Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Dilemma

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik zit met een dilemma: ik heb twee top speakers alt pro ts 112
400w rms, 800w piek. Deze hebben een 12" woofer.
Ik twijfel of ik me nog een subwoofer zou bijkopen of me houden bij mijn tops. Ik heb mijn oog laten vallen
op een alto pro ts sub 15
Ik draai op feesten zoals trouwfeesten, verjaardagsfeesten, jubileums...
Wat zouden jullie doen? Gaat jullie voorkeur naar een sub?
 

Posted Mon 27 Aug 12 @ 3:05 pm
Ja. Hoewel ik je al heb gemeld hoe ik over de genoemde sub denk, is een sub bijna noodzaak bij 12"-speakers. Ik heb zelf de Mackie SRM-350V2. Die hebben een 10"-laagspeaker waarvan het laag niet onder de 61 Hz komt. Da's geen laag. Daarnaast kunnen zulke kleine speakers dat laag niet ver dragen. Met een paar meter ben je het kwijt. Daar staat dus tenminste 1 15"-sub bij.
Jij hebt 12" dus da's al wat beter maar ik denk dat je je lam schrikt als je daar een sub bij zet......
 

Posted Mon 27 Aug 12 @ 3:12 pm
zeker in grotere ruimtes "MOET" de sub erbij, de lage tonen maken de energie die van muziek af komt
 

Posted Tue 28 Aug 12 @ 8:42 am
Oké ik ga me dan een sub aan schaffen.
Ik had gedacht aan de alto pro ts sub 15a
Een 600w rms subwoofer. Deze voor 379 euro. Dat is dan ook ongeveer
Mijn budget.
Ik vroeg me af of jullie me nog andere alternatieven kunt geven?
 

Posted Tue 28 Aug 12 @ 2:43 pm
Ik weet haast wel zeker dat die een betere is dan degene die je in je andere topic had voorgesteld. Ik verwacht ook dat het slimmer is om een sub van hetzelfde merk te kopen. Ik ga je dus geen andere suggesties geven.
Specs zijn netjes (en reëler dan die van de Ibiza :D) en de eerste review die je tegen komt als je googled op het merk en typenummer is ook nog eens erg positief over het ding: http://hangout.altsounds.com/gear/138036-review-alto-professional-truesonic-15-subwoofer.html
 

Posted Wed 29 Aug 12 @ 2:05 pm


(Old topics and forums are automatically closed)