Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: draaien met geconverteerde nummers

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

de_lesPRO InfinityMember since 2010
hey peeps,even een vraagje.

ik heb een ez eazy lp converter gekocht omdat ik toch wat nummers heb die ik graag zou willen hebben die enkel op vinyl te vinden zijn.
als ik ze laat scannen door virtual dj staan de beatgrids totaal niet gelijk en valt er niet mee te mixen...
als ze dan al eens gelijk lopen dan is het na een paar tellen al gepasseerd...

ligt dit aan het feit dat het nummer van vinyl naar mp3 omgezet is of is dit iets wat kan aanpassen via virtual dj?

thanks in advance:)
 

Posted Sat 15 Sep 12 @ 1:06 pm
het zou zomaar kunnen dat de LP niet helemaal strak loopt en eigenlijk een variabel BMP heeft waar vdj net niets mee kan.
je zou het kunnen proberen met een los BPM programma om te kijken wat je dan krijgt.

probeer ook eens een gekocht mp3 bestand te draaien gelijk met de LP , zet hem gelijk en kijk of er afwijkingen of verloop in zitten .
 

Posted Sat 15 Sep 12 @ 5:23 pm
Scannen kan op verschillende manieren. Heb je ook gescand op BPM's? (Rechter muisknop op de map met de nieuwe nummers, kiezen voor "Scan for BPMs")
Wat ook kan is dat de muziek te zacht is geworden. Hierdoor wordt de beat ook niet altijd goed gedetecteerd. Je kunt proberen een nummer te openen met (bijvoorbeeld) Audacity. Je ziet dan eigenlijk al aan de waveform of het nummer op een fatsoenlijk volume is opgenomen. Onder "effecten" in Audacity zit de regel "Normaliseren...." Hiermee kun je het hele nummer in volume opkrikken. Het maximum (peak) wordt dan netjes 0 dB.
 

Posted Mon 17 Sep 12 @ 8:58 am
@de_les

Ja ik ken dit probleem. Toevallig de afgelopen tijd bezig geweest met een aantal oldschool mixes veelal vanaf Vinyl en dan kom je er achter dat zelfs CD releases uit die tijd niet lineair in tempo zijn. Converteren van Vinyl naar mp3 wil dit alleen nog erger maken.

Er zijn een aantal oplossingen die je in combinatie zou kunnen gebruiken

- De beatgrid instellen op de eerste 32 maten. Dan heb je waarschijnlijk in het begin van de track een goede beatgrid
- Als het tempo wel constant is, maar deze door een break opschuift: live verschuiven van de grid tijdens het draaien
- handmatig / semi handmatig mixen. smart_play e.a. uit en continue bijstellen met pitchcontrol
- "Repareren" zowel Ableton als Mashed up van Mixed in key zijn in staat om niet lineair beats te herkennen en dit lineair te trekken.

Succes!
 

Posted Wed 19 Sep 12 @ 10:08 am
@de_Les

Ik heb dat geprobeerd met Ableton, dat werk perfect.
 

Posted Fri 21 Sep 12 @ 4:22 am
ja, abelton trekt alles zelf strak, maar dat kost ook wat
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 2:39 am
Mashed up van Mixed in key kost een paar tientjes, maar is zowieso een leuk pakketje om een mashup voor te bereiden. Maar als je gewoon een track inlaad, tempo vastzet en exporteert is ie al gefixed.
 

Posted Wed 26 Sep 12 @ 10:40 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
ok super bedankt voor alle reacties iig!ableton is indd wat duur om zomaar even een nummertje strak te trekken.
mashed up lijkt me ook wel goed maar meer doe ik eigenlijk niet met zulke programma's....
bestaat er een gratis software voor?
 

Posted Sun 30 Sep 12 @ 3:39 am
@de_Les

Het is nogal een complex proces, niet iets wat iemand even open source in elkaar zet. Dus helaas, niet dat ik weet.
 

Posted Sun 30 Sep 12 @ 6:46 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
owkay dan ga ik er eens over nadenken om evt mashed up aan te schaffen,thanks voor alle tips iig!


mvg
 

Posted Mon 01 Oct 12 @ 4:12 am


(Old topics and forums are automatically closed)