Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pb Sound Nederland

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi allemaal,

Pb sound te Nederland heeft een pakket van rond de 60 euro per maand beschikbaar, waar je ongelimiteerd liedjes met kan downloaden (huren)

Nu is mijn vraag, mag je dit in Belgie gebruiken en is dit in orde voor sabam? Wij hebben al gemaild naar sabam, maar krijgen geen antwoord...

In cafe's zou het mogen, maar fuiven en feesten, dat weten we niet zeker.

Heeft iemand hier al ervaring met pb-sound?


Dank bij voorbaat,


Tom
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 3:46 am
Dat is dan inderdaad weer het wazige van de Belgische regeling. Als je hier in Nederland je Buma betaalt ben je vrij om te draaien waar je wilt (uiteraard wel met muziek waarvoor aantoonbaar is betaald) en hoef je in gelegenheden die zelf al een Buma-licentie hebben, zelf niet eens een licentie te hebben.
Ik denk toch dat je Sabam moet spammen totdat je antwoord krijgt. PB betaalt waarschijnlijk Buma (de Nederlandse rechtenorganisatie) en of je dan het recht hebt in Belgie te draaien durf ik niet te zeggen.

2 dingetjes:
- Kun je niet voor $10.- / maand een premium membership nemen? Scheelt een berg geld...
- PB is in een eerder topic al eens genoemd. Ze "verhuren" ook Virtual DJ maar of dit legaal is weten we (nog) niet. In de EULA staat uiteindelijk duidelijk dat verhuur niet is toegestaan. Volgens mij hebben we van Atomix nooit te horen gekregen of zij een uitzondering zijn. En als ze met software de gok durven te nemen, waarom dan niet ook met muziek?

Je kunt eens zoeken op muziekabonnement. Misschien zijn er leveranciers in de buurt waar je zaken mee kunt doen en die je duidelijkheid kunnen geven.
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 7:06 am
Wat bedoelen jullie juist met premium membership voor 10€?
 

Posted Sun 23 Sep 12 @ 8:51 am
Tommy,

kijk >hier< eens.
Je maakt gebruik van de muziekservice van Grooveshark, de prof-versie. Hiermee kun je zowel buiten als tijdens je gig de gevraagde muziek downloaden en opslaan in een cache-map op je PC. Deze muziek huur je ook: zolang je het maandelijkse abo betaalt, kun je van de muziek gebruik maken. Zodra je stopt met het abonnement kun je de muziek niet meer gebruiken.
Er zijn al diverse vragen geweest over de legaliteit en voor zover we nu na hebben kunnen gaan is het geen probleem deze muziek te gebruiken. Wat blijft is dat je je bij de Sabam waarschijnlijk toch nog aan zal moeten melden. (met het kromme verhaal dat je je playlist van te voren aan moet melden.....)
 

Posted Sun 23 Sep 12 @ 10:37 am
Thanks! Ik ga alvast wat telefoontjes doen om me te informeren bij Sabam. Ik hou je op de hoogte!
 

Posted Mon 24 Sep 12 @ 3:54 am
Heb gebeld gehad, voor hun is het geen probleem, maar ik moet dan nog eens een aparte licentie hebben :-(
 

Posted Mon 24 Sep 12 @ 7:42 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Tommy3390 wrote :
... een aparte licentie ...

Inderdaad, aparte licentie omdat je met mp3's zal draaien.
Dit is zelfs nodig indien je draait met mp3's die je zelf geript hebt van je eigen 'gekochte' CD's, zelfs indien je deze CD's bij je hebt op het moment van draaien.
SABAM = een bende mafiosi (herbekijk de uitzending van BASTA eens)

 

Posted Mon 24 Sep 12 @ 7:58 am
Jawatte, wat een soep :-)
 

Posted Tue 25 Sep 12 @ 8:14 am
De DJ-licentie ;) Loopt ook een topic over. Da's inderdaad niet werkvriendelijk verzonnen.....
Ter info: PB-Sound is "under investigation". Dat is in ieder geval voor wat betreft de "verhuur" van machines met VDJ erop.
 

Posted Tue 25 Sep 12 @ 12:38 pm


(Old topics and forums are automatically closed)