Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Stuur gebruiken als jogwheel

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ben een beetje aan het expirimenteren in vdj7, en omdat ik nog een mooi stuur heb leggen dacht ik ik vraag het even.
Ik heb een logitech driving force stuurtje, zou ik dit ook aan de praat kunnen krijgen als jogwheel?
HEb het al met toetsenbord keys geprobeerd maar dat werkt helaas niet

Groetjes!
 

Posted Sat 13 Oct 12 @ 4:18 pm
Ik sta af en toe met m'n mond vol tanden als het gaat om de experimenteerdrift van sommige gebruikers....
Als je stuurwiel in de lijst van ondersteunde controllers voorkomt, dan wel. Maar ik ga niet eens kijken, ik weet namelijk zeker dat dat niet het geval is ;)
Sommige dingen kun je met een omweg wel realiseren, maar een stuurwiel is geen MIDI-apparaat maar een HID. Met de SimpleMIDI-mapper kom je er dus ook niet. Daarnaast ga ik er nu van uit dat je de Home-edition gebruikt en die ondersteunt geen controllers.
 

Posted Sun 14 Oct 12 @ 2:06 pm
Ik kan wel letters of cijfers doorgeven naar elke knop of as(gas, rem of stuur)
Dit had ik geprobeert met de letter j maar het wou niet werken, ook niet als ik op me toets drukte ;p
MAar ik vroeg me gewoon af of het kon mag toch?
 

Posted Sun 14 Oct 12 @ 2:41 pm
En ik heb wel een lijst met controlers, maar mijn stuur staat er niet bij. Ben ook pas beginnent, welk djpaneeltjes zoudwen jullie mij aanraden?
 

Posted Sun 14 Oct 12 @ 2:42 pm
janco1997 wrote :
MAar ik vroeg me gewoon af of het kon mag toch?


Tuurlijk! Ik ben alleen verbaasd hoe vergaand jullie zijn in het verzinnen wat je kunt gebruiken.

janco1997 wrote :
En ik heb wel een lijst met controlers, maar mijn stuur staat er niet bij


Dat zei ik ;)

janco1997 wrote :
Ben ook pas beginnent, welk djpaneeltjes zoudwen jullie mij aanraden?


De forumregeltjes zeggen dat het geen nut heeft dat te vragen. Iedereen gebruikt wat anders en iedereen heeft daar een verschillende mening over. Je kunt het beste naar een winkel gaan die dat spul verkoopt, aangeven wat je budget is en kijken wat je het prettigst vind werken. Als je de adviezen volgt die je hier krijgt kan je best met iets thuis komen wat achteraf helemaal niet bevalt voor jou.
De enige tip die ik je kan geven is: Alle waar naar zijn geld. Een goedkope controller van een B-merk kan best wat problemen geven (kijk maar eens in het Aldi-controller-topic)
 

Posted Sun 14 Oct 12 @ 4:09 pm
Ja dat ik voor een bekend merk moet gaan, dat snap ik. Ik vraag alleen waar jullie goeie ervaringen meehebben en wat ook te doen is voor een beginnende mixer ;) Want dit zal alleen me hobby worden, verder zit ik namelijk meer in de musicals of muziek optredens, niet echt in de dj kant.

Ik zat zelf te kijken naar deze.

/edit/ OK blijkbaar ondersteunt dit forum geen html codes -.-

nagoed dan maar de hele link:
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-controller/hercules-dj-control-instinct-dj-midi-controller/product-details.html#!prettyPhoto
 

Posted Mon 15 Oct 12 @ 9:11 am
Doen niet veel forums. Niet echt een idee onder wat voor naam de hier gebruikte codereeks valt (BBS?) maar het werkt wel: >>dezelfde link<<

Ik ben P.A.-verhuurder en zit dus een beetje in dezelfde hoek. Wat voor mij belangrijk is (en dat zal dan voor jou ook op kunnen gaan) is dat mijn controller in een flightcase moest. Het tempo in op- en afbreken gaat flink omlaag als je een losse controller, laptop en harde schijf moet gaan installeren. Ik ben daarom steeds voor een 19"-controller gegaan. Eerst degene in mijn avatar (Numark DMC2, geluidskaart in de flightcase bij de mixer) en nu de Denon MC6000 (de laatste is als voorbeeld en overkill voor iemand die er weinig mee doet).
Ik geef dit alleen als voorbeeld. Er zijn voor iedereen persoonlijke omstandigheden om voor een bepaalde controller te kiezen. Ik vind alleen wel dat een controller nog steeds iets is wat je niet ongezien en zonder uitgeprobeerd te hebben uit een internetwinkel trekt. Je went bv wel aan een bepaalde layout, maar als die gevoelsmatig onlogisch is, duurt het veel langer. Vandaar dat ik zei dat je het beste in een winkel kunt kijken en voelen wat het wel doet voor jou.

 

Posted Mon 15 Oct 12 @ 10:14 am


(Old topics and forums are automatically closed)