Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Windows 8 en Virtual DJ

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo beste mensen.

Ik heb Win 7 er af gehaald (ja doe eens gek) en Win 8 Pro erop gezet. Dus echt een schone installatie. Virtual Dj pro er op en gaan.....
Alles werkt wel, maar ik een probleem met die ASIO driver. Ik ASIO4ALL geinstalleerd, dat was geen punt.
Als ik Vdj opstart heb ik geluid, en goed geluid. Maar na verloop van tijd als ik aan het mixen ben dan ineens heb ik een error .(blue screen zeg maar)
Met de melding 'invalid extended processor state"

Wie kan mij vertellen hoe ik dat op los.
Want je kan wel een hoop instellen bij die ASIO4ALL ik heb de waardes zo gelaten.

Driver :ASIO4ALL 2.11
Controller: Dj tech 4Mix (daar staat een asio driver op die onder w7 goed werkte maar niet op Win 8. hij werkt wel maar sterk !! over gemoduleerd)


mvg,
Hendrik



 

Posted Mon 14 Jan 13 @ 6:53 pm
ASIO4All eraf.
Is een kolder-houdjePCvoordegekzonderdathetnutheeft-pakket. ASIO zorgt voor een verkorte route door je PC, zet zo een stuk van het moederbord buiten spel en zorgt daarmee voor een snellere doorlooptijd van het signaal. Daarmee dus minder vertraging. ASIO4All doet alsof het dat ook kan maar kan het niet. Dan kun je net zo goed (en waarschijnlijk zelfs beter) met de standaard Windows-drivers werken (De WDM-drivers)

Van de website:
Q: Does the 4mix require drivers?
A: The 4Mix is a class compliant audio device and doesn't require any additional drivers to be installed . If You want You can also use optional ASIO drivers (Windows only).

"If you want" is zoveel als "Als je dat echt wilt". Aangezien je storing hebt, wil je het dus niet.... ;)
De ASIO-drivers zijn idd niet geschikt voor W8, dus eigenlijk heb je nog maar 2 opties: WDM, of W7 terug installeren. En de website in de peiling houden of er W8-drivers komen....
 

Posted Tue 15 Jan 13 @ 11:44 am
Martin FourS wrote :
ASIO4All eraf.
Is een kolder-houdjePCvoordegekzonderdathetnutheeft-pakket. ASIO zorgt voor een verkorte route door je PC, zet zo een stuk van het moederbord buiten spel en zorgt daarmee voor een snellere doorlooptijd van het signaal. Daarmee dus minder vertraging. ASIO4All doet alsof het dat ook kan maar kan het niet. Dan kun je net zo goed (en waarschijnlijk zelfs beter) met de standaard Windows-drivers werken (De WDM-drivers)

Van de website:
Q: Does the 4mix require drivers?
A: The 4Mix is a class compliant audio device and doesn't require any additional drivers to be installed . If You want You can also use optional ASIO drivers (Windows only).

"If you want" is zoveel als "Als je dat echt wilt". Aangezien je storing hebt, wil je het dus niet.... ;)
De ASIO-drivers zijn idd niet geschikt voor W8, dus eigenlijk heb je nog maar 2 opties: WDM, of W7 terug installeren. En de website in de peiling houden of er W8-drivers komen....


Dat vermoeden had ik ook al, ben al wat aan het spitten geweest.....( tot in de late uurtjes)...
En ik dacht bij me zelf "dit gaat niet werken" zo ook nog wat andere dingen gelezen over windows 8..
Heb ik maar de knoop doorgehakt. Hop windows 7 erop, en ben nu net klaar met alles ( gauw weer een paar uurtjes bezig, honderden updates) Maar het werkt weer.

Bedankt Martin, ik zal die website in de gaten houden.
 

Posted Tue 15 Jan 13 @ 2:26 pm
Begrijp me niet verkeerd: Ik draai, op mijn ietwat verouderde lappie, ook W8 en heb de zaak redelijk voor elkaar. Het kan echt, als je niet persé vast wilt houden aan die ASIO-driver. Maar voor het "basic" draai-avontuur heb je eigenlijk geen ASIO nodig. Je had dus net zo goed met de WDM-drivers onder W8 kunnen werken. Maar opgelost is opgelost. Da's veel belangrijker..... ;)
(Efkes voor de duidelijkheid: ASIO levert je wat vertragingswinst op maar doet geen klap met de geluidskwaliteit. Daar heb je het echt niet voor nodig. Tenzij je een zg. scratch-DJ bent, heb je dus niet of nauwelijks ASIO nodig.)
 

Posted Tue 15 Jan 13 @ 3:02 pm
en volgende keer even een backup maken van je w7 systeem met acronis ofzo, dat had je een hoop hergeinstalleer van w7 bestpaard :)
 

Posted Wed 16 Jan 13 @ 2:53 am
s.waterreus wrote :
en volgende keer even een backup maken van je w7 systeem met acronis ofzo, dat had je een hoop hergeinstalleer van w7 bestpaard :)


Heb jij ervaring met acronis ?
Ik heb het programma.

Pm anders even.



 

Posted Wed 16 Jan 13 @ 10:09 am
gedaan
 

Posted Wed 16 Jan 13 @ 12:32 pm


(Old topics and forums are automatically closed)