit te trekken en opnieuw in te steken voor ik ze weer kan gebruiken. Het vreemde van dit verhaal is dat dit probleem zich enkel voordoet wanneer ik op feesten draai, met helemaal dezelfde opstelling als thuis, waar ik er nooit problemen mee heb. Volgens mij kan het liggen aan
1. het feit dat ik een USB 'verlengkabel' gebruik (zie foto), maar dan zou ik thuis toch ook problemen hebben?
2. de USB hub, maar dan zou ik thuis toch ook problemen hebben?
3. het feit dat ik op feesten eerst muziek van playlist opzet ('tafelmuziek') en pas na enkele uren mijn controllers aansluit.
4. Virtual DJ
Of is het iets anders? Wie kan me helpen met dit mysterie?

Alvast bedankt,
DJ Experi-Jens
 

Posted Tue 28 May 13 @ 2:54 pm
Hub gebruiken welke 230 gevoed wordt, je zal zien probleem opgelost.
 

Posted Tue 28 May 13 @ 4:00 pm
Weinig Macbook-ervaring, maar de symptomen lijken op: draaien op de accu en een interne USB-hub die uitgeschakeld wordt om stroom te besparen. Als je er thuis geen last van hebt draai je daar misschien dus op de adapter.
Probeer het thuis ook eens zonder adapter. Gebeurt er dan hetzelfde dan heb je de oorzaak.
Sowieso is het verstandiger om je controllers aan te sluiten voordat je VDJ opstart. (nog beter: voordat je de Macbook aanzet.) Ook dat kan een reden zijn. In je thuissituatie staat alles waarschijnlijk al startklaar en hoef je de zaak alleen aan te zetten.
 

Posted Tue 28 May 13 @ 5:03 pm
Ik heb geprobeerd met mijn Macbook op batterij draaiend: geen problemen. Ik denk ook niet dat een extern gevoede USB hub zal helpen aangezien de 2 controllers zelf 230 gevoed zijn. Het is dus enkel het midi-verkeer dat er door gaat. Het probleem is wellicht een gevolg van een lange tijd met playlist te draaien en dan pas de controllers aan te zetten. De volgende keer zal ik eens proberen met de controllers vanaf het begin ingeschakeld. Het is wel spijtig dat ze dan zoveel uren moeten aanstaan zonder gebruikt te worden (ik hoop dat de laser van de cd-spelers automatisch uitgeschakeld wordt in midi modus).
 

Posted Thu 30 May 13 @ 3:53 pm
Dat denk ik wel. Zelfs een simpele speler als een Numark Axis 4 schakelt de laser uit als de speler een tijdje niet wordt gebruikt. En die heeft niet eens MIDI-mode...
 

Posted Thu 30 May 13 @ 4:14 pm
Helaas is dat een MAC probleem...
Ik heb zelf hier 5+ Usb hubjes in de la liggen met voeding zonder voeding met maar 2 of 4 USB poortjes..
MAC gooit helaas de usb Portals zo nu en dan eruit ..

Ik kwam daar zelf achter omdat ik EXT HD's op die USB hubjes had zitten en steeds kreeg ik de HD ejected error ..
Das dus het zelfde als dat een apparaat erop zit en weg valt ..

Het ook nog eens een hickup die niet alle MAC's hebben ..
Dus sommige MAC gebruikers zullen het NOOIT hebben en sommige zoals jij en ik wel ..
Apple weet ervan maar zegt er niets aan te kunnen doen dan euhmm ..onder tapijt vegen en vergeten..
En het niet de OS die het veroorzaakt .. Leopard en SnowL Lion en Mlion hebben het ook..

Google maar eens op " usb "HD" ejected MAC "

Zorg dat het belangrijkste ding op de MAC direct zit en de rest via hubjes.. meer kun je niet doen dan hopen dat hij werkt

CB


Edit als ik de foto herbekijk ..is het niet handig on een HUbje/repeater ook nog op een verleng kabel te zetten ..
Zorg dat de kabel EEN is dat voorkomt sowieso al veel problemen..
 

Posted Fri 31 May 13 @ 6:58 am
En het wordt steeds slechter: nu vallen de controllers al na een uurtje draaien weg. Vanaf dat moment kan ik nog geen 2 liedjes mixen of alle controle valt weer weg. Het lijkt wel alsof het heraansluiten van de hub (die ik nu trouwens zonder usb verlengkabel gebruik) bij het mixen hoort...

Laatstleden crashte Virtual DJ zelfs toen ik de hub opnieuw aansloot! Mijn vertrouwen in Virtual DJ neemt af, net als mijn tevredenheid over de Netsearch functie, die ook geregeld 'unavailable' is (2 dagen in de maand juli: het was een algemeen en erkend probleem).

Inmiddels heb ik ook Beglec, de importeur van Synq, gecontacteerd: zij zeggen dat het probleem niet bij de controllers zelf ligt. Gelukkig was er ook goed nieuws: de lasers van de DMC1000 worden na enige inactiviteit automatisch uitgeschakeld (zie hoger).
 

Posted Thu 08 Aug 13 @ 11:27 am


(Old topics and forums are automatically closed)