Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Videoclips dmv hdmi

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik draai al jaren met vdj videoclips middels vga op mijn laptop, middels een gtx460 videokaart en een snelle I7 processor in de laptop. Nu wil ik 2 flatscreens erbij gaan gebruiken middels hdmi. Iemand tips wat wel en niet te doen?
 

Posted Mon 20 May 13 @ 8:22 am
Ed,

waarschijnlijk zit het probleem straks in het woordje "erbij". De meeste videokaarten kunnen maar leveren via 2 poorten en 1 wordt er al gebruikt door je laptopscherm. Je hebt dus óf je VGA-uitgang óf je HDMI-uitgang als aansluiting voor je externe schermen.
De twee schermen kun je zonder problemen koppelen via HDMI zonder je laptop gestressed te krijgen. Even opletten op je resolutie van je 2e scherm en evt. de positie. Bij mij thuis heb ik de TV-uitgang (HDMI) moeten resizen omdat de randen buiten het zichtbare deel vielen.
Voor de rest was het niet te ingewikkeld.
 

Posted Mon 20 May 13 @ 12:39 pm
Ok martin bedankt, wat bedoel je precies met resizen? Optie zou ook zijn om een beamer met hdmi te gaan gebruiken?
 

Posted Mon 20 May 13 @ 2:01 pm
Martin FourS wrote :
Bij mij thuis heb ik de TV-uitgang (HDMI) moeten resizen omdat de randen buiten het zichtbare deel vielen.


Daarom had ik dat erachter gezet...
Ondanks dat mijn TV full HD is werd een resolitie van 1920 x 1080 te groot weergegeven. De videokaart heeft de mogelijkheid simpel de grootte van het beeld aan te passen. in mijn geval dus iets kleiner waardoor ik nu weergeef in een iets lagere resolutie.
 

Posted Mon 20 May 13 @ 5:14 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Je kunt je HDMI uitgang splitten zodat je 2 uitgangen krijgt. Dat is de makkelijkste manier...
 

Posted Tue 21 May 13 @ 6:58 am
Ik zou eens kijken of je wellicht een USB videokaart met displayport kan krijgen. In tegenstelling tot HDMI kan je Displayport doorlussen.
 

Posted Wed 22 May 13 @ 6:23 pm


(Old topics and forums are automatically closed)