Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Korg Nano pad2 usb midi drumpad controller

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo allemaal over 2 weken ben ik in het bezit van de korg nano pad 2 midi drumpad, ik heb overal lopen zoeken op internet maar kan het maar niet vinden, wordt deze controller ondersteund daar Virtual Dj 7 pro Full
 

Posted Sat 15 Sep 12 @ 4:59 am
DJHansCore wrote :
......ik heb overal lopen zoeken op internet maar kan het maar niet vinden....


Te ver gezocht: staat hier op de site. De Wiki is je 1e zoekpunt: http://www.virtualdj.com/wiki/VirtualDJ%20Controllers.html
Hier staat in ieder geval de Nano Pad in. Of de 2 dat ook vreet kan ik je niet vertellen.
Het is het handigst om je Pro-versie te registreren zodat je de laatste versie kunt ophalen uit je downloadcenter. Zo ben je altijd verzekerd van de laatste toevoegingen. Met de LE-versie werkt de Korg in ieder geval niet. Die werkt alleen met de controller waar dat bij zat.
 

Posted Sat 15 Sep 12 @ 3:25 pm
jep, ik heb er ook 1, best geinig, maar gebruik hem eigenlijk nooit, er zitten genoeg knoppen op mijn controller.

je kan hem onder mapper installeren als midi wrapper en dan zelf functies toewijzen aan een knop
 

Posted Sat 15 Sep 12 @ 5:20 pm
Okee bedankt voor deze informatie ik heb trouwens gekeken in de lijst hij staat er tussen de Korg Nano Pad tenminste betekend het dat de 2 serie ook wordt ondersteund????
 

Posted Sun 16 Sep 12 @ 2:07 pm
heb mijn vorige post nog eens gelezen om te kijken of daar misschien onduidelijkheden in zaten, maar...............nee
 

Posted Mon 17 Sep 12 @ 1:38 pm
Idem...
 

Posted Mon 17 Sep 12 @ 4:40 pm
even een ander vraagje over de Nano Pad2, als ik deze aansluit op mijn laptop, en dan een dj mixer met audio interface ertussen, en daar een actief boxsetje aan, hoor in dan door die boxen wat ik op de Nano Pad 2 doe
 

Posted Fri 21 Sep 12 @ 12:41 pm
Nee. De Nanopad 2 heeft geen geluidskaart dus die kan je niet eens op een mixer aansluiten.
De Nanopad 2 is een controller. Je bedient (voor een deel) de software, meer niet.
Waarom heb je de Nanopad besteld? Het is misschien handiger om eerst te informeren bij de winkel waar je bestelt wat je van plan bent met het ding.
 

Posted Fri 21 Sep 12 @ 3:36 pm
?? je weet wel wat een nanopad is toch.

het is niets meer dan een paar extra knoppen die je meer directe functies kunnen geven als je die op je normale controller mist.

je kan bijvoorbeeld de sync koppen koppelen aan je pad als je cdj's hebt die geen standaard sync knop hebben.

als je hem wilt gebruiken met de bijgeleverde software dan doe je eigenlijk precies hetzelfde. er zitten gewoon wat knoppen toegewezen aan de virtuele piano
 

Posted Sat 22 Sep 12 @ 2:37 am
wat ik met de nano pad 2 ga doen is het volgende, ik moet mijn eigen mp3tjes gaan maken, want draaien met gedownloade mp3tjes dt is illegaal, dus ga ik met mijn nano pad2 gave beats enzo maken, dan ga ik ook sparen voor de nano key, om het verder af te maken, daarna misschien ook nog wel voor d nano control, hoe doe jullie het draaien jullie wel met illegale mp3's
 

Posted Sun 23 Sep 12 @ 12:50 pm
Er zijn verschilllende manieren om tegen betaling aan legale MP3s te komen, b.v. i.Tunes.
 

Posted Sun 23 Sep 12 @ 1:31 pm
Hans,
heb je ook (sequencer)software om de Nanopad en de Nanokey mee te bedienen? Zoals ik eerder zei zijn het alleen maar knoppendozen als uitbreiding op de software die je gebruikt. Door die dingen te kopen kun je nog steeds niets. Verder zal je gebruik moeten maken van rechtenvrije of aangekochte samples omdat je anders nog steeds niet legaal bezig bent.

Muziek kun je tegenwoordig volop online kopen. De door Bob genoemde iTunes, maar ook de grotere platenzaken (zoals Free Record) verkoopt de muziek tegenwoordig online. Hoef je niets meer mee te doen, die kun je zo in VDJ gebruiken.
 

Posted Sun 23 Sep 12 @ 3:31 pm
@DJHansCore

Ik weet niet precies wat jouw vrije tijd je waard is, maar jouw plan om 'effe' genoeg eigen mp3'tjes te maken om een avondje mee te kunnen draaien lijkt me nogal onderschat (en dat is een understatement). Daarbij een nanopad is maar een midi controller, je hebt nog altijd een sequencer en (Virtual) Synts nodig om uberhaupt een beat te krijgen. Zat gratis VSTi's maar voor een beetje heftige geluiden moet je al snel diep in de buidel tasten.

Maar goed, om het enthousiasme niet helemaal de grond in te drukken; als je toch heel graag iets wilt proberen: http://www.reaper.fm/ is een low cost (60 EUR) en gratis volledig te proberen sequencer dat vergeleken kan worden met Cubase. Op http://www.kvraudio.com/q.php kan je zoeken naar freeware VSTi's. Genoeg om, met voldoende voorkennis, binnen een avond in staat te zijn geluid te maken. Maareh... volledige nummers... gezien je vraag of er bladmuziek zou zijn voor house en hardcore (NEE) heb je de ballen verstand van het maken van muziek. If so, ga er dan maar vanuit dat het een meerjarenplan is.

Als we dan weer terugkomen op de MP3's. Als je geen geld hebt om een paar cd's te komen, dan kan je vooralsnog allicht eens gaan kijken naar materiaal dat onder Creative Common License is uitgebracht. Onder bepaalde omstandigheden mag dat gebruikt worden. Hoe dat is per individueel album verschillend. Een goed punt om te beginnen is http://www.ektoplazm.com/

Genoeg huiswerk zo denk ik... En nee, wij gaan je niet vertellen hoe een housebeat is opgebouwd, hoe je in de maat kan tikken en waarom er niet binnen 5 minuten een volledige hit inclusief vocals van Madonna uit je nanopad komt. Dit blijft een forum over VirtualDJ.
 

Posted Mon 24 Sep 12 @ 12:33 pm
 

Posted Wed 26 Sep 12 @ 2:42 pm


(Old topics and forums are automatically closed)