Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: problemen met opnemen met de American Audio VMS2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen ik ben nieuw op dit forum! Ik hoop dat ik dit bericht op de juiste plek heb geplaatst!

Maar ik heb een probleem met een mix opnemen met de American Audio VMS2 ( geleverd met VDJ LE ). Verder werk ik op een
Acer laptop met een intel i5, Windows 7 professional en 8 gb werkgeheugen, ook een goede geluidskaart. Maar het probleem is
als ik op een mix opneem heb ik bijvoorbeeld mijn crossfader alleen op deck A staan, maar als ik iets afspeel op deck B terwijl
de crossfader nog alleen op deck A staat en de volume ( Volt fader ) bij deck B Zelfs uitstaat, krijg ik deck B later wel gewoon
helemaal door de muzie van deck A heen. Ook de equalizer vertikt het nog te doen! Ik heb alles al geprobeerd: opnieuw de Asio Driver
geïnstalleerd, midi mapping ingesteld, alle audio instellingen van windows en VDJ uitgeprobeerd, maar niks werkt! ( Het probleem wat ik nu met
het opnemen heb deed zich eerst voor op de mixer zelf als ik hem aansloot op de speakers en koptelefoon. Hoorde je ook al deck B terwijl je hem op A hebt staan, maar dat heb ik nu niet meer).


Ik heb al heel veel gezocht op google en forums. Maar ik kom er maar niet uit!

Alvast bedankt!

Anthony.

 

Posted Wed 01 Aug 12 @ 3:25 pm
Dat komt omdat de VMS-serie een hardwaremixer aan boord heeft en niet een volledige MIDI-mixer.
>>Hier<< staat beschreven wat je moet doen om dat op te lossen.

Succes.
 

Posted Thu 02 Aug 12 @ 2:26 am
Ik heb er naar gekeken en vertaald en geprobeerd ook nog met andere manieren erbij.. Maar nou hoor ik weer op geen enkele
muziekplayer geluid als ik hem afspeel!
Ik heb een koptelefoon en een microfoon uitgang op m'n laptop, of moet je perse line in hebben?
Maar ik weet echt niet wat ik fout doe want ik doe precies wat hier staat uitgelegd!
 

Posted Thu 02 Aug 12 @ 9:48 am
anthonydrummen wrote :
Ik heb er naar gekeken en vertaald en geprobeerd ook nog met andere manieren erbij.. Maar nou hoor ik weer op geen enkele
muziekplayer geluid als ik hem afspeel!
Ik heb een koptelefoon en een microfoon uitgang op m'n laptop, of moet je perse line in hebben?
Maar ik weet echt niet wat ik fout doe want ik doe precies wat hier staat uitgelegd!


Kan je misschien wat plaatjes maken( print screens) en die posten. Zo wordt het misschien wat duidelijker.
( print screen en plakken met paint oid) (of ALT print screen)

Helpen willen we je altijd.

 

Posted Thu 02 Aug 12 @ 11:29 am
FF in je vaarwater, Hendrik....

Ik maak uit je verhaal op (plaatjes nog steeds gewenst...) dat je geen speakers op je VMS2 hebt aangesloten maar het geluid van je PC gebruikt. Als dat zo is, snap ik dat het niet werkt en dat je de uitleg uit de link niet begrijpt.

Alles aan het apparaat vraagt om gebruik van de uitgangen van de VMS. Omdat je VDJ LE hebt kun je ook niet rommelen met de geluidsstromen in de controller en de PC.

Eerst maar eens basic: USB tussen de PC en de VMS, speakers in de Master Out van de VMS, beide schakelaars op de voorzijde op USB en dan >>deze<< handleiding maar eens lezen van pag 27 tm 29. Gaat over de softwarematige instellingen van de MIDI-logkanalen 1 en 2. (Omdat ik bijna zeker weet dat dit niet goed staat ingesteld...)
Pas als dat werkt, kunnen we over het opnemen gaan beginnen.

anthonydrummen wrote :
Ik heb een koptelefoon en een microfoon uitgang op m'n laptop, of moet je perse line in hebben?

Een koptelefoon is altijd een uitgang. Daar kun je best proberen geluid in te stoppen, maar dat zal niet werken. Een microfoon en een line-aansluiting is altijd een ingang. En sommige laptops hebben idd maar 1 ingang, maar dat betekent dat je met de Windows-mixer
(te vinden onder het luidsprekersymbooltje in de system tray, links onderop je bureaublad) de gevoeligheid moet aanpassen. Een line-signaal is veel harder dan een microfoonsignaal.
 

Posted Thu 02 Aug 12 @ 11:59 am
Dit zijn de Opties. Verder heb ik nu tijdelijk een paar maanden van een vriend van me Virtual DJ Pro Full (De echte gekochte versie!).
Alleen ik snap nog niet erg veel van dat midi gebeuren en record etc. Ik heb de handleiding (boekje) al heel vaak doorgelezen sommige
stukjes vertaald maar ik blijf het nog ingewikkeld vinden!

Gr. Anthony
 

Posted Fri 03 Aug 12 @ 8:41 am
De foto's met de opties die ik heb gestuurd staan die goed / of welke moeten aan staan en welke uit? Ik kom er met de online manual
en het boekje die ik zelf heb er niet echt uit!
 

Posted Sat 04 Aug 12 @ 1:06 pm
anthonydrummen wrote :
Verder heb ik nu tijdelijk een paar maanden van een vriend van me Virtual DJ Pro Full (De echte gekochte versie!).


En dat mag dus niet. De licentie is persoonsgebonden en VDJ mag dus niet worden doorverkocht, uitgeleend, enz. Staat in de handleiding van VDJ, achterin (de EULA)
Dat ik gisteren niet heb gereageerd was omdat ik hoopte dat je zelf aan de hand van de uitleg en je plaatjes je conclusies kon maken, maar dat lukt dus niet. De laatste 2 afbeeldingen geven aan dat de geluidskaart van de VMS2 is uitgeschakeld. In mijn Nederlands betekent dat dat'ie het niet doet.....

Dus nogmaals: speakers aansluiten op de VMS en NIET op je PC, geluidskaart inschakelen (dus in het een na laatste plaatje kiezen voor Luidspreker VMS2 en NIET de Realtek kaart) en bij het laatste plaatje kiezen voor Microfoon. Kan je wrs ook meteen opnemen.

En gooi je "geleende" versie eraf en zet de LE erop. Als je dan toch met de Full Pro-versie wilt werken, koop het dan. Je krijgt nog korting ook als je >>hier<< onderaan je serienummer invoert.
 

Posted Sat 04 Aug 12 @ 6:59 pm
Bedankt voor je bericht!

Over de VirtualDJ Pro, mijn excuses dat klopt! Het was ook meer om ook daarmee even te testen of ie het daar beter mee zal doen! Over een paar maanden koop ik ( idd met de korting ) vritualDJ Le ( de full versie).

En de foto's ik heb het wel vaker anders staan alleen ik maakte zo maar even een foto van de optie's.
Maar ik ga het straks allemaal even zetten zoals jij het uitlegt!
Maar ook het midi gebeuren staat goed?

 

Posted Sun 05 Aug 12 @ 11:51 am
Ik heb 'm niet dus ik moet mijn info uit de handleiding halen, maar het lijkt me van wel.
 

Posted Sun 05 Aug 12 @ 1:46 pm


(Old topics and forums are automatically closed)