Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: DDJ WeGo - Versterker probleem

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Dag allemaal!

Ik ben nu ruim anderhalve week in het bezit van de Pioneer DDJ WeGo.
Super fijn apparaat maar ik stuit op een probleem.

Ik probeer via mijn versterker geluid te krijgen vanuit de WeGo. Het probleem is echter dat het niet werkt. Ik heb namelijk niet van die jacks voor de master, heb namelijk geen studio monitoren. Ik heb enkel een kabel voor in de versterker rechtstreeks naar de PC. Uiteraard heb ik wel gewoon die jack met een witte en rode kabel. Heb al geprobeerd om dus vanaf de master naar de versterker op een kanaal te krijgen, helaas tot nu toe zonder resultaat.
Momenteel heb ik een kabeltje in de koptelefoon aansluiting moeten doen om uberhaupt geluid te kunnen krijgen.
Het volgende probleem is dan ook weer dat ik geluid niet kan voor beluisteren via de koptelefoon omdat hij het geluid dan rechtstreeks over mijn speakers toont.

Wat doe ik fout?

In afwachting van jullie reactie.
 

Posted Thu 21 Mar 13 @ 11:12 am
Jeff,

je geeft zelf het antwoord al:
VIP-Jeff wrote :
Het probleem is echter dat het niet werkt. Ik heb namelijk niet van die jacks voor de master, heb namelijk geen studio monitoren.

Dus moet je een kabel kopen of een verloop. Deze kabel http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-cab711-jack-3.5mm-stereo-2x-rca-male-1.50-meter/product-details.html gaat van de Master Out naar de ingang van je PC. Je zal dan nog wel je geluidskaart in moeten stellen dat die ingang open moet staan om het geluid hoorbaar te krijgen. (Dit staat helemaal los van VDJ. Dit moet je echt alleen in de eigenschappen van je geluidskaart instellen)

Optie 2: http://www.bax-shop.nl/jack-rca/hq-3.5mm-stereo-female-naar-2x-rca-male-verloopkabel/product-details.html
Deze in je Wego en dan je PC-speakers in de andere kant van het verloopstekkertje steken. Dan moet je dus wel wisselen als je klaar bent met de Wego.
 

Posted Thu 21 Mar 13 @ 12:02 pm
Ik heb dat kabeltje gewoon. Die eerste. Ik wil alleen niet het geluid via mijn pc speakers krijgen. Mijn speakers staan aangesloten op me versterker. Ik krijg er dus nu geen geluid uit.

dus; WeGo USB in laptop. Dan heb ik die kabel uit optie 1 in de versterker zitten en in de koptelefoon uitgang gestopt van de WeGo. Want andersom gaat het niet. Dus ik kan ook niet voor beluisteren omdat die ingang al bezet is door me speakers..

De vraag is dus;

Welke set-up moet ik nou doen om toch nog te kunnen voor beluisteren via de WeGo?
 

Posted Thu 21 Mar 13 @ 1:28 pm
Ah! Nu snap ik pas wat je met die andere kabel bedoelde...... Je gebruikt de verkeerde uitgang.
De Master Out zijn die 2 RCA (of tulp)aansluitingen. Die kun je aan je versterker hangen. En een kabeltje met RCA's aan beide kanten krijg je zo'n beetje bij elk audio-apparaat dus die heb je waarschijnlijk nog wel ergens liggen.
 

Posted Thu 21 Mar 13 @ 1:58 pm
Bedankt Martin! Ik gaat het morgen nog eens een keer proberen! Mocht het gelukt zijn dan laat ik het in dit topic nog even weten!
 

Posted Thu 21 Mar 13 @ 3:15 pm
Komt goed. Benieuwd, maar redelijk overtuigd ;)
 

Posted Thu 21 Mar 13 @ 6:16 pm
hey,

Ik heb niet egt een versterker probleem maar, ik heb vandeweek een Ddj wego besteld en sinds vanmiddag binnen. maar ik wil het geluid via mijn laptop laten komen, maar dat lukt niet. Moet perse speakers? pls antwrd.
 

Posted Fri 28 Jun 13 @ 1:18 pm
Als je nu echt het meest belabberde geluid wilt, dan kan het uiteraard best wel, maar het is verre van ideaal. Ook werkt de Wego het lekkerst met de meegeleverde ASIO-driver ( en daarmee bedoel ik dat alles net ff wat sneller reageert) en dat kun je niet combineren met de interne geluidskaart van de laptop. Dat gaat echt mis.
Als je dan persé geen extra speakers wilt gebruiken (of kopen) kun je de Wego dan niet aansluiten op je huiskamer (of slaapkamer)-installatie? Als je de Master Out aansluit op een ingang van die set heb je ook een prima geluid.
 

Posted Fri 28 Jun 13 @ 7:26 pm
 

Posted Sun 30 Jun 13 @ 11:31 am
Geen idee. Nooit gehoord. Dat heb je met online aankopen, je moet maar afwachten wat je koopt. Enne: Alle waar naar zijn geld. Voor 90,- kun je niet teveel verwachten.

Patje2000 wrote :
Ik heb nu geluid via mijn laptop, en daar zitten JBL Speakers in met Hele goeie bass,

Ik denk dat wij een heel verschillend idee hebben van "Goede bas"......
 

Posted Sun 30 Jun 13 @ 1:54 pm
Ik sluit me aan bij Martin, ga gewoon naar een winkel, luisteren, dan kan je ten minste niet teleurgesteld zijn als je de speakers thuis aan zet ;)
 

Posted Mon 01 Jul 13 @ 1:46 am
Oke, ik ,zou kijken in winkel, mediamarkt, bcc? maar ehh die speakers zijn wel goed, als je die in je laptop wou moet je 150 euro meer betalen. Ik heb nu wel goed geluid, maar speakers wel fijner. wat voor speakers gebruiken jullie, of hebben jullie die aan te raden zijn? ty
 

Posted Wed 03 Jul 13 @ 3:31 am
 

Posted Thu 04 Jul 13 @ 5:46 pm


(Old topics and forums are automatically closed)