Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode Virtual DJ pro 7

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

JhummenHome userMember since 2012
Hey,

Ik wil beginnen met timecode op virtual dj. Ik heb een tabletop speler en die sluit ik aan met een rca to 3,5 mm jack kabel op een Hercules USB Audio interface muse pocket, die ik op mn laptop aansluit. Maar als ik naar config ga, en single timecode kies, kan ik alleen als soundcard ene ASIO driver kiezen, waarvan ik geen idee heb wat dat is. En timecode werkt daarom ook niet, omdat ik niet de goede Soundcard kan kiezen.

Ik hoop dat 1 van jullie me kan helpen.

Mvg Jesse
 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 8:17 am
Altijd beginnen bij de knop "Support/Help" en dan naar de Wiki. Staat >>dit<< artikel over de setup van timecode.

Wat ik mis in dat stukje is, dat het nodig is om met een ASIO-compatible geluidskaart te werken als je timecode wilt gebruiken. En dat ondersteunt de Muse Pocket niet. Als je overigens niet weet wat ASIO in houdt, dan doet wederom Google best een hoop voor je: >>Klik<<

Je kunt het altijd proberen met ASIO4ALL (nee, eerst zelf zoeken) maar dat is een emulator, die doet alsof de Muse ASIO ondersteunt. Je wint er niet zo veel mee en je latency (vertraging) zal er niet veel beter mee worden. Dat betekent, dat als je wilt scratchen, je muziek later reageert op de platter van je tabletop. (Zit die er niet op of heeft die geen scratchmode? Dan kun je het hele verhaal afblazen, omdat je er dan helemaal niets wijzer mee wordt. Een start/stop-knop zit ook op je toetsenbord....) En dat gaat niet lekker werken.

Voordat je het gaat vragen: Je hebt, om het goed te doen, een ASIO-compatible geluidskaart nodig met tenminste 2 in- en uitgangen (wil je ooit naar 2 timecodespelers, dan zou ik meteen voor de 4x in / 4x uit-kaart gaan), een speler met scratchmode op de platter en een mixer om iig met een crossfader te kunnen werken.

Hardware-ideeën opdoen? Kijk >>hier<< eens rond.
Softwaretip: >>klik<<

 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 11:57 am
JhummenHome userMember since 2012
Ik heb geen idee wat de platter is van m'n tabletop, maar ja ik heb wel een scratchfunctie.

Maar het enige wat ik kan doen, met m'n tabletop speler is scratchen met het jogwheel, en play en cue toch? want de effecten, pitch en hotcues zijn allemaal van de speler zelf en werken niet met timecode toch? Dan moet je de pitch, hotcue's en effecten van virtual dj gebruiken en dan als het kan met een midicontroller aansturen?

Maar goed ik ga even opzoek naar dat ene ASIO4all ;)

En ik ga zeke ropzoek naar zo'n 4x in en 4x out geluidskaart, want ik wil inderdaad 2 tabletopspelers met een mengpaneel als timecode gebruiken. maar deze muse had ik no liggen, dus ik denk ik probeer t even uit ;)

EDIT: wat ik al niet snap in die supportlink die je gaf, was iet smet noisemap. wat is dat en waar kan ik het kiezen? ik gebruik de gratis virtual dj timecode cd
 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 1:42 pm
Jhummen wrote :
Ik heb geen idee wat de platter is van m'n tabletop, maar ja ik heb wel een scratchfunctie.


Jogwheel, platter, allemaal hetzelfde...

Jhummen wrote :
Maar het enige wat ik kan doen, met m'n tabletop speler is scratchen met het jogwheel, en play en cue toch? want de effecten, pitch en hotcues zijn allemaal van de speler zelf en werken niet met timecode toch? Dan moet je de pitch, hotcue's en effecten van virtual dj gebruiken en dan als het kan met een midicontroller aansturen?


Klopt. Maar als je toch die route op gaat, kun je net zo goed meteen voor een goede controller kiezen, eventueel met hardware mixer (VCI-400, Denon MC-6000, enz)

Jhummen wrote :
En ik ga zeke ropzoek naar zo'n 4x in en 4x out geluidskaart,


Nogmaals: Zorg dat die ASIO-compatible is, anders gaat het nog niet goed.

Jhummen wrote :
EDIT: wat ik al niet snap in die supportlink die je gaf, was iet smet noisemap. wat is dat en waar kan ik het kiezen? ik gebruik de gratis virtual dj timecode cd


Even het hele stukje lezen. Het staat er in.
 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 2:04 pm
JhummenHome userMember since 2012
ik heb al hardware dus controller vind ik zonde ;) en ik denk over de Maya44 usb interface, die heeft ASIO 2.0 ;)

maar ik heb nu asio4all, maar nou kan ik nog steeds niet die muse pocket kiezen als soundcard. t enige wat ik in config nu heb, is dat rechter scroll down balkje naast de soundcard scroll down heb ik ASIO4ALL staan, wat moot ik nu doen om de muse bij soundcard te krijgen?
 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 2:17 pm
Eerrhhmm.... ASIO4ALL kiezen?
 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 3:47 pm
JhummenHome userMember since 2012
Dat heb ik, ASIO Driver als soundcard en ASIO4all als dat balkje daarnaast, maar ik moet toch die muse pocket als soundcard kunnen kiezen? want hij doet t nog steeds niet, en mn tabletop speler blijft met die timecode cd van virtual dj op 12 min staan met die ruis :P
 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 3:58 pm
JhummenHome userMember since 2012
Hey, Ik ben een stap verder gekomen. ipv 12 min staat er nu 55 m 57s en 71f op mn tabletop. Met die asio driver en assio4all. maar nogsteeds werkt de timecode niet en hoor ik een piep als ik play druk om mn player. what to do now? ik snap er geen bal meer van,
 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 5:30 pm
Mij ben je kwijt. Omdat er geen koppeling is van je speler met VDJ kan je display alleen maar de tijden van de CD aan geven. De 11 minuten klopt (er staat niet meer ruis op de CD) en die bak ruis is precies wat VDJ nodig heeft. Dat je speler nu dus bijna 56 minuten aan geeft betekent volgens mij dat je de verkeerde CD erin hebt zitten.

Verder stel ik voor dat je eerst eens gaat lezen. Je hebt geen enkele basiskennis en vertrouwt erop dat een ander je tot op de letter vertelt hoe je het aan moet sluiten of instellen.
>>Hier<< vindt je de Nederlandse audio-configuratiegids en in de eerste link uit mijn eerste antwoord staat ook precies omschreven hoe je timecode moet configureren.

Als je de Full Pro-versie nu had gekocht was ik de hele avond achter mijn PC blijven zitten. Full Pro support verwachten voor nop is een beetje optimistisch...
 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 6:46 pm
JhummenHome userMember since 2012
Ik zal even antwoord geven;

ik heb de manuals gelezen + de audio config. Daarin staat dat je bij timecode config een vierkant met rondjes van groene streepjes moet krijgen met een qualitywaarde. Bij mij is die waarde 0. dat 1ste linkje nr het support snap ik niet. Ben helemaal niet slecht in engelsmaar ik snap t gwn niet. T probleem bij mij wat ik dus denk, is dat mijn vdj geen signaal krijgt van mijn player, want de quality van het sinaal(dat rondje in dat vierkantis 0. Dat is erg gek want ik heb gwn mijn tabletop player aangeslote n op de line van mijn muse pocket. En heb asio4all wat mijn muse pocket wel vind.. En heb mijn virtual dj pro full niet gekocht, maar een vriend van me heeft het geinstalleerd op mijn laptop die t wel had aangeschaft, legaal.

Ik hoop dat je me toch wilt helpe n, want die manuals kom ik er niet uit. Ik krijg niet tzelfde als ze bedoelen.

ps; ik heb gwn weer 12 min op mn tabletopspeler

 

Posted Tue 10 Jul 12 @ 7:13 pm
You are granted one license to:
‐ install and use the Software on one computer.
‐ install and use the Software on a second computer, if this computer is normally used by the same person and the Software will not be used on both computers at
the same time.
‐ make back‐up copies of the Software for archival purposes.
This license does NOT allow you to:
rent, lease, sell, lend, distribute, publish, bundle or sublicense the Software or any part of it.
‐ rent, lease, sell, lend or distribute hardware on which the Software is installed, unless specifically authorized by Atomix Productions.
‐ electronically transfer the Software from one computer to another or over a network.
‐ decompile, reverse engineer, disassemble, or otherwise reduce the Software to a human‐perceivable form.
‐ modify the Software or create derivative works based upon the Software.


M.a.w.: Je vriend mag het niet op jouw PC zetten (want niet van hem), het is hem niet toegestaan de software naar een ander over te doen en jij gebruikt een versie die je niet hebt gekocht.
Ik ben gewoon aan het werk. Als je er niet uit komt met de Engelse handleiding doe je net als ieder ander: gooi hem in Google Translate...
 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 2:29 am
JhummenHome userMember since 2012
Hij gebruikt t niet meer, heeft t verwijderd van zijn pc en op de mijne gezet. 1 gebruiker dus. E n ook google tran slate werkt niet. Kan t eraan ligge dat die musepocket gwn niet gebruikt kan worde? Maarja ik moet dan wel zeker weten dat t met een asiodrive r wel kan, zoals die maya 44. Anders betaal je 84,- voor niks.

Nu ik dit weet dat t eigelijk niet mag, ga ik de full pro kopen. Maar omdat ik m nu toch al heb, wilde ik kijken of timecode werkt. Als t niet werkt, ga ik de pro full nl niet kopen. Want dan heb ik er niks aan en kan ik wel overweg met de home free.
 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 5:07 am
Jhummen wrote :
Hij gebruikt t niet meer, heeft t verwijderd van zijn pc en op de mijne gezet. 1 gebruiker dus.

Je had 'm al door: mag dus niet

Jhummen wrote :
E n ook google tran slate werkt niet.


Gek.... Bij mij wel: >>klik<<

Jhummen wrote :
Kan t eraan ligge dat die musepocket gwn niet gebruikt kan worde? Maarja ik moet dan wel zeker weten dat t met een asiodrive r wel kan, zoals die maya 44. Anders betaal je 84,- voor niks.


Ach, ik heb een doos vol geluidskaarten. Je probeert eens wat...

Jhummen wrote :
Nu ik dit weet dat t eigelijk niet mag, ga ik de full pro kopen. Maar omdat ik m nu toch al heb, wilde ik kijken of timecode werkt. Als t niet werkt, ga ik de pro full nl niet kopen. Want dan heb ik er niks aan en kan ik wel overweg met de home free.


Tsja...

 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 6:21 am
JhummenHome userMember since 2012
Google translate werkt wel, maar dan snap ik er nog steeds geen bal van. maarja het doet t gwn niet, want hij rkijgt geen signaal. ik kijk wel ff of ik ergens een geluidskaart kan lenen
 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 7:37 am
Goed bedoeld advies: Ik denk dat je beter hulp met verstand van zaken kunt lenen. Mocht er niemand in je omgeving zijn, dan kun je misschien beter bij de CD's blijven totdat je uit je omgeving een handje krijgt toegestoken. Als degene waar je de software van hebt overgenomen een beetje kaas heeft gegeten van hoe VDJ moet worden geconfigureerd, zou ik hem zeker vragen.
 

Posted Wed 11 Jul 12 @ 5:27 pm


(Old topics and forums are automatically closed)