Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: probleem met aansluiten van mp3 speler aan RMX2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik heb laatst de RMX 2 van hercules aangeschaft,
nu wil ik graag mijn mobiel aansluiten aan de controller omdat ik nog wel eens
een sampel van me mobiel afspeel door middel van een soundboard.
me mobiel hangt aan uitgang 1-2, heb de phone/line schakelaar op line staan maar
als ik de knop source 1 indruk lijkt het wel of deze niet reageert, hij licht niet op.
moet ik nog wat instellingen aanpassen of doe ik wat verkeerd?
 

Posted Fri 19 Oct 12 @ 12:38 pm
Patrick,

het is nog niet zo'n veel verkochte controller. We grijpen dan ook meestal naar de >>handleiding<<. (als we alles wisten, maakten we onze eigen DJ-software ;) )
Kijk eens op de 2e pagina. Daar staat rechts onderin een afbeelding van het programma dat met de RMX wordt meegeleverd. Links onder in die afbeelding staan de ingangskanalen. Die moeten (nog) op de juiste ingang worden gezet. Heb je al gekeken of dat bij jou ook het geval is?
 

Posted Fri 19 Oct 12 @ 4:29 pm
ja daar had ik dus ook last van want ik kon er ook niet zoveel over vinden. ik heb ook alle stappen uitgevoerd die de handleiding aangeeft. ingangssignaal op 0 dB, schakelaar op line, en ook geprobeerd met schakelaar op phone. maar ik krijg het alsnog niet voor elkaar. zoals ik al eerder beschreef licht de knop "source 1" of "source 2" niet op. de handleiding is helaas ook heel erg gericht op DJUCID, en niet zozeer op VDJ...
 

Posted Sat 20 Oct 12 @ 6:07 am
bij DJUCED werkt het overigens wel heb ik net getest.
houd dit in dat er nog wat drivers voor VDJ moeten worden geinstaleerd?
 

Posted Sat 20 Oct 12 @ 6:30 am
Nee. De LE-versie is pasklaar. Installeren en draaien.
Omdat je knoppen niet oplichten kunnen er 2 dingen aan de hand zijn: de eerste heb ik al gegeven (en ik moet even kwijt dat je niet duidelijk hebt aangegeven of je de stappen in de Hercules-software nu hebt nagekeken)
Een 2e kan zijn dat de LE-versie, die je nu hebt, de ingangen niet ondersteunt. Dat kan ik alleen niet nakijken, daarvoor moet je echt even wachten op iemand die dezelfde combinatie heeft.
 

Posted Sat 20 Oct 12 @ 10:52 am
[quote=Martin FourS]..........als we alles wisten, maakten we onze eigen DJ-software........



Perfect antwoord. Dit zou copy-paste standaard in onze antwoorden moeten worden opgenomen!

 

Posted Sun 21 Oct 12 @ 7:19 am
Jammer dat het forum geen onderschrift ondersteunt....
 

Posted Sun 21 Oct 12 @ 10:42 am
hij werkt met een ASIO geluidskaart,en die heb ik zo ingesteld zoals in de handleiding aangegeven word. (via VDJ - config)




bij de instellingen zit ook nog een tabblad \\\\\\\'geavanceerd\\\\\\\' maar daar word verder ook niks over vermeld in de handleiding en ik weet eigelijks ook niet zo goed wat die instellingen precies betekenen...

 

Posted Mon 22 Oct 12 @ 12:14 pm
niemand??!!
ik heb nu contact met de technische helpdesk van hercules,
maar die zijn ook niet echt wat je zegt vriendelijk en behulpzaam....

kan wat tips gebruiken!!!
 

Posted Tue 20 Nov 12 @ 1:35 pm
bij de configuratie van vdj zie ik volgens mij "none" staan, zou het kunnen dat je daar voor de advanced moet kiezen en de inputs toewijzen?
Als ik dat bij m'n gewone rmx niet toewijs werkt het ook niet.
 

Posted Tue 20 Nov 12 @ 2:37 pm
 

Posted Tue 20 Nov 12 @ 3:28 pm
Yeah! De RMX-user waar we op wachtten ;)
Er is ook een Nederlandse versie: http://www.virtualdj.com/images/pdf/VDJ7_Audio_Configuratie_Gids_Dutch.pdf
De opmerking van Jan maakt het nu wel wat duidelijker voor mij. De RMX is dus geen hardwarematige mixer. Daarom lukt het alleen toewijzen van een ingang niet.
@Patrick: als je de suggestie van jboerlage wilt volgen moet je wel voor een 4-decks skin kiezen. Die heb je standaard aan boord.
 

Posted Wed 21 Nov 12 @ 7:12 am
Kwam dit filmpje van een nog steeds af te maken project tegen, hier gaat het geluid van een andere laptop met virtuale synts door input 3, je ziet ook echt de waveforms gecombineerd worden met de andere track. VDJ zal zelfs de BMP van de inkomende bron bepalen zodat je daarmee kan syncen.

http://www.youtube.com/watch?v=m9yIya-jL8c#!

Jammer genoeg niet de key, dat zou helemaal leuk zijn om met meerdere tegelijk te mixen.
 

Posted Thu 22 Nov 12 @ 12:16 pm
bedankt voor de tips allemaal, het is me uiteindelijk gelukt.
ik zag het keuze menu van 'input' over het hoofd. daar die
te activeren werkt het perfect!

 

Posted Sun 13 Jan 13 @ 12:22 pm


(Old topics and forums are automatically closed)