Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ met Windows 8 problematiek

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hesselPRO InfinityMember since 2005
Bij aanschaf van een nieuwe laptop, is windows 8, 64/bit geinstalleeerd.Echter VDJ doet het niet meer. Krijg het programma welopgestart maar loopt na het zoeken van mediabestanden vast en moet het programma gesloten worden. Is er een oplossing of moet ik downgraden naar windows 7

Greetz,
Hessel
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 2:41 am
Is dat bij een kale installatie, ook zonder je oude database?
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 4:35 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
windows 8 is vooraf geinstalleert. Heb VDJ normaal geinstalleert.
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 5:00 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
jboerlage wrote :
Is dat bij een kale installatie, ook zonder je oude database?

Wat bedoel je hier precies mee ?
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 5:01 am
hessel wrote :
.... of moet ik downgraden naar windows 7?


Voor VDJ hoeft dat niet: mijn thuis-PC draait goed met W8 64 met zowel de DMC2 (waar ik wel problemen mee had verwacht, want antiek) als de Denon MC6000.
Ik gok dat Jan bedoelt of je een schone installatie hebt gedaan van VDJ zonder dat je de database hebt gekopieerd van je oude PC. (of zelfs dat je de hele map Mijn Documenten / Virtual DJ hebt gekopieerd naar je nieuwe PC)
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 7:21 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Dat klopt, ik heb vanaf mijn oude laptop demappen gecopieerd naar mijn nieuwe laptop.
Hoe moet ik VDJ dan opnieuw installeren ?
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 8:13 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Ik had het zelf kunnen beantwoorden, vanuit het downloadcenter opnieuw geinstalleerd, productcode ingevoerd.
Na de installatie naar mijn computer om de bestanden in te lezen, maar slaat weer vast en moet programma sluiten, hoe nu?
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 8:22 am
download eerst eens de regstry tool, deinstalleer vdj en dan dmv de registry tool alles verwijderen.

dan opnieuw installeren. nu ben je ECHT een schone installatie aan het uitvoeren.

ben je wel admin in je windows omgeving?
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 9:20 am
1 Ding begrijp ik niet helemaal uit je verhaal: je hebt het over "bestanden inlezen". Hoe bedoel je dat? Welke bestanden?

Laat alles eens weg in de map "Mijn Documenten / Virtual DJ (desnoods de map weggooien en VDJ opnieuw installeren, zonder je bestaande gegevens te bewaren) en VDJ opstarten zonder controller. Met de browser een stukje muziek opzoeken en afspelen. Gaat dat goed, dan afsluiten, controller aansluiten en opnieuw proberen.
De effecten, skins, enz. zou ik opnieuw downloaden en installeren. Doe dat 1 voor 1, zodat je iedere keer kunt testen of er niet een skin of effect is dat de zaak vast zet.

Tot slot kun je, als alles blijft werken, proberen om een nieuwe database te maken, hoewel ik niet verwacht dat die problemen geeft. Als je driveletters of path-namen niet kloppen krijg je, normaal gesproken, een ERROR. Houd je oude database ergens veilig opgeslagen, zodat je die altijd nog een keertje in je VDJ-map kan zetten.

[EDIT] Ja, hoor, weer eens gelijk.... ;)
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 9:20 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Collega gebruikers. Het is me gelukt. Heb al het geen gedaan jullie als advies gaven. VDJ is opnieuw geinstalleert en bestanden (audiobestanden) kunnen ingelezen worden.

Met dank voor jullie reacties.
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 9:43 am
Mooi! Succes.
 

Posted Sun 24 Feb 13 @ 10:19 am


(Old topics and forums are automatically closed)