Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Behringer DDM4000 MIDI ellende

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

slottieHome userMember since 2013
Heren/dames,

Het volgende ik heb een DDM4000 en heb geprobeerd deze beperkt te mappen, wat op zich goed gelukt is.
Alle faders en knoppen werken (tenminste die ik wil), echter als ik een song naar deck sleep (maakt niet uit A of B) dan stopt de MIDI met werken.

ik verwacht, en hoef geen complete mapping te hebben van iemand, maar in de beperkte tijd die VDJ mij geeft blijft het probleem bestaan.
Ik ben best bereid om een licentie te kopen en de mapping van het forum te verkrijgen maar krijg ik de garantie dat mijn DDM4000 dan ook werkt met MIDI? Het is wel even een klap met geld dacht ik zo.

Vraag is dus eigenlijk zijn er mensen die het wel werkend en zonder problemen opgelost hebben.
ik heb namelijk ook een trail van een ander programma (futuredecks) en daar werkt hij wel feilloos.

Zoals gezegd kopen vind ik geen probleem, vind het alleen vreemd dat een veel goedkoper programma wel werkt, dit sluit voor een groot gedeelte uit dat de MIDI-kabel die ik gebruik het probleem veroorzaakt (midimateII), of zijn ook hier problemen mee ondervonden?

Groetjes Erik
 

Posted Sun 31 Mar 13 @ 1:09 pm
Ik heb er nog niet mee gewerkt, maar de DDM-4000 moet je waarschijnlijk aansturen via de Easy MIDI-mapper. Die vindt je onder Config / Controller. Waar nu Keyboard staat trek je het menu open en zoek je de EasyMIDI. Daarna moet je handmatig functies gaan toewijzen, bv via Key Learn. Kijk ook eens in de NL-handleiding vanaf pag. 38: http://www.virtualdj.com/images/pdf/VDJ6_VirtualDJ_handleiding_Dutch.pdf
 

Posted Wed 03 Apr 13 @ 11:30 am
slottieHome userMember since 2013
Bedankt voor je reply, maar het is al gelukt deze deels te mappen (faders en knoppen, LED`s komen later wel), dus de MIDI interface werkt wel, als ik mijn fader CH1 op de mixer omhoog zet gaat op mijn monitor de fader A ook omhoog.

Probleem is dus als ik een song op deck A laad, dan stopt de inteface met sturen en reageert de fader in VDJ niet meer via de fader van de mixer. De computer geeft dus ook het tuduuu geluid, ten teken dat er hardware losgekoppeld word.

Alles werkt dus feilloos totdat het moment komt dat er een song geladen word en afgespeeld word.
 

Posted Wed 03 Apr 13 @ 2:23 pm
slottieHome userMember since 2013
Nou het probleem is opgelost, het lag dus aan de MIDI interface (MIDIMATE II), fijn dat er hier ook wat aandacht aan geschonken word buiten de opmerking kijk eens in de gebruiksaanwijzing. Ik hoop dat iemand anders iets aan mijn oplossing heeft. Dus ook al lijkt op het eerste gezicht de MIDI te werken, dit is geen garantie dat het ook 100% werkt ,overschakelen naar een andere MIDI interface (ik heb nu de Icon CubeMi 3), is dus aan te raden om het een en ander uit te sluiten.
 

Posted Sat 20 Apr 13 @ 4:59 am


(Old topics and forums are automatically closed)