Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Update Virtual Folders

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Op mijn pc heb ik 3 directory's voor muziek: Actuele Top 40; Hitdossier; Nederlandstalig. Vervolgens werk ik met virtual folders waar de muziekfiles [Virtueel] staan bijvoorbeeld mapje Dance Classics; Meezingers; Top40.
Dit werkt uitstekend, echter als je nu muziek bijzet moet je weer van het totale muziekbestand een txtfile maken die je in de virtuele map gooit
anders zijn de platen niet te vinden met ZOEK:

Weet iemand hier misschien een truc of tip voor?

Groet
Glenn
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 1:34 am
Hoe ben je aan die werkwijze gekomen?
Ik heb de virtuele folders nog niet gebruikt (moet ik wel doen, want het is natuurlijk een erg makkelijke optie) maar de handleiding is er best duidelijk in:
Pag. 22:
"Maak een virtuele map door op de rode icoon te klikken en de nieuwe map een naam te geven.
Zoek nu door de gegevensbank en sleep de gewenste liedjes naar de virtuele folder.
Let op! Het verslepen van het bestand zorgt ervoor dat er een snelkoppeling gemaakt wordt.
Het daadwerkelijke bestand wordt niet verplaatst.
Om een virtuele folder te verwijderen, klik je met de rechtermuisknop op de folder en selecteer je “remove”."


Als je de zoek-functie moet gebruiken, lijkt het me dat je virtuele folders te groot zijn. Daarnaast heb je, als je met de zoekfunctie moet werken, geen virtuele folders nodig. De zoekresultaten komen dan uit de gewone database waardoor het alleen maar extra werk is om virtuele folders aan te maken.

Nu realiseer ik me dat je waarschijnlijk de nieuwe nummers niet eens hebt toegevoegd aan de gewone database.....
Kies de map waarin de nieuwe nummers staan, klik er op met de rechter muisknop en kies "Add to search database". Anders weet VDJ niet eens dat er nieuwe nummers zijn bijgevoegd.
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 10:54 am
Martin

Het voordeel van virtuele folders is dat je nummers maar 1 keer op je harddisc staan
Heb je een thema avond dan heb je dus een virtuele map bijv. Dance Classics en in deze map staan dan al je nummers die Dance Classics zijn echter zoals de handleiding aangeeft niet fysiek maar een link.
Als je nu later nieuwe dance classics toevoegd in je 'grote' database dan moet je ze dus weer handmatig in de virtuele map slepen om ze altijd als dance classics te bestempelen.
Ik vroeg me af of dat makkelijker kon maar ik begrijp nu dat het gewoon tyoevoegen is en dan opnieuw in de virtuele map.


thanks anyway

PS: ik kan je aanraden om met virtuele folders te werken.

Groet
Glenn
 

Posted Sun 23 Sep 12 @ 8:03 am
Database opschonen

Hallo ik moet na een jaar mijn database eens opschonen maar hoe haal ik de oude database uit vdj.
Anders blijven er immers klinkjes naar nummers die er niet meer zijn.
Als ik vdj de-installeer en weer opnieuw installeer ben ik dan al het oude kwijt want dat wil ik eigenlijk.

Groet
Glenn
 

Posted Tue 29 Jan 13 @ 7:35 pm
zoek op je computer naar "VirtualDJ Database v6.xml"

en verwijder deze.

of

in vdj naar config/browser en dan clean



of in de vdj registry tool clean all, maar dan moet je ook vdj opnieuw installeren
 

Posted Wed 30 Jan 13 @ 3:47 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Als je enkel de linkjes naar nummers die niet meer bestaan wilt verwijderen, dan zou ik enkel CLEAN gebruiken, al je correcte links en info blijven dan bestaan.

Je moet dit wel doen voor elke drive waar muziek op staat want VDJ maakt een database (XML) aan per drive.
 

Posted Wed 30 Jan 13 @ 4:25 am
glenndavidson wrote :
PS: ik kan je aanraden om met virtuele folders te werken.
Groet
Glenn


Een beter-laat-dan-nooit vraagje.
Wat is nou precies het voordeel van virtuele folders tegenover "gewone" folders. Ik heb een "gewone" folder "Classics", net zoals ik folders heb voor oldies, chill, jazz, r&b, dance, rock, rock n' roll, charts 2012, 2013 etc etc.
Het werkt allemaal prima en ik dacht niet dat het twee maal op m'n hard disk stond.
Wat begrijp ik hier niet, wat heb ik gemist?



 

Posted Thu 31 Jan 13 @ 3:50 am
bob , ik ben het met je eens,
je kan jezelf aanleren om met virtule folders te werken, maar als je gewoon gewend bent om op de normale manier je database te onderhouden en gewoon te zoeken in "echte" folders, dan mis je niets.

eerst wat ik altijd doe bij installatie is virtuele folders, crates en al die zooi uitvinken. maar ik zal wel ouderwets zijn.

 

Posted Thu 31 Jan 13 @ 5:23 am
s.waterreus wrote :
eerst wat ik altijd doe bij installatie is virtuele folders, crates en al die zooi uitvinken. maar ik zal wel ouderwets zijn.



Same here en leuk om te horen!



 

Posted Thu 31 Jan 13 @ 5:38 am
Idem. Playlists OK, maar ik hoef niet te verdwalen in een tros virtueel gedoe in mijn "tree".....
 

Posted Thu 31 Jan 13 @ 2:23 pm
bobhofmans wrote :
glenndavidson wrote :
PS: ik kan je aanraden om met virtuele folders te werken.
Groet
Glenn


Een beter-laat-dan-nooit vraagje.
Wat is nou precies het voordeel van virtuele folders tegenover "gewone" folders. Ik heb een "gewone" folder "Classics", net zoals ik folders heb voor oldies, chill, jazz, r&b, dance, rock, rock n' roll, charts 2012, 2013 etc etc.
Het werkt allemaal prima en ik dacht niet dat het twee maal op m'n hard disk stond.
Wat begrijp ik hier niet, wat heb ik gemist?


Tja het is natuurlijk maar wat iedereen gewend is, ik persoonlijk hou ervan om mijn mappen structuur heel georganiseerd te houden, type, genre, subgenre, artiest, jaartal_album, bijvoorbeeld:

Club\Psytrance\Full-On, Twilight\Various\2011_Paranormal Effect

Dit is heel overzichtelijk om in te bladeren, minder overzichtelijk om in één keer een overzicht te krijgen van alles van één specifiek genre. Daarvoor gebruik ik filterfolders. Die updaten realtime en daarmee kan je bijvoorbeeld alle bestanden weergeven waarvan het filepath "Club\Psytrance" bevat of bijvoorbeeld waar het genre gelijk is aan "Twilight".

Virtuele folders gebruik ik alleen om pre-selecties te maken of om filterfolders te sorteren.

@glenndavidson, als ik jou was zou ik voor jouw probleem fiilterfolders op genre gebruiken. Werk deze eventueel bij met een tool als Jaikoz en synchroniseer de updates terug de VDJ database in met http://www.virtualdj.com/addons/13224/VDJFlacTags.html

 

Posted Tue 05 Feb 13 @ 1:49 am


(Old topics and forums are automatically closed)