Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vms4 werkt niet correct

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ErimaLE userMember since 2011
Goedenavond,

Zou iemand mij kunnen helpen?

De crossfader van mijn Vms werkt niet en ik kan alleen het volume bedienen met 1 kanaal (CH2).

Weet iemand hier een oplossing voor? Heb al veel dingen geprobeerd, zoals:

- Nieuwe ASIO Driver geïnstalleerd. (ASIO4ALL - Deze gebruik ik nu, omdat ik anders helemaal geen geluid had.)

- Knoppen aan de voorkant van VMS verandert.

- Virtual DJ LE 7.0.2 opnieuw geïnstalleerd.

Groet,

Eric
 

Posted Sun 05 May 13 @ 3:39 pm
 

Posted Sun 05 May 13 @ 9:28 pm
Hoi
Het werken van knoppen en schuivers van de vms4 word geregeld door de mappers
( c: \ documenten\Virtual dj \ mappers.

Het makkelijkste wat je kan doen download op deze site een skin van de Vms 4 liefst ook een 4 kanaalskin.

Ga naar configuratie scherm en ga naar skins en kies hier de juiste skin. Sluit niet af en gaan naar het tabblad mappers en stel hier de bijhorende mappers in.

Normaal zal je merken dat al veel instellingen nu wel werken

Musiclover
 

Posted Mon 06 May 13 @ 2:09 am
Bedankt voor je bijdrage.
Ik ga er toch een stukje tegenin: De VMS4 is standaard in de meegeleverde LE-versie gemapped (Daarom werkt de LE-versie niet met een ander merk / type console). Als de console goed is ingesteld pakt de software vanzelf de goede mapper. Daarnaast is een LE-user sterk gelimiteerd in het downloaden van skins. Daarom dus: eerst de VMS goed instellen.
 

Posted Mon 06 May 13 @ 6:48 am
Martin FourS wrote :
Bedankt voor je bijdrage.


Komt een beetje cynisch over, zie ik nu. Niet zo bedoeld.
 

Posted Mon 06 May 13 @ 12:27 pm
Beste

De basis is uiteraard de instelling van je sound , setup maar dan heb je nog niet de controller perfect op knoppen en schuivers geconfigureerd
En daar ging volgens mij die vraag over , en dat kan je alleen maar via de instellingen in mappers.

Als je een beetje van de XML taal begrijpt dan kan je hier veel aanpassen aan de mappers
Je kan dit ook van uit Virtual dj configureren ,dan krijg je automatisch een fout als je verkeert zit
Maak wel eerst een copy van de originelen die bij de betreffende skin hoort voor ik begin.
Ik heb op deze wijze mijn controller een Vms4.1 perfect kunnen aanpassen

Persoonlijk vind ik is dit een tekort van de controller handleidingen maar dan zit ik in een ander straatje


DJ musiclover






 

Posted Tue 07 May 13 @ 9:47 am
Ik ben het niet oneens met je, maar de crossfader en de volumefaders van de VMS4 hebben niets met de mapper te maken: het mixerdeel van de VMS4 is een hardwarematige analoge mixer. Deze is wel in staat MIDI-signalen te versturen. Omdat het niet handig is zowel met een hardware-mixer als met de software je signaalstroom te controleren wordt geadviseerd, bij het gebruik van VDJ, alle mixeracties als "Fake"-opdrachten te programmeren. (Dit is in de LE-versie standaard al ingesteld) Daarmee bereik je dat de faders op je scherm bewegen maar in VDJ verder niets doen. Hoeft ook niet, is via de hardware al geregeld. Daarom denk ik dat de basisinstellingen van de VMS niet goed zijn. En om een lang verhaal kort te maken: De LE-versie ondersteunt geen custom mappings......... http://www.virtualdj.com/products/comparison.html

@Eric: de ASIO-driver heeft alleen maar met je geluidskaart te maken en niets met het controller-deel.
 

Posted Tue 07 May 13 @ 11:51 am
ErimaLE userMember since 2011
Dag allen,

Bedankt voor alle reacties, echter werkt het nog steeds niet..

De instellingen die hier: http://www.virtualdj.com/wiki/VMS4%20/%20VMS4.1.html heb ik allemaal toegepast, maar het blijft maar niet werken.


Ik raak een beetje verward, want de een zegt dit en de ander zegt dat..

Wat kan ik nu het beste concreet doen?

Gr,
Eric
 

Posted Wed 08 May 13 @ 11:21 am
Om te kijken wat er voor VMS-specifieke oplossingen zijn aangedragen heb ik de zoekfunctie gebruikt. Nu kom ik je naam tegen in een post uit november..... Nu dus benieuwd:
- Heeft het gewerkt maar nu niet meer?
- Heb je iets aan de instellingen veranderd en werkt het sindsdien niet meer of heb je hem een tijd niet gebruikt en werkte hij niet meer toen je het opnieuw wilde proberen?
- Heb je een firmware-update uitgevoerd? Werkte het daaarvoor wel en nu niet meer?
- Heeft hij nooit gewerkt?
- Krijg je foutmeldingen?

Even voor de duidelijkheid: dat je alleen op CH2 geluid krijgt betekent dat er maar 1 poort is toegewezen in je instellingen Dat kan op de VMS zijn maar ook in VDJ. Heb je wijzigingen aangebracht, dan is het handig te weten wat. Met de vragen probeer ik ook te achterhalen of je VMS niet kapot is.
Overigens: Als je de instellingen op de VMS aanpast, moet je dat doen zonder dat VDJ draait. De wijzigingen worden niet gezien met een draaiend programma. Ook kan het zijn dat je na de aanpassingen je PC opnieuw op moet starten.
 

Posted Thu 09 May 13 @ 8:24 am
ErimaLE userMember since 2011
Martin FourS,

De 1e 3 dringen die je vraagt kloppen allemaal.

1. Hij werkte perfect een paar maanden terug.

2. Ik heb hem een tijdje lang niet gebruikt, en toen ik weer eens probeerde werkte alleen nog maar de CH2.

3. Ik heb eerst de firmware geüpdate naar 3.11 dacht, maar omdat deze niet werkte heb ik me pc 1 dag teruggezet waardoor hij wel weer ging werken maar alleen maar met de CH2 wat ik eerder benoemde.

Ja, ik heb wijzigingen aangebracht omdat maar 1 poort het geluid bediende. Omdat maar 1 poort het deed heb ik de instellingen en alles veranderd naar deze configuratie die op deze pagina staat: http://www.virtualdj.com/wiki/VMS4%20/%20VMS4.1.html

Gr,

Eric
 

Posted Sat 11 May 13 @ 12:26 pm
Kijk! Daar kunnen we wat mee.
Even een opmerking vooraf: je meldt in 3 dat je, nadat de firmware-update niets uit haalde, je de PC een dag hebt teruggezet. Dat heeft geen effect: de firmware-update is een update in de VMS zelf. Zie het maar als een soort besturingssoftware voor de controller die intern zijn werk doet. De PC terug zetten heeft alleen invloed op de PC en niet op de kaart.

Ik denk dat je PC denkt dat er een geluidskaart met 1 stereo uitgang is aangesloten. Komt waarschijnlijk omdat je de afgelopen maanden met je interne geluidskaart hebt gewerkt.
Nu heb ik alles hier onder W8 draaien dus bij mij werkt het waarschijnlijk iets anders dan bij jou maar je moet een eind in de goede richting kunnen komen:
- sluit de VMS aan op je PC en start de PC (opnieuw)
- Na het opstarten klik je met de rechter muisknop op het symbool van het luidsprekertje in de system tray (dat vakje rechts onderin in de taakbalk)
- Klik dan op "Afspeelapparaten"
- Klik met de rechter muisknop op de VMS en selecteer "Luidsprekers configureren".
- Kies daar voor "Quadrofonisch". Dat is de instelling om 4 uitgangen (= 2x stereo) te gebruiken.
- Alles opslaan.

Dat je maar 2 stereo uitgangen nodig hebt komt omdat de VMS4 een hardwaremixer aan boord heeft. Je gebruikt de Master (= 1x stereo) als uitgang 1 en de headphones (= 1x stereo) als uitgang 2.
Nu kan het nodig zijn alsnog VDJ goed in te stellen.
Succes.
 

Posted Sun 12 May 13 @ 5:23 am
ErimaLE userMember since 2011
Hey Martin,

Ik draai zelf ook op Windows 8.

Als ik alles heb aangesloten en me pc heb gerestart, ga ik naar het kleine volume luidsprekertje rechts onder > VMS4 > Luidsprekers Configureren.

Als ik op dit scherm ben, heb ik een wit scherm met eronder Testen: http://prntscr.com/15hsv0


Dus ik zie of kan nergens op Quadrofonisch klikken.

Het werkt nu dus nog steeds alleen met 1 schuif


Gr,
Eric
 

Posted Sat 18 May 13 @ 12:39 pm
Ah... Dan ben ik bang dat het lek boven water is.
Van de site van American Adio de productspecificaties van de VMS4:
http://www.adjaudio.com/ProductDetails.aspx?ItemNumber=1447&MainId=1&Category=23

PC Requirements:
Windows XP Sp2 or Windows Vista (32-bit & 64-bit supported)
• PIV 1.2GHz Computer (SSE2 CPU), AMD 64 or Greater
• 1024_768 SVGA Video
• 2 GIG RAM (Vista)
• 40MB Free on the Hard-Drive (Recommended 2000MB)
• DirectX 9.0

Dat je dus geen instellingen kunt wijzigen leek me een driverprobleem, maar dat ziet er nu bevestigd uit.
Het probleem is dat de ASIO-driver misschien wel W8-compatibel is maar die gaat pas werken als je VDJ opstart. En als Windows vertelt dat er maar 1 beschikbare audio-uitgang is dan neem de ASIO-driver dat keurig over en werkt die ook niet (goed).
Op de site staan ook niet echt aanwijzingen dat de firmware-update en ASIO-driver (V1.07) werken onder Windows 8.

Probeer het eens via het Europese support-center van ADJ: http://www.americandj.eu/default/support
En laat je niet te snel afwimpelen: Het ligt niet aan VDJ. Als Windows niet goed met de controller omgaat, dan doet VDJ dat ook niet omdat de beschikbare audio door VDJ uit de Windows-settings wordt gehaald.

Succes.
 

Posted Sat 18 May 13 @ 4:30 pm
ErimaLE userMember since 2011
Ik constateer dus dat er een probleem veroorzaakt wordt door mijn laptop?

Ik heb een mail gestuurd naar ADJ met een weergave van het probleem, hoop dat ze me te woord staan en dan zien we wel verder.
Zover ik begrijp, is XP of Vista beter om aan de VMS4 te hangen.

Daar ik mijn laptop ook voor andere doeleinden gebruik, gekozen voor een update naar windows 8.
Het kost wel wat, echter is het beter (vraag aan de gebruikers) om een aparte laptop te gebruiken voor de configuratie met de VMS om zo een stabiel geheel te krijgen?

Voor de goede orde, ervaring mijnerzijds is nihil, meer aangeschaft voor de leuk, echter de laatste tijd word ik regelmatig gevraagd om te draaien.

Dank aan allen met name MartinfourS.
 

Posted Sun 19 May 13 @ 4:45 am
 

Posted Wed 19 Jun 13 @ 5:55 am
Martin FourS wrote :
En om een lang verhaal kort te maken: De LE-versie ondersteunt geen custom mappings......... http://www.virtualdj.com/products/comparison.html


Daarnaast biedt LE bar weinig ruimte om dingen te verwijderen zonder de software in paniek te brengen. De LE-versie installeert per definitie goed.
Daarnaast is al aangegeven dat de VMS niet overweg kan met W8.
 

Posted Wed 19 Jun 13 @ 9:40 am
 

Posted Fri 19 Jul 13 @ 7:28 am
Omdat de VMS een hardwarematige mixer aan boord heeft kun je niets met instellingen in VDJ. Dus even teruggrijpen naar de handleiding van je VMS4: http://vms4.adjfocus.com/uploads/tx_templavoila/NL_VMS4.1.pdf , pagina 16. M.a.w. je moet de Cue/Master-knop op de voorzijde van je VMS wel zo inregelen dat je de juiste zaken hoort. Meer richting Cue gedraaid hoor je meer van het (met de Cue-drukknop) geselecteerde kanaal, meer naar Master gedraaid hoor je meer van..... Juist. Ik denk dus dat je die helemaal naar rechts hebt gedraaid, waardoor je ook alleen maar de Master hoort.
 

Posted Fri 19 Jul 13 @ 11:12 am


(Old topics and forums are automatically closed)