Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Microfoon instellen Hercules MK4

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Leron1Home userMember since 2011
hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje een Hercules MK4. Het werkt allemaal erg goed en ik ben er zeer blij mee.
Nu heb ik 1 probleem.

Ik heb een microfoon als deze: http://www.savinglots.com/pimages/YFV220.jpg (zelfde aansluiting)
Die past dus wel gewoon in de microfoon aansluiting maar hij werkt helemaal niet.
Mijn andere (headset) microfoon werkt wel op de MK4 maar deze microfoon niet.

Wat kan ik doen?
 

Posted Sat 23 Mar 13 @ 11:30 am
Hoi,

da's een gewone, redelijk standdaard aansluiting. Dat zegt niet veel.
2 Mogelijkheden:

1- Als het exact dezelfde microfoon is als op de afbeelding (Sony F-V220) kijk dan of de schakelaar op "aan" staat. Is dat het geval dan kan hij kapot zijn. Multimeter tussen de punt van de stekker en de schacht houden. Meet je oneindige weerstand, dan is'tie echt kapot.

2- Als het niet dezelfde microfoon is, kijk dan even of het een dynamische of een condensatortmicrofoon is. (Staat meestal op de ring net onder die gaasbol) Een condensatormicrofoon zal niet werken op de MK4, want die heeft voedingsspanning nodig (Phantom / fantoomvoeding). Is het een dynamische microfoon, dan is'tie waarschijnlijk kapot. Zie punt 1 na multimeter.
 

Posted Sat 23 Mar 13 @ 8:44 pm
Leron1Home userMember since 2011
Oke bedankt voor de tip, het is een: PRO256 - undirectional DYNAMIC microphone imp.600.

Dus wel Dynamic en een aan/uit knopje die op aan staat. Dan zal hij kapot wezen en moet ik een anderen proberen.

Bedankt!
 

Posted Sun 24 Mar 13 @ 5:43 am


(Old topics and forums are automatically closed)