Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VOB bestanden spelen niet in VDJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Het is niet de eerste keer dat ik met dit probleem zit. Na alles geprobeerd te hebben dat ik van tips kreeg + mijn laptop drivers te hebben geüpdatet, ben ik aan het einde van mijn Latijn.
Alle bestanden werken behalve VOB bestanden. Het beeld schokt vooruit terwijl de muziek normaal speelt. Ik werd al meermaals met het vingertje gewezen dat mijn laptop niet zou voldoen maar ik wil hier even een kanttekening maken. Graag had ik daar een logische respons op. Het is me namelijk gelukt om 2 VOB bestanden tegelijkertijd weer te geven op mijn laptop met enerzijds vlc mediaplayer en anderzijds met windows mediaplayer. Even voor de goede orde van zaken: Met 2 verschillende programma\'s, tegelijkertijd, op laptopscherm en ernaast staande 2de scherm. Zowel geluid als beeld werken zoals het moet. Daarom vraag ik me af wat er juist gebeurd met VDJ?
Ik ben met een onmogelijke job bezig om alle VOB bestanden naar flv om te zetten. Dat terwijl ik enorm veel VOB bestanden heb. Ik kreeg info over de registry tool en heb die volledig volgens aanraden aangepast. Niets helpt. Wat gebeurt er toch?
 

Posted Tue 14 May 13 @ 10:40 am
Lastig, hè ;)
Het enige dat ontbreekt aan je staatje is je videokaart. Het (processor)-videodeel van de i-processoren (de HD3000 of 4000) zijn standaard in deze laptops ingebakken en met een luxere versie laptop krijg je er nog een dedicated videokaart bij. Moet je het hebben van de HD-series kaart dan is het niet zeker dat je dit goed voor elkaar krijgt. Heb je de extra videokaart dan kun je (in het Intel Video-setup programma) aangeven dat je VDJ alleen maar met de extra kaart wilt laten werken. Of die sterk genoeg is, dat weet ik (nog) niet. Kijk eens of je kunt achterhalen of die extra kaart erin zit en wat voor merk / type het is.

Heb je alleen de HD-series video, kijk dan eens naar dit topic: http://www.virtualdj.com/forums/176910/PC_Version_Technical_Support/Click_and_Fix_Tools__.html
Apopsis heeft een aantal executables gemaakt waarmee je je computer kunt optimaliseren. Er staat er 1 bij speciaal voor de HD-series video. Als Pro-user kun je ze zonder problemen downloaden (en nee: LE en NLU's kunnen dat niet)

Ben eigenlijk wel benieuwd of het werkt.....

Succes!
 

Posted Tue 14 May 13 @ 4:33 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Om even op je opmerking terug te komen, het is een "ingebakken"videokaart. Ik kan nergens in de specificaties van mijn laptop vinden of het een HD 3000 of HD 4000 is.
Ik heb beide .exe files binnengehaald en vervolgens geprobeerd om ze te installeren. Gewoon door er op te klikken en... er gebeurt niets. Ik heb ze daarna geknipt en in de documentenmap van VDJ geplakt. Wederom, geen verschil. Ik blijf zelf zoeken maar hoop van jullie nog één of andere aanpassing te krijgen. Ik heb de driver zelf nog een update kunnen geven na lang ronddwalen op de intel website. Even nog beschrijven.
Met accelerator werken de effecten, de overgangen, en videobestanden perfect met als uitzondering VOB bestanden die komen in schokjes of in slowmotion. Schakel ik de accelerator uit tijdens de weergave dan krijg ik perfect beeld van VOB bestanden evenwel zonder video-effecten en zonder speciale overgangen. Als ik daarna de accelerator terug wil activeren dan krijg ik de mededeling "error in the videodriver" en verdwijnt het beeld op het tweede scherm.
 

Posted Thu 16 May 13 @ 1:29 pm
Hoi,
is wel uit te zoeken wat je aan boord hebt. Zet het merk en type eens in je antwoord, dan zoeken we het op. Ik heb een innige band met google ;)
Heb je de post rondom die bestanden gelezen? Er gebeurt wel degelijk wat, maar je ziet het niet. De executables optimaliseren je registry voor VDJ. De bedoeling is dus dat je erop dubbelklikt, het bestand past je registry (veilig) aan en als je de PC opnieuw opstart, start Windows met een registry die beter op VDJ is voorbereid.

De HD-series kaarten zijn videokaarten die in de processor zitten ingebakken. Je hoeft niet echt PC-savvy te zijn om te begrijpen dat dit een budget-oplossing is. Het is niet slecht (ik heb ook een i5 met een HD4000-kaart) en het kan wel werken. Een VOB is echter in het oorspronkelijk bedoelde videoformaat en een HD-kaart een full-HD filmpje laten decoderen is best een hoop werk voor dat ding. De mijne is net in staat om een MP4 in 1080i of p af te spelen, maar dan moet ik niet proberen te mixen. Je ziet dan dat de video niet soepel meer loopt. Ik heb alleen de extra video-kaart die toegewezen is aan VDJ (NVidea GT635) en dan gaat het ineens wel.
Je hebt idd hardware-acceleratie nodig om de video-effecten te kunnen gebruiken. Het crashen van de video bij uit- en aanzetten van de hardware-acceleratie is een driverprobleem en eerder gemeld op het General Forum. Je kunt eens proberen of er een update beschikbaar is voor je videodriver.
 

Posted Thu 16 May 13 @ 4:01 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Hello again,

Ik heb in het verleden reeds contact gehad met djdad omtrent deze problematiek. Hij stuurde me de registry tool al eens door met de "juiste settings". Toen had ik nog een i3 van MSI die ik nu heb doorgeschoven naar mijn zoontje. Ik heb een i5 overgenomen, (budgetvriendelijk dus niet altijd de beste beslissing) Het betreft een ASUS X72F. Er onder staat dan weer K72F...
Ik had ook nog een paar issues met verschillende gebruikers op mijn laptop. Ik heb die andere accounts ondertussen weer gedeletet wat voor heel wat minder problemen zorgt. Daar sta ik dus niet op te wachten.
Uit jou vorige antwoord besluit ik dat je beter de VOB bestanden kunt omzetten naar een ander formaat. Daar ben ik in afwachting van een (mogelijke) oplossing dan ook mee bezig. Hiermee los ik gelijk ook weer andere problemen op aangezien er bepaalde bestanden niet konden worden weergegeven met VDJ. Het geluid was soms ruis geworden (Billy Joel met "The Ultimate Collection) Dan had ik Michael Bublé meets Madison Square Garden die alles in slowmotion begon weer te geven. Eens geript naar flv spelen ze beide normaal. De klank blijft goed maar de beeldkwaliteit is verminderd. Heb jij een tip waarmee je de beste omzetting kunt doen? Ik werk met videosoft free. Het rippen van de DVD's doe ik met DVD Decrypter. Let wel, ik beschik over de originelen.
 

Posted Fri 17 May 13 @ 3:59 am
Het vervelende van een laptop is dat ze allemaal heel goed betaalbaar zijn, maar zodra je er een wil die een forse videokaart heeft, dan betaal je dik.

Mijn keus laptop (Acer Intel I7 - 8Gb memory - Windows 7 64bit) was geloof ik 499 Euro met een Intel HD4000 videokaart met "shared memory" dus geen eigen werkgeheugen.

Ik wilde die laptop wel, maar dan het type met een goede videokaart van NVidia. Ik heb dan ook diezelfde laptop gekocht, maar dan het type met een NVidia G-Force met 2Gb "dedicated memory" dus eigen werkgeheugen.

Deze was dan ook meteen 800 Euro en het enige verschil in deze twee types was de andere videokaart.

Maar wat ik ook doe, al is het VOB, MKV, MP4, AVI het boeit allemaal niet. Mijn CPU doet bijna niets (want videokaart geheugen regelt het beeld) en de koel ventilator in de laptop draait bijna niet eens omdat hij het op zijn sloffen draait.

Videokaarten in laptops bepalen een heel groot deel van de prijs. Is altijd al zo geweest en is nog zo helaas...
 

Posted Tue 28 May 13 @ 6:29 am
Zo.... Ben ff niet bij de les geweest.
Ik blijk ook een privéleven te hebben dat af en toe wat aandacht opeist ;)

Eerst je Ultrabook (dat dan weer wel). De specificaties vind je hier:
https://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/K72F/#specifications

En als je dan wilt weten wat de gemiddelde gamer vindt van de GMA4500-video die er in zit: (niet op klikken als je geen spijt wilt krijgen van je aankoop)
http://www.tomshardware.co.uk/forum/257360-33-intel-x4500-good-games

De ultrabooks gebruiken vrijwel altijd een "integrated video"-oplossing en zijn per definitie niet als multimedia-machine bedoeld. Het zijn laptops voor de zakelijke, reislustige gebruiker die als maximum eis heeft dat zijn PowerPoint-presentatie goed loopt. En dat is geen grafisch hoogstandje. Er rest je dus niets anders dan je video's te comprimeren (MP4 o.i.d.) om je laptop de mogelijkheid te geven je video's goed weer te geven.
Voor alternatieve convertors kun je hier eens een kijkje nemen: http://www.videohelp.com/tools?convert=VOB%20to%20MP4
DVD's rippen kun je met DVDShrink. Daar heb ik goede ervaringen mee en gehoord.
 

Posted Tue 28 May 13 @ 5:00 pm


(Old topics and forums are automatically closed)