Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules RMX met Windows 7 Problemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste,

Het afgelopen half jaar ben ik mij zwaar aan het frustreren over een probleem waar op het hele internet geen oplossing voor te vinden is. Sinds ik een nieuwe laptop Toshiba Satellite Intel Core i3 6,00 GB RAM heb aangeschaft, valt er totaal niet meer te draaien met Virtual Dj en mijn Hercules RMX console.


Ik ben steeds afhankelijk van derden qua laptop... Gezien ik nu op het punt ben aanbeland dat ik in staat ben alles uit het raam te donderen, bedacht ik me dit forum om hier één laaatste hulp oproep te doen:

Als ik draai met Virtual Dj en Hercules loopt het programma na ongeveer 7 - 10 minuten vast... Althans...het geluid. Schufijes e.d. kunnen gewoon bewogen worden en die zie je ook mee bewegen op het scherm. Je hoort alleen niets meer en de muziek blijft gewoon stil staan. Als ik VDJ afsluit geeft deze wel de melding: "Are you sure you want to quit, VDJ is still playing.." In Windows staat ook niets van: Reageert niet ofzo...eigenlijk is het puur en alleen de audio die plots bevriest.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd.. o.a. dmv Google..

-Energie stand op Hoge prestaties en uiteraard aan de netstroom
-Diverse compitabilteits uitvoeringen geprobeerd (WinXP SP 1, SP 2, SP 3 En alle Vista versies)
-USB Hubs zo ingesteld dat de stroom daar van nooit word uitgeschakeld
-Windows terug zetten in 'klassieke' uitvoering, zodat de computer minder geheugen gebruikt mbt grafische zaken
-Nieuwe USB kabel voor de console
-Drivers geupdate
-VDJ opnieuw geinstalleerd
-Console opnieuw geinstalleerd

NIETS HELPT! NIETS WERKT!

Steeds weer loopt hij na 7- 10 min vast...precies als je net lekker in je mix zit. Nog vreemder is...dat als ik het een keer of 10/20 herhaal..dat hij dan UITEINDELIJK wel door blijft lopen, maar de vraag is altijd maar voor hoelang... Te risicovol dus om een feest te draaien met mijn eigen laptop.
Op andere PC's dus ook nooit problemen.

Het enige wat ik me kan bedenken waar het mee te maken zou KUNNEN hebben is dat ik nu een 64 bit computer heb en geen 32 meer zoals altijd...maar moet dat echt iets uit maken??? Opmerkelijk is wel dat ik in Google toch veel problemen tegen kom m.b.t Windows 7...en dat terwijl Windows 8 er inmiddels al aan zit te komen, zou dit eigenlijk niet meer moeten mogen.
 

Posted Fri 27 Jul 12 @ 5:35 am
64 of 32 bits maakt in ieder geval niet uit, vdj en de ehrcules werken beide prima op 64 bit.

je zou kunnen proberen om je geluidskaart van de laptop in de bios uit te zetten, mogelijk heb je daar een conflict.

ik weet niet hoe handig je bent met computers, maar ik gooi altijd de voorgeinstalleerde windows van een laptop af en installeer een kale retail versie. zo ben je van al die zogenaamde hulpprogramma's af die je pc alleen maar langzamer maken.

je hebt het over usb hub, bedoel je dan een hardwarehub, zo ja, die er tussenuit halen

als je de softwarehub bedoeld onder device manager, dan heb je dat goed gedaan.


welke versie vdj gebruik je, ga er gemakshalve vanuit dat het een LE versie is?

 

Posted Sat 28 Jul 12 @ 2:12 am


(Old topics and forums are automatically closed)