Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Keuze laptop

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste,

Ik ben Bram Wendel, 15 jaar. ben een beginnende dj, maar doe alles op me pc, maar als ik ga optreden heb ik echt een laptop nodig,

Maar ik weet niet welke goed is!

hebben jullie advies voor me?

Mvg
 

Posted Sun 23 Dec 12 @ 10:01 am
Bram,

>hier< staan de specificaties waaraan een laptop moet voldoen. (stukje naar beneden scrollen) Om op de toekomst voorbereid te zijn kun je het beste een laptop met een aparte videokaart nemen, dus beter niet met Intel HD-graphics. Kijk naar een laptop met 32-bits besturingssoftware (Windows 7 of 8) omdat de goedkopere controllers regelmatig bonje hebben met 64-bits systemen.
Voor de rest kun je zelf beter zoeken, omdat we geen beeld hebben van je voorkeuren of budget. Daarnaast heeft iedereen andere ervaringen met bepaalde merken. Tot slot staan >hier< de forumregels. Misschien handig om die ook eens door te lezen.
 

Posted Sun 23 Dec 12 @ 11:35 am
Wat ik zou doen is het volgende: ik zou met tussen de 400 en 500 euro naar de Mediamarkt gaan. Daar staan bij de laptops altijd aanbiedingen van de week en die zijn vaak niet meer dan 499, soms zelfs maar 399.
Dan kijk je of de specificaties die Martin aangeeft, aanwezig zijn. Je kijkt of.ie minstens I3 heeft of mss zelfs I5. RAM uiteraard minstens 4 GB. (kleiner worden ze niet meer gemaakt trouwens)
(Neem geen Netbook, btw)!
Het moet een bekend merk zijn zoals Samsung, Asus, Acer, Packard Bell of Toshiba.

Een tas en een muis. Zelf instaleren natuurlijk, dat spaart ook geld en is tegenwoordig zo makkelijk met nieuwe laptops. Kan niet verkeerd. Je kan zelfs tussen verschillende talen kiezen.

Ik heb een paar maal in mijn dj leven vlug-vlug een nieuw laptop nodig gehad waarmee we 's avonds nog moesten draaien.
Taxie naar Mediamarkt, 499 bucks, een kwartier later weer op weg naar huis!
Drie/vier jaar later draaien ze nog steeds perfect of maken familie in een ver land blij.

Oh, en heb je dat budget niet, dan moet je maar nog ff sparen!
Succes!
 

Posted Mon 24 Dec 12 @ 1:30 am
Bedankt, ik wil zo min mogelijk betalen, rond max 400 eigenlijk, heb al PC en nexus7 tablet... Dus ... Ga nog niet nu kopen denk, want wil eerst oefenen op PC zonder console, alles...

Wat is beste manier om te oefenen ????
En beste merk laptop???
Beste shop om te halen??
 

Posted Mon 24 Dec 12 @ 2:59 pm
Dus:

- Wat is beste manier om te oefenen ????
- En beste merk laptop???
- Beste shop om te halen??

- Is Numark pro mixtrack goed, (merk, en waarom pro versie)

 

Posted Mon 24 Dec 12 @ 6:17 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
bobhofmans wrote :
Wat ik zou doen is het volgende: ik zou met tussen de 400 en 500 euro naar de Mediamarkt gaan. Daar staan bij de laptops altijd aanbiedingen van de week en die zijn vaak niet meer dan 499, soms zelfs maar 399.
Dan kijk je of de specificaties die Martin aangeeft, aanwezig zijn. Je kijkt of.ie minstens I3 heeft of mss zelfs I5. RAM uiteraard minstens 4 GB. (kleiner worden ze niet meer gemaakt trouwens)
(Neem geen Netbook, btw)!
Het moet een bekend merk zijn zoals Samsung, Asus, Acer, Packard Bell of Toshiba.

Een tas en een muis. Zelf instaleren natuurlijk, dat spaart ook geld en is tegenwoordig zo makkelijk met nieuwe laptops. Kan niet verkeerd. Je kan zelfs tussen verschillende talen kiezen.

Ik heb een paar maal in mijn dj leven vlug-vlug een nieuw laptop nodig gehad waarmee we 's avonds nog moesten draaien.
Taxie naar Mediamarkt, 499 bucks, een kwartier later weer op weg naar huis!
Drie/vier jaar later draaien ze nog steeds perfect of maken familie in een ver land blij.

Oh, en heb je dat budget niet, dan moet je maar nog ff sparen!
Succes!


Wat betreft je opmerking over de Netbook, ben ik het niet helemaal met je eens Bob.
Ik heb zeker een jaar of 2 met een Netbook VDJ gedraaid, zonder problemen!
Het enige waar je op moet letten is dat er 2Gig RAM geheugen in zit en dat je max 2 players gebruikt.
Ik ken zelfs een maatje die , professioneel, draait met een netbookje icm Numark Cue.


Nu heb ik, ivm het draaien van Videoclips, een Medion Laptop gekocht (google maar voor de webshop) een prima laptop voor een hele mooie prijs. i7 processor, 8gig ram, 1tB HD en een 2gig Gforce videokaart voor nog geen 700 euro. Ik realiseer me dat dat voor iemand van 15 serieus geld is, maar in vergelijking met andere merken goedkoop.




 

Posted Tue 25 Dec 12 @ 6:25 am
ik heb zelf de dell latitude e6510 van 900 euro is duur maar dan heb je ook een hele goede laptop hij werkt namelijk perfect in combinatie met mijn numark n4, en het verschil tussen de mixtrack en mixtrack pro is dat er in de mixtrack pro een eigen geluidskaart in zit die niet in de mixtrack zit.
 

Posted Tue 25 Dec 12 @ 6:48 am
Mooi dat ik nu weet dat ik pro moet hebben maar nog een paar vragen;
- wat is de beste manier om te oefende??
- is numark mixtrack ged ? Is er mis betere???
- welke winkel/site moet ik laptop halen??
- welk merk van laptop is (beste) goed voor draaien en is prijs ong niet meer dan 300

Mvg
 

Posted Tue 25 Dec 12 @ 2:53 pm
Bram,

ik heb zo langzamerhand geen idee meer hoe ik tot je doordring, dus doe ik het maar zo: Zou je willen stoppen met het meerdere keren dezelfde vragen stellen? Al je vragen zijn beantwoord, het is nu tijd dat je zelf eens op onderzoek uit gaat.

De specificaties van je laptop zijn bekend, voor de keuze van de controller heb ik je al eens naar de >forumregels< verwezen. Ga zelf eens langs een winkel en probeer ze uit, kijk of ze in je budget passen en ga er van uit dat je eerste controller is om de hobby te verkennen. Niemand draait zijn hele carrière met zijn eerste controller.

Ga zelf ook eens door de site voor info. >Hier< staat al veel info over controllers en in de >Wiki< vindt je van alles over instellingen, handleidingen, terugkerende vragen enz.

Tot slot: dit is een forum. Je krijgt echt wel antwoord als iemand je vraag kan beantwoorden. Niemand zit hier te wachten totdat er een vraag wordt gesteld. Een beetje geduld kan geen kwaad. (en het is (nog) kerst. De meesten hebben wel andere dingen te doen.....)

Als je wilt oefenen op je PC zonder geld uit te geven kun je >hier< de gratis versie ophalen. Deze kun je op je PC installeren en bedienen met je muis en toetsenbord.

Ik sluit deze post.

Succes.
 

Posted Wed 26 Dec 12 @ 11:17 am


(Old topics and forums are automatically closed)