Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: PC aansluiten op 2 kanalen van mengpaneel

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen

Ik heb reeds een mengpaneel (bijvoorbeeld JB systems MX 4 MK2 of BEAT 4 MK2) aangesloten aan mijn laptop.
Dit is geen probleem maar dan zit ik natuurlijk op slechts 1 kanaal van het mengpaneel en kan ik dus via de crossfader van het mengpaneel niet mixen...
Dit kan ik dan enkel met Virtual DJ PRO 7 vanop mijn laptop doen.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om mijn laptop te verbinden op 2 kanalen van het mengpaneel, zodat ik dan 2 verschillende nummers vanop mijn laptop kan mixen via de schuiven van het mengpaneel. Ik heb hoofdzakelijk muziek op mijn harde schijf staan dus werk zeer weinig met CD's.
Heeft iemand hier ervaring mee of dit mogelijk is, zoja met welke kabels en uitgangen?

Alvast bedankt!
 

Posted Thu 01 Nov 12 @ 10:03 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Gewoon een 5.1 geluidskaart.
Voor en achter instellen als Deck A en B en zo aansluiten aan je mengpaneel.

Staat eigenlijk al meerdere keren uitgelegd op het forum.
 

Posted Thu 01 Nov 12 @ 12:21 pm
Beste

Het probleem zit hier dat je maar een uitgang op je Laptop hebt en je wil er graag 2 voor te mixen begrijp ik.
Optie . 1 Normaal werken de meeste dj’s met een controller die kan jouw laptop uitgang via USB naar meerdere kanalen omzetten.
Optie2. Zoek eens op google naar een usb soundkaart dat bestaat ook met meerdere uitgangen

Succes
Musiclover
 

Posted Fri 02 Nov 12 @ 2:14 am
 

Posted Sun 04 Nov 12 @ 7:36 am
Lastig. Je hebt een uitgefaseerde module gekocht waar de handleiding niet eens meer op de site van M-audio te vinden is....
De omschrijving bij Bax is ook niet echt duidelijk. Mijn ervaring met M-Audio is dat een evt koptelefoonuitgang niet apart is aan te sturen vanuit VDJ. Daarnaast heeft de FastTrack wel meerdere uitgangen maar ze hebben het over een gebalanceerde én een ongebalanceerde uitgang. Die 2 zijn in de meeste gevallen aan elkaar gekoppeld en leveren dus hetzelfde signaal. En dan zou het dus niet werken....

Ik kan je dus nu geen zinnig antwoord geven. Je handleiding zou meer duidelijkheid moeten geven.
 

Posted Sun 04 Nov 12 @ 4:05 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Volgens de handleiding die ik hier vond, zou het mogelijk moeten zijn.
Wel ergens gelezen dat er problemen kunnen zijn wanneer gebruikt wordt gemaakt van een USB-hub, het speelt geen rol of die powered is of niet.
 

Posted Mon 05 Nov 12 @ 6:45 am


(Old topics and forums are automatically closed)