Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: synced loop een maat verschuiven

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Na een tijdje proberen heb ik een licentie voor VDJ pro aangeschaft. Nu probeer ik een functie die ik in de geripte versie veel gebruikte ook in de legale versie aan mijn keyboard shortcuts toe te voegen, maar ik weet niet meer hoe deze functie heet.

Op het moment dat ik bijvoorbeeld een 4/4 loopje gesynced heb en ik deze een of meerdere maten wil verschuiven (bijvoorbeeld zodat de dikke blokjes onder de maten gelijk lopen, of juist niet!), gebruikte ik voorheen ctrl+LEFT respectievelijk ctrl+RIGHT. Nu werkt dat niet.

Ik heb wel de functies gevonden om de loop 1 tel heen en weer te verschuiven of om de beginbeats van de 4/4 gelijk te krijgen, maar dit volstaat niet altijd. Wie begrijpt wat ik bedoel en kan me helpen? :D

Ik ben benieuwd... alvast bedankt!
 

Posted Wed 07 Nov 12 @ 4:55 am
welkom bij de club,

je hebt een nieuwe installatie uitgevoerd waar de standaar knopindelingen in staan, als je je eigen functies wilt toevoeg aan vdj, dan doe je dat door ze te mappen.

onder config/mapper kan je dit doen,

hoe het moet staat in de handleiding


wil je deze instellingen bewaren, sla dan het bestand xml bestand op dat staat in
C:\Users\naam\Documents\VirtualDJ\Mappers
 

Posted Wed 07 Nov 12 @ 9:58 am
Waterreus, nog bedankt voor je reactie... helaas is het niet helemaal waar ik op doelde. Ik snap hoe ik functies kan toewijzen aan snelkoppelingen (het 'mappen'). Ik kan alleen de functie zelf niet vinden. Nogmaals, het gaat er om dat ik een stukje dat ik geloopt en gesynced heb (visueel gezien de gehele waveform) telkens een maat naar links of naar rechts kan verschuiven ten opzichte van de draaiende track.

Op deze manier krijg ik bijvoorbeeld de grotere blokjes (aan het begin van een 4/4 maat) van beide tracks gelijk. Er is een functie waarbij dit direct gebeurt, maar ik wil er ook van af kunnen wijken, omdat VDJ niet altijd het juiste beginpunt herkent.

Ik hoop dat iemand dit alsnog herkent en me kan helpen... bedankt alvast!
 

Posted Mon 03 Dec 12 @ 5:00 am
loop_move.
zie de mapper voor details om in te stellen
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 2:44 am
Ik krijg het echt niet voor elkaar... het is niet de loop_move, althans niet met de toevoegingen die in de 'beschrijving' staan. Hiermee loop je gewoon een ander stukje van je track, waar je in feite de shift knop op het scherm voor kunt gebruiken. Ik wil gewoon dezelfde loop behouden, maar hem ten opzichte van de spelende track een beat verplaatsen. Of meerdere. En dus niet door middel van heen en weer switchen, maar gewoon met bijvoorbeeld de CTRL+LEFT en CTRL+RIGHT.

In een andere versie van VDJ (krijg ik ook niet meer te pakken :s) heb ik hier veelvuldig gebruik van gemaakt. Nu moet ik als alternatief steeds mijn loop verkorten (meestal naar een enkele beat) om hem op het juiste moment weer naar een 4/4 te krijgen. Met de pijltjes werkt dat vele malen gemakkelijker.

Ik blijf hopen... alvast bedankt!
 

Posted Sun 13 Jan 13 @ 12:41 pm


(Old topics and forums are automatically closed)