Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Channels kloppen niet helemaal

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

heb hier een 5.1 geluidssetje, met een 7.1 sound kaart.
Wat ik wil: voorste 2+ sub (dus 2.1) me master uit
Op me bovenste boxje en op een van me andere uitgangen (voor oordopjes of headphones) pfl
microfoon in
line in van de laptop


Als ik op advance config druk, stel ik in dat me master op 1 en 2 staat, maar het gekke is dat ik dan door al me boxjes nog muziek hoor, wel zachtjes? Ook al zet ik hem op 3+4 hoor ik nog door al me boxjes muziek?

Hopelijk heeft iemand een oplossing

Groetjes, janco
 

Posted Sat 13 Oct 12 @ 4:46 pm
Heb nu mijn master op 1+2 gezet, maar ik hoor hem hard van mijn voorste boxen, maar ook nog zacht van mijn centrum en back speakers.
Nu zet ik headphones op mijn center en dat werkt goed (op kanaal 3), maar hoor nog zacht de muziek van de master erdoor heen :(
 

Posted Sun 14 Oct 12 @ 5:13 am
Janco,
Zet in de instellingen van de geluidskaart alle effecten eens uit. Surround, galm, delay, alles. De kaart staat nu blijkbaar in surround-mode, maar VDJ levert alleen maar een stereo signaal.
 

Posted Sun 14 Oct 12 @ 7:54 am
dankjewel, het werkt nu al stukke beter, al komt er nogsteeds heel zacht geluid van me master door alle boxen. Dit komt niet door vdj of mijn sounbdkaart, maar mijn 5.1 setje. Hij stuurt het op een of andere manier altijd door naar de andere boxen, want als ik pfl opzet dat reageert me subwroofer daar ook weer op heel vaag, maar bedankt!
 

Posted Sun 14 Oct 12 @ 12:52 pm
Dat ligt aan je speakerset. Er zit 1 centrale versterker in de subwoofer (tenminste: dat is meestal zo) en die snapt niet dat hij het geluid van de verschillende kanalen moet scheiden. Daar is maar 1 oplossing voor: Alleen de front speakers gebruiken en een koptelefoon om de PFL te doen. Je koptelefoon moet dan wel direct in de geluidskaart op de rear-aansluiting.
 

Posted Sun 14 Oct 12 @ 2:00 pm

ja klopt dat dacht ik ook al, allowel het wel goed werkt in films en games like bf3 of dirt 3 ;)
En ja de versterker zit in de sub ;)
 

Posted Sun 14 Oct 12 @ 2:43 pm


(Old topics and forums are automatically closed)