Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: schokkerig geluid bij afspelen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen,
Ik gebruik de recentste versie van VDJ Pro, in combinatie met de Numark DMC en Numark I/O usb-geluidskaart.
Het geheel werkt zoals het hoort, en heb zo goed als geen enkel (technisch) probleem tijdens het optreden als all-round dj voor een zaal.
Toch heb ik de voorbije keren moeten vast stellen dat er te pas en te onpas een liedje hapert ( VDJ speelt het af zodra ik op play druk, maar dan lijkt het net of er in geknipt is in het liedje ( schokkerig met korte intermezzo's van pauze en muziek) Gelukkig komt dit maar zelden voor, tot op heden 4 keer. Aan het liedje is niks mis, is in goede kwaliteit geript naar 192kbs van eigen cd. Zelfde liedje speelt perfect weer nadien.
Jullie begrijpen dat dit natuurlijk voor een live publiek verschrikkelijk is als dj,
Zou het kunnen aan de latency van de geluidskaart, die hoger moet ( staat op auto,) Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

MacBook 2.66 Ghz Intel Core 7 4 GB DDR3
Os X 10.6.8

Alvast bedankt
 

Posted Sun 11 Nov 12 @ 3:02 am
op het moment dat je op play drukt (of een andere functie activeert) heb je een kleine piek in je belasting van je systeem
de latency verhogen, of in ieder geval vast zetten op een bepaald punt, werkt beter. je kan de latency verhogen in vdj zelf en ook vaak in de driver van je controller.
 

Posted Mon 12 Nov 12 @ 1:47 am
Bedankt voor het antwoord.

Hoeveel delay zou er moeten toegewezen worden? 512 of hoger?
 

Posted Tue 13 Nov 12 @ 8:54 am
per systeem afhankelijk, je moet er gewoon een beetje mee spelen en een goede middenweg vinden tussen geluidskwaliteit en bedieningsresponse
 

Posted Tue 13 Nov 12 @ 11:10 am


(Old topics and forums are automatically closed)