Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Dj Console

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste,

Ik ben Bram Wendel en ik ben zeer geïnteresseerd in het dj (beginnend, hoop goed) te worden.

Ik kijk al een week op het internet en ben ook nog van plan om naar een winkel te gaan kijken (advies), maar dit is net zo handig!
Ik zit te kijken naar dj consoles, kreeg veel (naar mij goed lijkende) hercules producten, maar toen ik ging kijken op forums etc. werd dat als rotzooi beschouwt (tijdelijke producten), maar ik wil goed spul, maar liefst niet te duur.

Zelf had ik Numark mixtake (pro/etc..), maar welke is nou goed, en als de numark mixtake geschikt is, welk versie want zijn er 2 a 3
zelf wil ik graag virtual dj, hoe werkt het dan...
Prijs rond 100-250, 2de hands mag van mij (of is dat slecht)

Hoe moet ik dit aanpakken.
Ik wil dus graag advies..! ;)

Dank bij voorbaat,
Bram Wendel


 

Posted Sat 22 Dec 12 @ 1:20 pm
Bram,
eigenlijk is er maar 1 simpele regel voor de aanschaf van je spullen: je krijgt waar je voor betaalt. Een goedkope controller heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven en vaak is de hardware ook van een kwaliteit die te wensen over laat. Als je dus een controller koopt voor het beschikbare budget, moet je er rekening mee houden dat je binnen 1 tot 4 jaar weer aan iets nieuws moet gaan denken. De Mixtrack (wat jij de Mixtake noemt) wordt door veel gebruikers op het Engelse forum als een goede controller bestempeld. Ik heb zelf erg weinig met Numark, maar dat zijn mijn eigen ervaringen en zo heeft iedereen ze.
Ik raad je tweedehands af. De software die erbij zit is meestal al geregistreerd en dat kan maar 1 x. De vorige eigenaar heeft dat dan al gedaan en jij mist alle voordeel. Dat geldt voor eventuele updates, maar ook zeker de korting die je krijgt als je de Full Pro-versie zou willen aanschaffen. Zeker met de goedkopere controllers koop je ook nog eens een controller die al wat langer mee gaat en dus heel snel al problemen en/of storingen kan gaan geven.
 

Posted Sat 22 Dec 12 @ 4:54 pm
Bram , ik heb je andere post verwijderd. Die was identiek aan deze, en 2x dezelfde vraag is niet nodig.
De verschillen tussen de diverse Numark-controllers kun je >hier< bekijken.
 

Posted Sun 23 Dec 12 @ 11:25 am
Is die nou aangeraden? of een andere?

En Martin FourS, ik kan geen persoon lijke pm sturen, kan niet vinden;, maar jij zegt dat me vragen zijn beantwoord op de andere fora's van mij, maar sommige vragen nog niet, ik snap over merk enz.. is niet te beantwoorden, maar deze wel dan:

- over deze dj console is nog te beantwoorden... (zijn we me bezig op dit fora)
- Hoe je best kan oefenen.. (om dj te worden)
- Wat je nodig hebt ( Console, speakers + statief + versterker, laptop (aan de eisen) nog meer (zoals verlichting, of komt dat pas als je al wat gedraaid hebt.. ??

Mvg
 

Posted Thu 27 Dec 12 @ 10:21 am
Snif....

In de forumregels staat de volgende zin: "Stel geen vragen als wat is de beste hardware, of welke controller is beter. Dit is persoonlijk voor iedereen en dit soort vragen kunnen we daarom ook niet beantwoorden." Nu gaan we roepen dat je het beste de Numark kunt kopen. Jij neemt je spaarcenten mee naar een (willekeurige) winkel, koopt het ding en na een maand vindt je het niet lekker werken. 3x Raden wie het dan heeft gedaan......
Hetzelfde geldt voor speakers / stands / versterkers / noem maar op. Je hebt weinig budget, en ik vind (persoonlijk) dat "goedkope" speakers rommel is. Dat ga ik je dus niet adviseren. Blaas je op je 2e klus het hoog eruit, ben ik de gebeten hond. Denk het niet. Daarom: Ga naar een winkel, laat je adviseren, bepaal met hun het budget en maak dan je keuze. (of beter: noteer de gegevens van je keuze en zoek op Internet waar je goedkoper uit bent....) Er zijn geen slechte winkels, en een set via internet kopen die je nog niet live hebt gehoord is de domste keuze die je kunt doen.

Dan de links: Hierboven staat een link naar de Numark Controllers. Je wilde weten wat het verschil was tussen de normale en de Pro-versie. Heb je zelf al gekeken? Je hoeft niet eens verder te klikken, het staat er al! De Pro heeft een ingebouwde geluidskaart, de andere niet. Best moeilijk!!

Link naar de >WIKI<.... Nogmaals: Heb je al gekeken? Links onderin staan een aantal artikelen over hoe je kunt beginnen, hoe je kunt oefenen, wat je wel en beslist niet moet doen... Ook uitleg over de controllers, veel gestelde vragen (FAQ's), handleidingen (ook in het Nederlands), enz.....

De minimum eisen waaraan je laptop moet voldoen? Ook een linkje naar gegeven....

Uit niets blijkt dat je zelf enige moeite hebt gedaan om te lezen wat je is aangereikt. Je hebt alle antwoorden binnen handbereik, maar er (voor zover uit je vragen blijkt) niets mee gedaan. Verwacht niet dat we alles, dat op deze site te vinden is, nogmaals in een antwoord gaan plaatsen. Er wordt al teveel serverruimte vervuild...

En nee: je kunt geen PM verzenden als No License User, maar ze wel ontvangen. Ik hoef ook geen antwoord (per PM) maar wilde je wel laten weten dat je niet lekker bezig bent.
 

Posted Thu 27 Dec 12 @ 11:37 am
Beste,

je bent een geweldige kerel, en snap het en ben er met veel dingen al klaar mee, zoals wat moet doen voor laptop etc, dat is beantwoord en ben hele tijd drukl bezig met zoeken, en ben er wel druk mee, en kijk al je linkjes...

Het punt is dat ik een paar bevestigingen wil
- qua u ervarenheid kan je zeggen als numark mixtrack pro goed is, pro moet hebben want geluidskaart en wil niet te duur, zeggen dat hercules troep is en korttijdig.., zo kan je niet zeggen van neem die maar ze je deze is goed, maar deze moet je ook naar kijken, of hij is niet goed, is troep, dat is anders.. (zeg dus niet is beste, maar is okey en zijn er andere goed, rond prijsklasse, etc..)

- wil weten hoe je best kan oefenen... (nog nooit beantwoord)

- zeg niet wat welk spul, maar soort, algemeen (zoals stoel, niet ikea stoel 2032, snap je dus, wil alleen weten wat je nodig hebt niet specifieke producten, gewoon algemeen. wat heb ik nog meer nodig? (behalve console, laptop, speakers + statief en versterker), moet nu al verlichting kopen als begin met draaien etc...


Alvast bedankt
 

Posted Thu 27 Dec 12 @ 3:54 pm

- wil weten hoe je best kan oefenen... (nog nooit beantwoord)

Het lijkt wel of een concurerend forum je ervoor betaald dit soort vragen te stellen.
Verder schrijf je onduidelijk Nederlands, zonder goede punctuatie, met veel lange, doordravende zinnen waar het moeilijk is een touw aan vast te knopen.
Wel eens van punt-hoofdletter gehoord, beste ABN-er?
Als je lange verhalen hebt, schrijf die dan eerst eens op een leeg Word blad, lees het door en beginnen je story te verdelen in paragrafen. Dan maak je kange zinnen kort met het punt-hoofdletter systeem.
Als je wilt dat we antwoorden moet je er wel een duidelijk verhaal van maken.

Over "oefenen" gesproken: DJ-en is zoiets als sex. Je doet het gewoon instinctief. Je "oefent" het ook niet ff van te voren. Je kán DJ-en niet oefenen, je doet erváring op. Na 5 of 10 jaar denk je, "God, god, wat heb ik toen staan te klooien!" Dat is niet te vermijden en niemand kan je daar bij helpen.
Mijn inziens kán je op dit moment helemaal niet oefenen want je hébt niets. Wat je hebt is een budget van 300 euro.
Dan koop een Packard Bell Netbook in de Mediamarkt voor 269 euro, een muis erbij voor 9,95 en voor 17,95 een Hama USB soundcard waar je je boxjes in kunt pluggen.
Je stopt de muziekfolder vol met jouw songs. Je download VDJ Home Free. Dan kun je met muis en toetsenbord naar oefenen tot het eind van de Mayan kalender. De weg toont zich vanzelf.
En als je dat niet instinctief begrijpt ben je niet geschikt als DJ en moet je maar in de fietsenreparatie gaan of zo.

Veel plezier in het nieuwe jaar!

 

Posted Thu 27 Dec 12 @ 6:51 pm
Ik reageer voor de laatste keer. Iedereen die er nog moeite voor wil doen mag zijn gang gaan, daarom laat ik (de opborrelende reactie tegenwerkend) deze post open staan.

Je leest niet. Voorbeeld:
Wendelson-NL wrote :

- wil weten hoe je best kan oefenen... (nog nooit beantwoord)

Toch beantwoord:
Martin FourS wrote :

Link naar de >WIKI<.... Nogmaals: Heb je al gekeken? Links onderin staan een aantal artikelen over hoe je kunt beginnen, hoe je kunt oefenen, wat je wel en beslist niet moet doen... Ook uitleg over de controllers, veel gestelde vragen (FAQ's), handleidingen (ook in het Nederlands), enz.....


Op deze wijze komen we dus geen stap verder. Ik heb er bijna complete romans over geschreven en toch....
Dat je geen antwoord krijgt op je vraag over licht e.d. is niet meer dan normaal. Wilde je dat nu al gaan aanschaffen? Je kunt nog niets, je hebt nog niets, houd je geld in je zak! Is helemaal niet belangrijk!

Zoals ik (en Bob nu ook) al eerder aangaf: download de Home Free versie, zet die op je PC en begin. Als je er na 2 maanden je buik van vol hebt, heeft het je geen cent gekost en kun je een andere hobby zoeken. Snap je het spelletje, dan kun je eens verder kijken naar een controller. Gaat dat goed, dan zoek je een laptop.

Tot die tijd: I'm out
 

Posted Fri 28 Dec 12 @ 5:19 am
IK oefen al ff op home free....

Wilde alleen weten als ik beter wil worden, wat ik nodig heb...

wat is een goede dj winkel, die groot is en op veel plekken in Nederland staat (mijn woonplaats, Utrecht (Amersfoort))
Kan niet vinden via google..

Mvg
 

Posted Fri 28 Dec 12 @ 6:55 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Wendelson-NL wrote :
Kan niet vinden via google..Mvg


Eigenaardig, als ik 'dj shop utrecht' google, dan vind ik direct een aantal shops... in Utrecht.
Ga er gewoon heen en vraag uitleg, probeer dingen uit, en zie of er je iets bevalt. Alle winkels verkopen ongeveer hetzelfde.

 

Posted Fri 28 Dec 12 @ 9:34 am
Vindt je die ook in amersfoort, goede?
 

Posted Fri 28 Dec 12 @ 10:26 am
Wendelson-NL wrote :
Vindt je die ook in amersfoort, goede?


- Open je browser
- Typ, rustig met één vingertje, 'www.google.nl' en druk dan op enter
- In dat grote witte invulvak, typ 'dj gear amersfoort' en klik op zoek..

Lukt dat niet, dan zou ik toch een andere hobby overwegen
 

Posted Fri 28 Dec 12 @ 4:31 pm
Wendelson-NL wrote :
wat is een goede dj winkel, die groot is en op veel plekken in Nederland staat (mijn woonplaats, Utrecht (Amersfoort))
Kan niet vinden via google..

Mvg


Als je niet in staat bent via google wat te vinden, en als je het woord Media Markt niet begrijpt, als je klaarblijkelijk helemaal niet kunt lezen, lijkt het me toch beter dat je een andere hobby zoekt.
Koop een hengel, ga vissen, daar heb je niet veel hersens voor nodig. (pas op met het haakje!)



 

Posted Fri 28 Dec 12 @ 7:24 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Ik kwam , ik las en lachte me helemaal suf ... niets veranderd hier ...
Ik wil vooral iedereen een prettig , gezond, succesvol Nieuwjaar wensen.
En de reguliere posters en moderators veel geduld en begrip voor het nieuwe jaar.
;-)





 

Posted Sat 29 Dec 12 @ 8:31 am
@ Bas, da\'s een goeie!
@ Hey, Eduward, long time no see. Jij ook Happy happy etc (zoek op google de volledige uitdrukking!)

 

Posted Sat 29 Dec 12 @ 6:08 pm
Wendelson-NL wrote :
Vindt je die ook in amersfoort, goede?


Uit nieuwsgierigheid eens gekeken hoe moeilijk het was om dj-gear-info in Amersfoort en Media Markt vestigingen in Nederland te vinden.





Das was een fluitje van een cent.
En dus, beste Bram, moet ik tot de conclusie komen dat je erg gemakzuchtig bent (om niet te zeggen: lui) en dat is niet bepaald een goede kwalificatie voor het Dj-gebeuren!
Verder, "vind je" wordt zonder t geschreven. Je vindt, maar vind je!
 

Posted Sat 29 Dec 12 @ 9:36 pm
Sinds kort is er een Saturn in Amersfoort, ga daar eens kijken.... ook voor de rest geld, EEN PRETTIGE JAAR WISSELING!!!
 

Posted Sun 30 Dec 12 @ 5:00 am
controller heb ik, maar laptop nog niet, niet omdat ik niet vindt, in tegendeel

maar ik heb al een pc en tablet (nexus 7) en heb niet heel erg een laptop nodig buiten het feit voor het draaien, dus daarom wil ik goedkoop. is marktplaaats niet een optie? dan heb je voor dezelfde prijs een beter laptop, of voor goedkopere prijs zelfde laptop alleen dan niet helemala nieuw meer, maar dat maakt niet zoveel uit toch?
 

Posted Fri 04 Jan 13 @ 3:07 am
Bram, de specs van de computer heb ik je gegeven, dus het is om het even waar je je laptop (die je dus helemaal niet zo hard nodig hebt) koopt. Zoek zelf, je kunt het.


Ik ga het toch doen..... (om te voorkomen dat we hier straks een WK NLU-bashing gaan houden ;) )

Locked

 

Posted Fri 04 Jan 13 @ 5:57 am


(Old topics and forums are automatically closed)