Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pitch vraagje

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ben wat aan het spelen geweest met mn instellingen maar krijg iets niet meer helemaal goed.
Als ik een nummer inlaad in een player en dit vervolgens start, trekt automatisch de pitchslider naar boven of beneden (afh van bpm het nummer in de andere speler)

Ik zou dit graag uit willen hebben (zoals het volgens mij standaard is)
ik heb in config, Auto Pitch Matching op uit staan, maar dit helpt niets?

(ik gebruik VDJ in combinatie met denon mc6000)
 

Posted Sat 18 Aug 12 @ 10:04 am
Ed,

JBoerlage gaf daar van de week de gouden tip voor: Switch ff naar de standaard skin. Schuin boven de Play-knop staat een hangslotje. Als je dat weer grijs maakt, is Smart Play uitgeschakeld en zou je probleem moeten zijn opgelost.
I heb het nog ff nagekeken maar kan dit in andere skins niet terugvinden. Vandaar het tijdelijk gebruik van de standaard skin.
 

Posted Sat 18 Aug 12 @ 4:28 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Hoe ik het heb opgelost:

1. Ga naar je opties scherm (knopje setup of config zal ie in je skin heten)
2. Ga naar Mappers
3. Selecteer je pitch fader
4. Verder de Action rechts van pitch_fader naar play ? pitch_slider : pitch

 

Posted Mon 20 Aug 12 @ 4:52 am
Dank u heren voor de feedback, Martin jouw oplossing is voor mij de werkende.
is het nu ook zo dat de slotjes bij de hot cue, en loop direct ook geen functie meer hebben wanneer smart play is uitgeschakeld?
Zet VDJ dus de beat niet meer gelijk wanneer dit is uitgeschakeld?
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 12:45 am
Er bestaan de volgende opties en deze werken onafhankelijk! :

smart_loop : when smart_loop is activated, loop are automagically adjusted to sound perfect. --> Slotje bij je loops
smart_play : when smart_play is activated, songs are automagically synchronized when played. --> Slotje bij de play knop
smart_cue : when smart_cue is activated, songs are automatigically re-synchronized when jumped to a new position or cue -- --> Slotje bij de CUE sectie

Voor mijzelf heb ik SMART_CUE en SMART_PLAY wel op één knop gemapt. Over het algemeen wil je dat ze beide of aan of uit staan.
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 7:20 am
Dankje Boerlage zeer verhelderend!
Is het dan niet zo dat de Sync button funtie eigenlijk hetzelfde als de smart_play functie??
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 7:26 am
edmulder wrote :
Dankje Boerlage zeer verhelderend!
Is het dan niet zo dat de Sync button funtie eigenlijk hetzelfde als de smart_play functie??


Mmmm ja, alleen anders :P De smart_play functie zorgt ervoor dat je altijd precies instart op een beat, alsof je direct na play de sync knop indrukt. Sync zal tijdens het spelen de een synchronisatie uitvoeren. Om strak te kunnen instarten is smart_play wel heel handig.
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 7:57 am
wederom dank! duidelijk.
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 8:19 am


(Old topics and forums are automatically closed)