Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Tekst van nummer foetsie - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

 

Posted Sat 14 Jul 12 @ 6:00 am
Je bedoelt dus titel en artiest in de displays van de decks? Dat is idd vreemd, want die kun je normaal gesproken alleen verwijderen als je in de XML van de skin iets verandert. Ben je met de skin-resizer bezig geweest?
Je kunt proberen om VDJ opnieuw te installeren. Misschien dat je skin is beschadigd.

VDJ maakt een eigen database en gebruikt daarvoor de tags in de MP3. Als die er niet zijn, dan wordt de filename gebruikt. Je hoeft zelf dus niets in te typen.
 

Posted Sat 14 Jul 12 @ 10:01 am
ja dat bedoel ik.
Ik heb hem ook al gereset maar dat werkt ook niet.
En als ik naar file infos ga, en vul de artiest naam in krijg ik wel tekst.
 

Posted Sat 14 Jul 12 @ 10:16 am
Laat VDJ het zware werk doen: klik, in VDJ, met je rechter muisknop op de drive waar je muziek op staat en kies dan voor "Add to search database". Is zo gebeurd. Wat doet'ie dan?
Nogmaals: het is geen bekend probleem. Waarschijnlijk moet je toch opnieuw installeren.
 

Posted Sat 14 Jul 12 @ 5:23 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Staan je settings wel juist zodat de ID3-tags uitgelezen worden ?
 

Posted Sun 15 Jul 12 @ 5:27 pm
Bedankt voor de reacties!!

Ik heb vdj verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar nog steeds hetzelfde probleem :-(
Blijkbaar kan vdj niet alleen filenaam herkennen? Want als ik in file infos de title en artiest intik krijg ik wel tekst.
Ik heb ook de uitleg van hierboven gedaan en dat werkt ook niet.
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 5:01 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Als je zelf de naam/title intikt, dan wordt dit opgeslagen in de VDJ-database. Wordt normaal uit de mp3-tags en als dat leeg is, uit de filename gehaald.
Weet het ook niet verder.

Misschien je database eens opnieuw laten opbouwen.
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 5:56 am
Nog maar een keertje...
Martin FourS wrote :
Laat VDJ het zware werk doen: klik, in VDJ, met je rechter muisknop op de drive waar je muziek op staat en kies dan voor "Add to search database". Is zo gebeurd.


Je kunt daarna nogmaals met de rechter muisknop op de drive klikken en kiezen voor "Scan for tags". Let op: Dat duurt wel even....
VDJ zal, als er geen tags zijn, eerst de filename weergeven. Als daarna blijkt dat er een tag aan hangt wordt dat weergegeven. Dat is goed zichtbaar als je een nieuw nummer op de schijf hebt gezet en deze selecteert in de browser. Je ziet dan de naam wijzigen als de hele CD is ingeladen.
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 6:01 am
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 7:21 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Zijn de tags wel ingevuld van je mp3-files ? Kan je eens een schermafdruk maken van de 'files info' (rechtermuisknop) van 1 van je bestanden.
Dan nog zou hij artist/title uit de bestandsnaam moeten halen, wat blijkbaar ook niet werkt.

Al eens een andere skin geprobeerd ?
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 7:29 am
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 7:42 am
het is logisch dat je niets te zien krijgt, er staat helemaal geen informatie ingevuld bij artiest titel enz.
er is alleen eeb bestandsnaam.

alle gegevens moeten zijn ingevuld, pas dan krijg je dat te zien.

er zijn programma\\\'s die dit automatisch kunnen doen op basis van de bestandsnaam

zoek de verschillen

bij jou



bij mij


 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 8:37 am
Volgens sommige personen hierboven moet alleen een filenaam ook kunnen.
Bij mij zijn bijna alle nummers zonder artiest en titel.
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 9:00 am
dan zou ik bij 1 nummer de data aanvullen en kijken wat er dan gebeurd.

als ik alle weghaal, krijg ik ook niets meer te zien
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 3:27 pm
Da's grappig....

Ik ben eens aan het spelen gegaan: ik ben wat karaoke aan het bouwen en had een orkestband zonder enige tag erin. Deze toonde wel goed in mijn deck.
Voor de zekerheid in Tag & Rename bekeken:



Da's leeg. Tag & Rename geeft dat ook duidelijk aan in het hoofdscherm met een rode balk:



Ik heb daarna in VDJ het bestand uit de search-database verwijderd. Toen ik hem daarna opnieuw wilde toevoegen:



Jammer.... Dat lukt dus niet meer. Maar het gekke is, dat als ik "Filename" aan mijn werkbalk in de browser toevoeg, ik het bestand ook niet zie. Draai ik in die map nu "Scan for Tags" dan zie ik dat het bestand wel gescand wordt. En toch niet zichtbaar.
PC eens opnieuw opstarten....


[EDIT] Kwijt... Ik heb zelfs opnieuw tags toegevoegd maar krijg het bestand niet meer zichtbaar in VDJ. En wat ik dus wilde laten zien gaat hopeloos de mist in :s
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 3:51 pm
Martin,

Haal het bestand tijdelijk even weg, fix/clean je database, en dan opnieuw. Scan for tags zal sowieso geen tags updaten, dat vertikt ie gewoon.
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 5:38 pm
Nu ligt FireFox weer dwars.... Stukje nog maar een keer tikken:

De scan deed ik, omdat tijdens het scannen getoond wordt welke bestanden er worden gescand. Dat wilde ik ff voorbij zien komen ;)
Het probleem zat ergens anders in. Ik ben blond en zo moet ik me dan ook af en toe gedragen......:
Ik heb een desktop met 2 schermen. Omdat ik met 3 programma's tegelijk aan het klooien was, heb ik de video-out van VDJ uitgeschakeld, zodat ik een scherm vrij kreeg. VDJ vindt het dan nodig om bestanden die de video-out nodig hebben niet meer weer te geven.
Bij de MP3, waar ik mee aan het rommelen was, zit een bijbehorende CDG. Bij een MP3+CDG-combi geeft VDJ alleen de CDG weer. Maar omdat mijn video-out was uitgeschakeld......
Video aan, bestand weer zichtbaar.

Morgen nog maar eens proberen wat ik wilde laten zien. Ga nu slapen.....
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 6:00 pm
ik ga ook wel even klooien vanavond. Ik heb ook alles qwa video uitgezet.
 

Posted Tue 17 Jul 12 @ 11:02 pm
:D
Ik zie ineens wat je probleem is:
Je hebt in de browser (te zien in het plaatje in je eerste post) de weergave van het middelste browserscherm op "Filename" gezet. Waarschijnlijk kon je niet anders omdat er geen tags in je nummers zitten. Daarom worden de bestanden wel weergegeven in de browser, maar je decks werken (in deze skin) niet met bestandsnamen.

Je hebt dus geen andere oplossing dan de tags in te voeren in je nummers. Daar zijn programma's voor. FF googlen naar Tag Editor o.i.d. levert wel een aantal resultaten op. Ik heb zelf Tag & Rename, omdat ik dat nog steeds het prettigst vind werken, het programma in batches kan werken en voor die paar tientjes.....
 

Posted Wed 18 Jul 12 @ 2:35 am
Martin FourS wrote :
:D
Ik zie ineens wat je probleem is:
Je hebt in de browser (te zien in het plaatje in je eerste post) de weergave van het middelste browserscherm op "Filename" gezet. Waarschijnlijk kon je niet anders omdat er geen tags in je nummers zitten. Daarom worden de bestanden wel weergegeven in de browser, maar je decks werken (in deze skin) niet met bestandsnamen.

Je hebt dus geen andere oplossing dan de tags in te voeren in je nummers. Daar zijn programma's voor. FF googlen naar Tag Editor o.i.d. levert wel een aantal resultaten op. Ik heb zelf Tag & Rename, omdat ik dat nog steeds het prettigst vind werken, het programma in batches kan werken en voor die paar tientjes.....


is dat niet wat ik al zei een half topic geleden :)
 

Posted Wed 18 Jul 12 @ 6:14 am
87%