Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pitch veranderd uit zichzelf (VDJ 7.3 icm DAP Audio Core Kontrol D2) - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

je let goed op jan :)
 

Posted Tue 05 Feb 13 @ 4:30 am
Even een update.

Ik heb een nieuwe controller ontvangen. Helaas heeft deze hetzelfde probleem.
Ik heb nu de importeur/fabrikant rechtstreeks gemaild (mailtje van 1 tot 2 A4'tjes) waarin ik alles heb uitgelegd en diverse screenshots heb toegevoegd. Nu is het afwachten wat zij gaan zeggen.

Het probleem wat ik aangeef lijkt tot nu toe alleen op te treden bij gebruikers met timecodecs, maar niet bij een enkele MIDI controller.
Baal hier enorm van, kan op het moment niet draaien en wil ook geen andere controller.
 

Posted Tue 12 Feb 13 @ 4:06 pm
Al een andere computer geprobeerd?
 

Posted Tue 12 Feb 13 @ 4:34 pm
waarom ruil je hem niet in voor de Hercules DJ Console RMX 2? Volgens mij is dat binnen die prijsklasse toch wel een betrouwbare controller...
 

Posted Tue 12 Feb 13 @ 4:48 pm
Ga nog wel even een andere computer proberen, maar als ik hem niet op de laptop kan gebruiken heeft het voor mij weinig zin. Dit ivm de opstelling bij mij thuis.

Ik weet dat "Hercules" prima controllers maakt. Maar ik vind de layout en het design van de "RMX 2" voor de meerprijs veel te simpel.
Ik vind de "Sample" buttons heel erg goedkoop en onprofessioneel ogen, het mooie van de DAP is dat je het allemaal via enkele knoppen en draaiknoppen bedient. Het is een persoonlijke mening, maar ik vind het belangrijk dat een controller ook mooi smoelt. Dat is inderdaad een bijzaak, maar vind dat toch echt belangrijk.

Mocht er helemaal geen oplossing zijn voor de DAP, dan ruil ik hem misschien als nog om voor een "RMX 2"
 

Posted Tue 12 Feb 13 @ 5:01 pm
Ja het kiezen van een controller is iets heel persoonlijks natuurlijk. Ieder heeft daar toch zijn eigen ding in.

Ik ben het met je eens dat hercules er wellicht een beetje onprofessioneel, of in ieder geval, anders, oogt, maar de oude RMX heeft toch ook onder professionals een zeer goede reputatie weten te verkrijgen. Wat betreft de sample buttons ben ik het overigens niet eens. Dit was één van de eerste controllers met velocity sensitive pads. En pads zijn nu toch heel erg hip in het hoge segment (Numark NS7 II, Pioneer DDJ-SX, Vestax VCI-380)
 

Posted Tue 12 Feb 13 @ 6:05 pm
Qua pads zat ik er dan naast ;-). Persoonlijk vind ik de pads niks. Doe het liever met draaiknoppen.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik destijds heel erg heb lopen dubben tussen de "DJ Console MK4" en de "RMX" die jij bezit. Deze ziet er ook erg professioneel uit.
Als ik naar een langere periode en aanschafprijs kijk, had ik destijds beter de "RMX" aan kunnen schaffen. Maar ja dat is achteraf gel*l.
Ik vind de "RMX 2" in vergelijking met de "RMX" wat simpeler ogen. Dat ligt misschien wel compleet aan mij.
Als er echt geen andere oplossing voor de DAP is, neem ik inderdaad de "RMX 2". Deze zit qua prijs ongeveer hetzelfde en ik weet wat voor kwaliteit Hercules levert.
 

Posted Wed 13 Feb 13 @ 3:11 am
het is niet de bedoeling om bepaalde dingen te promoten maar waarom bekijk je de pioneer ergo of de wego niet.

ik heb met pioneer nog nooit problemen gehad en heeft bij sommige winkels 3 jaar garantie.

de wego is misschien wat duurder, maar op marktplaats staan er zat binnen het budget van de rmx2.

en een goede controller onder de 300 euro van een beetje kwaliteit is nu eenmaal moeilijk te vinden
 

Posted Wed 13 Feb 13 @ 5:48 am
Ik heb gekeken naar de WEGO, deze is qua aanschaf nog wel te doen. Echter vind de indeling van o.a. de "play" knoppen echt verschrikkelijk (onhandig). De "Hot Cue" & "FX" knoppen vind ik ook niet mooi en handig geplaatst. Ik weet dat Pioneer superieure kwaliteit levert, maar ik vind de WEGO simpelweg een afzichtelijke controller.

De ERGO vind ik een erg mooi ding, maar deze vind ik financieel gezien toch echt te duur (je spreekt over een verschil van meer dan € 100). Puur uit principe wil ik ook geen 2e hands controller. Zeker niet gezien de huidige problemen met de DAP.

Aangezien ik alleen thuis en voor de lol draai (waarbij meestal ook nog eens alleen de weekenden), vind ik het dus niet waard om bijna € 400 voor een controller neer te tikken.
Ik hoef ook geen top kwaliteit, maar met mijn controllertje van (destijds) € 170, heb ik nooit problemen gehad. Mijn huidige controller van € 260 kan ik niet eens aansluiten zonder dat 'ie een eigen leven gaat leiden.
3 dagen gelden heb ik de "Technical Service" van DAP-Audio (Highlite) gemaild, maar heb na 3 dagen nog geen enkele reactie ontvangen... Schiet dus allemaal niet echt op.
 

Posted Wed 13 Feb 13 @ 12:56 pm
Weet je wat. Ik ben er klaar mee. Ik wacht nog even op een antwoord van DAP en ga ondertussen alvast in conclaaf met bax.
Ik betaal wel een x bedrag bij voor een Pioneer ERGO. Dan weet ik zeker dat ik een goede controller in huis haal.
Ik heb nu sinds eind januari een nieuwe controller in huis, waar ik nog geen moment lekker mee heb kunnen draaien en alleen maar gezeik mee heb.

Bedankt S.Waterreus voor de tip en het laten inzien van mijn goedkope keus ;-)
 

Posted Wed 13 Feb 13 @ 2:44 pm
helemaal top,

ik ben zelf altijd van mening dat iets meer geld uitgeven en zo een hoop ellende besparen nooit weggegooid geld is.
misschien handig om voor aanschaf toch even langs te lopen bij feedback of abx om de spullen te testen.

waar je ook voor kiest , succes ermee
 

Posted Thu 14 Feb 13 @ 6:44 am
Ben ik het inderdaad wel mee eens.

Toch blijft het. Als ik de controller had getest en deze prima had gewerkt had ik hem ook aangeschaft.
Ik ben eigenlijk hartstikke tevreden over de controller. Het enige punt is dat er door dit probleem gewoon niet mee te draaien valt.
 

Posted Thu 14 Feb 13 @ 12:24 pm
aDAPted wrote :
Het enige punt is dat er door dit probleem gewoon niet mee te draaien valt.


Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat dat best belangrijk is :P
 

Posted Thu 14 Feb 13 @ 12:40 pm
haha :-)

Ik heb bax al gemaild en nogmaals retour sturen is (gelukkig) geen probleem.
De gestuurde mail naar DAP via het email adres in de handleiding is nooit aangekomen (handig). Vreemd dat ik wel een ontvangstbevestiging heb ontvangen. Na nogmaals een mail direct naar de TD afdeling gestuurd te hebben had ik dezelfde dag bericht.
De TD weet ook niet wat ze ermee aanmoeten en hebben het bericht doorgestuurd naar hun QC (Quality Control???) afdeling.
Ondanks dat de 2e controller ook retour gaat, ben ik toch benieuwd met wat voor antwoord ze komen.

Na de 50e keer brainstormen, denk ik dat het probleem hem zit in het gebruik van de universele Windows 7 driver voor de sturing van de controller. Hercules, Pioneer, eigenlijk (bijna) alle fabrikanten van controllers hebben hun eigen ontwikkelde drivers voor de sturing.
Mede hierom ruil ik de controller sowieso om, aangezien ik denk dat het probleem dus nooit opgelost kan/gaat worden.
 

Posted Thu 14 Feb 13 @ 12:54 pm
 

Posted Thu 14 Feb 13 @ 1:04 pm
Grappig, was ooit mijn droom om te bezitten. Heb ik lang geleden over zitten denken (de MK I destijds). Wist toen nog niet hoelang ik het draaien leuk zou blijven vinden (waarom!!! :-S). Levertijd is 22 weken, das best fors.

Ik ben zelf helemaal gek van Pioneers (CDJ-1000 MKIII of CDJ-2000 icm met de DJM 850, 900 of de 2000). Damn wat een mooi spul is dat. Ziet er zo gaaf uit. Sta tijdens het uitgaan die dingen altijd even te bewonderen :-) Maar tsja het spul mag ook een aardige duit kosten.

Daarnaast denk ik, dat ik het tegenovergestelde van vriendjes ben met bax ;-)

 

Posted Thu 14 Feb 13 @ 1:43 pm
aDAPted wrote :
Na de 50e keer brainstormen, denk ik dat het probleem hem zit in het gebruik van de universele Windows 7 driver voor de sturing van de controller.


Nee, hoor. Het merendeel van de (budget)controllers maakt gebruik van de standaard Windows drivers. Nog gekker: als je niet met ASIO draait valt elke controller terug op Windows-drivers. Dat heeft overigens alleen met de geluidskaart te maken. De knopjes, schijven en draaidingetjes vallen allemaal onder de HID-driver die Windows standaard aan boord heeft.
Niet fout bedoeld, maar je ervaring maakt dat het beeld, dat ik toch al van DAP had, alleen maar bevestigd wordt. En hoe zeer je ook waarde hecht aan het uiterlijk en de lay-out, de techniek (en daarmee vaak ook de prijs van het ding) bepaalt veelal de betrouwbaarheid.
 

Posted Thu 14 Feb 13 @ 1:59 pm
Dat is duidelijke taal. Na jouw uitleg gaat mijn gedachte ook niet meer op. Het is jammer maar helaas.
Vandaar dat ik ook reageerde met "ik ben er klaar mee". Ik ben het helemaal zat. Ik leg wel wat meer euro's neer voor een goed ding.
 

Posted Thu 14 Feb 13 @ 2:08 pm
Ik ben een kei in het om zeep helpen van illusies. Vooral die van mij..... :p
 

Posted Thu 14 Feb 13 @ 2:14 pm
Martin FourS wrote :
Ik ben een kei in het om zeep helpen van illusies. Vooral die van mij..... :p


Jeetje :P
 

Posted Sat 16 Feb 13 @ 12:26 pm
87%