Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Opstart problemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste Virtual DJ's,

Ik ben een beginnende DJ, of zelfs iets minder.. Om te oefenen heb ik nu via een collega een hercules dj console rmx geleend met Virtual DJ.
Ik krijg het alleen onder geen mogelijkheid voor elkaar om een nummer vooraf te beluisteren voordat je deze erin gooit.
Het is of beide over de boxen van me Imac of beide op me koptelefoon.

Ook heb ik geprobeerd de advance settings aan te passen maar hier krijg ik vaak de Audiocore error.

Ik heb inmiddels al veel info gelezen maar het lijkt allemaal niet te werken. Ik werk dus met een Imac (OS X 10.6.8) 2,5GHz Intel Core i5, 4GB 1333 MHz DDR3 en een hercules dj console Rmx. Misschien overbodig maar mijn koptelefoon is van Bose.

Kan iemand mij helpen? Ik zit met me handen in het haar...

Met vriendelijke groet,

 

Posted Sat 27 Oct 12 @ 3:27 am
Euh, is de soft ware voor mac, maar meestal als je muziek van te voren wilt beluisteren gaat dat makkelijker via je Muziek mapje. in Vurtial dj kan dat niet dat is echt gelijk op de deck a of b, maar wat bedoel je met opstart probleem?
 

Posted Sat 27 Oct 12 @ 3:33 am
Volgens mij verwoord ik het heel slecht.. Het woord is volgens mij pre-cueing. Zodat je bijvoorbeeld van te voren de BPM's gelijk zet door te luisteren en het cue punt bepaald.
 

Posted Sat 27 Oct 12 @ 3:40 am
@Bastijn: het is niet mogelijk een PC-versie op een Mac te installeren en andersom...

@Stefan: Advanced Config heeft geen nut. Je kunt namelijk niets meer instellen dan de RMX. De standaard installatie van VDJ zou ervoor moeten zorgen dat de RMX goed staat ingesteld. Het gaat waarschijnlijk fout omdat de RMX zelf nog niet goed is ingesteld op de Mac. VDJ haalt de instellingen voor de geluidskaart uit de gegevens die OSX aanlevert. Als daar dus iets niet goed gaat, loopt dat door in VDJ.

Kijk >hier< eens naar, vanaf pag. 16. Zorg dat de RMX zelf is ingesteld zoals beschreven. Nadat je eventueel de instellingen hebt aangepast is het misschien handig om de computer opnieuw op te starten.
Uiteraard staat ook beschreven hoe je de voorbeluistering moet gebruiken.

Detail: Het is niet toegestaan de software uit te lenen. (of te verkopen, openbaar te maken, enz) Je collega is dus niet legaal bezig.
 

Posted Sat 27 Oct 12 @ 3:55 am
dat doe je toch op je programma, want naast de decks staan toch een tempo dinges achtig iets, als je die BIJV. op 128 BPM zet of gelijk van het andere nummer heb je mooie overgang van het lied
 

Posted Sat 27 Oct 12 @ 3:55 am
Je hebt in zoverre gelijk dat een overgang tussen gelijke tempo's het mooist is. Er komt alleen wel wat meer bij kijken dan alleen het tempo. Een overgang loopt veel netter als je die op de 16e tel van beide nummers doet, liefst niet als er vocalen (stemmen) te horen zijn op dat moment (nog erger: in allebei de nummers....) en zo zijn er nog wel een paar. Dat zijn dingen die je niet van je scherm af kunt lezen, daar heb je echt een koptelefoon bij nodig.
 

Posted Sat 27 Oct 12 @ 6:35 am
Beste Martin,

Als ik de handleiding volg kom ik toch de conclusie dat mijn RmxControlPanel geen Asio tab heeft. Zou het hier aan liggen?
Ik gebruik versie 4.45. Hulp gevraagd!
 

Posted Sun 28 Oct 12 @ 1:58 pm
Geen nood: Je hebt ASIO niet echt nodig. Het is een koppeling tussen het pakket (VDJ) en je geluidskaart, waarbij een groot deel van de PC omzeild wordt. Hierdoor daalt de latency (de vertraging die elke geluidskaart en PC wel heeft) maar dat is iets essentieels als je scratcht. Doe je dat niet , dan is een latency van een paar milliseconden meer helemaal geen ramp.
Je gebruikt nu dus de WDM-driver. Ook die is prima in te stellen. Uit mijn hoofd moet je in VDJ in de tab Config / Audio in het bovenste veld (Inputs) None kiezen, in het onderste veld (Soundcard) de RMX (of Hercules en dan nog wat) en in het middelste veld (Output) kiezen voor Headphones, en het veld erachter kiezen voor Master: Output 1 + 2, Headphones: Output 3 + 4. Maar nogmaals: Dat lukt alleen als je in het instellingenmenu van de RMX de uitgangen 1, 2, 3 en 4 hebt aan staan.
 

Posted Mon 29 Oct 12 @ 7:25 am
 

Posted Wed 31 Oct 12 @ 1:18 pm


(Old topics and forums are automatically closed)