Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pro worden

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.


Hoi iedereen,

Ik gebruik nu sinds 2011 ion discover dj pro. Ik draai vaak in feestjes van kennissen en ik moet echt zeggen, ik ben heel goed geworden over de jaren. Het is me geslaagd om te kunnen draaien in een heel groot feest in Den Haag over 2 maanden. Ik had mijn mixtape gestuurd en ze vonden het zeer goed. Ik heb echter niet gezegd dat ik met ion discover pro draai! Mijn vraag is dus, kan ik met ion discover dj pro, professionele dj worden? Alvast bedankt!
 

Posted Fri 05 Apr 13 @ 6:10 am
Niemand?
Het gaat niet om de apparatuur waar je mee werkt maar of je ermee om kunt gaan. Er zijn uiteindelijk nog genoeg DJ's die met 2 draaitafels en een analoge mixer werken. (weinig of geen effecten, geen video, geen sampler, enz)
Tegen de tijd dat je echt de professionele kant op gaat (en dus je brood ermee gaat verdienen) zul je zelf je standaard hoger zetten en naar andere / betere apparatuur gaan kijken. Je hebt er dan waarschijnlijk al het nodige mee verdiend en kun je je dat veroorloven.
Voor nu voldoet de controller omdat je er goed mee overweg kunt.
 

Posted Sun 07 Apr 13 @ 7:55 am
Guidino007 wrote :

Ik gebruik nu sinds 2011 ion discover dj pro. Ik draai vaak in feestjes van kennissen en ik moet echt zeggen, ik ben heel goed geworden over de jaren. Het is me geslaagd om te kunnen draaien in een heel groot feest in Den Haag over 2 maanden. Ik had mijn mixtape gestuurd en ze vonden het zeer goed. Ik heb echter niet gezegd dat ik met ion discover pro draai! Mijn vraag is dus, kan ik met ion discover dj pro, professionele dj worden? Alvast bedankt!


Ik begrijp je vraag. IK weet niet precies wat je een groot feest noemt en wat voor scene, maar als je in een gemiddelde venue van formaat als house DJ binnen stapt dan zullen daar standaard CDJ's voor je klaar staan. Dat mensen met een eigen laptop en hi-end controller aan komen zetten is ondertussen al meer geaccepteerd. Maar ik geloof best dat je een beetje gek aangekeken gaat worden als je met je ion discover pro binnen stapt. Een mooi apparaat voor thuis en kleine feestjes, maar het oogt geen duurzaamheid en professionaliteit uit. Er bestaat de kans dat je, ondanks een goede mix, niet serieus genomen wordt en dat zou jammer zijn want het is de eerste indruk die telt.

Jij kan waarschijnlijk zelf het best inschatten of je er mee weg kan komen om op je grote feest met de ION aan te komen zetten, maar als je dit vaker gaat doen dan ga je gewoon heel andere eisen aan je apparatuur stellen. Duurzaamheid is daar één van. Zowel je laptop als je controller moeten een stootje kunnen hebben omdat ze van hot naar her gesleept worden en moeten tevens onder moeilijke omstandigheden nog kunnen werken. En deze duurzaamheid is ook alleen maar aanwezig in de hi-end controllers vandaar dat deze er toch heel anders uitzien, van zwaardere materialen zijn en gewoon meer features hebben.

Succes!
 

Posted Sun 21 Apr 13 @ 6:43 am
CDJs zijn inderdaad wel de standaard geworden, maar die zijn ook gewoon te gebruiken met Virtual DJ hoor. Vanaf iedere CDJ2000 een usb kabeltje naar Virtual DJ, voor Windows wel even de CDJ2000 drivers installeren en voor Mac de CDJ Aggregator en het werkt top. Ik heb het al vaak zo gebruikt en werkte voorheen ook met een eigen controller. Met de CDJ2000s kun je net zo goed uit de voeten als met een eigen controller. Mocht je een sync knop willen gebruiken en er staan CDJ2000s ipv CDJ2000 nexus dan kun je je mapping aanpassen zodat je je sync knop onder een willekeurige hot cue knop stopt die je anders toch niet gebruikt, ik heb hem gemapt aan hotcue C.
 

Posted Mon 22 Apr 13 @ 11:59 am
lgeraeds wrote :
CDJs zijn inderdaad wel de standaard geworden, maar die zijn ook gewoon te gebruiken met Virtual DJ hoor. Vanaf iedere CDJ2000 een usb kabeltje naar Virtual DJ, voor Windows wel even de CDJ2000 drivers installeren en voor Mac de CDJ Aggregator en het werkt top. Ik heb het al vaak zo gebruikt en werkte voorheen ook met een eigen controller. Met de CDJ2000s kun je net zo goed uit de voeten als met een eigen controller. Mocht je een sync knop willen gebruiken en er staan CDJ2000s ipv CDJ2000 nexus dan kun je je mapping aanpassen zodat je je sync knop onder een willekeurige hot cue knop stopt die je anders toch niet gebruikt, ik heb hem gemapt aan hotcue C.


Aanvullend, de CDJ's zijn dan beide audio device en je gebruikt de normale mixer:

http://pioneer.jp/support/connect/dj-e/cdj-2000/draw.html#04

Desalnietemin wel iets om voor te bereiden en mee te oefenen en als je net zoals ik veel custom mapping gebruikt dan wil je er wellicht een kleine controller naast hebben, iets als een vestax PAD 1 ( http://www.vestax.com/v/products/detail.php?cate_id=119&parent_id=8 )
 

Posted Mon 22 Apr 13 @ 12:15 pm
Oké Bedankt voor de reactie jongens! ik ga proberen CDtjes te kopen!
 

Posted Thu 25 Apr 13 @ 7:26 am
Martin FourS wrote :
Tegen de tijd dat je echt de professionele kant op gaat (en dus je brood ermee gaat verdienen) zul je zelf je standaard hoger zetten en naar andere / betere apparatuur gaan kijken. Je hebt er dan waarschijnlijk al het nodige mee verdiend en kun je je dat veroorloven.


Dat zei ik niet voor niets.....
Uiteraard kun je meteen voor de CDJ2000 (Nexus) gaan, maar je begint dan met €1800,- per speler..... Leuk semi-pro setje.

De Pioneer table-tops die op dit moment worden ondersteund door VDJ zijn de volgende:

Pioneer CDJ-2000
Pioneer CDJ-2000 NEXUS
Pioneer CDJ-350
Pioneer CDJ-400
Pioneer CDJ-850
Pioneer CDJ-900

De 350 begint ergens rond de €500,- per speler, dan moet er nog een mixer bij (kom je met Pioneers, dan plak je er ook geen Citronics-mixer tussen...) en een Pro-licentie van VDJ (waar je wel korting op krijgt met je LE-licentie). Dat is dan nog enigszins reëel als je er fatsoenlijk geld mee kunt verdienen. Je moet er dan ook nog mee leren werken.
Ik zou persoonlijk dus eerst naar een betere controller kijken. Een beetje fatsoenlijke heeft tegenwoordig een hardwaremixer aan boord, dus mocht je later willen uitbreiden naar tabletops, dan heb je al een basis. Je kunt ze er zo op aansluiten.
Als je nog ideeën wilt opdoen: http://www.virtualdj.com/products/hardware.html
 

Posted Thu 25 Apr 13 @ 2:32 pm
Met Martin eens,

Er is een enorme wereld tussen de ION en de CDJ. Een (hele) goede controller kost nog altijd minder dan één CDJ2000.
 

Posted Thu 25 Apr 13 @ 2:59 pm


(Old topics and forums are automatically closed)